Martin A. Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 du har ikke stillt på pci-e spenning eller pci-e bus hastighet i bios på hk'et gfx kortet ikke fungerer på? Så det du sier er at du har 1x opsett, 2x hk. Fungerer i opsettet med det ene hk'et men ikke det andre? Jeg har ikke stlit noe som helst i BIOS, da jeg aldri kom så langt første gangen jeg prøvde det nye kortet. Jeg har nå to hovedkort, og to skjermkort Foxconn HK -> Radeon X1600XT fungerer fint, ikke 8800GTS. EliteGroup -> Begge kort fungerer. Ser alt i denne tråden handler om hardware (PSU/ strøm). Ved kortbyttet blei det vel gjort litt arbeid på software sida før det gamle kortet gikk ut? Det er gjort et kraftig bytte på software sida; fra ATI til nVidia skjermkort som har drivere som ikkje likner hverandre. "Parkerte" et ATI skjermkort for snart 3 år siden - PC-en nekta og boote, redda meg med et PCI skjermkort eg "fant" i en gammal PC på loftet, med sikker start i XP kom eg inn i XP og fikk fjerna ATI driverene slik at eg kunne starte maskina på normal måte. Om det kan være ATI drivere på PC-en og skjermkortet er fra nVidia kan kanskje en oppstart i "sikker mode" være løsninga og fjerne driverene derfra. Om driver rensen blei gjort før byttet av skjermkort, er forslager over "lite verdt".... Driverne ligger tross alt i Windows, ikke BIOS. Derfor skal ikke driverne ha noe å si i oppstarteren. Husk at jeg kun får en svart skjerm helt fra oppstarten. Dvs ingen Post Screen. pedder: Lag din egen tråd, ikke hijack min. Slik det er nå har jeg ikke peiling på hvilke svar som er rettet mot mitt problem. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har du huske å bruke 1 egen strømledning / kontakt mot skjermkortet? Altså en som ikker koblet i noe annet tjafs... Skal fungere greit med splitter, er en grunn til at det følger med. Men PSU'en din skal vel ha riktig kontakt? Min PSU er steingammel og har det... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Og hvem var det svaret rettet mot? Lenke til kommentar
Bønna Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Og hvem var det svaret rettet mot? Beklager Martin, jeg skal ikke gjøre det mer vansklig for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå