Gå til innhold

Final Fantasy vs Dead or Alive video - Smash Bros blekner i forhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min ærlige mening, dette var ikke så imponerende som de skulle ha det til. Skal forklare litt nærmere mine synspunkter på dette.

- Animasjon:

Selve animeringen var helt OK, men det kommer veldig fint frem at dette er en amatøranimatør som har gjort jobben. Animasjonene føltes til tider stiv og unaturlig til tross for all akrobatikken. Ansiktsanimasjonene var fraværende fult og holdent, noe som bidro mye til følelsen av stiv animering. Og sist jeg sjekket anatomien på en jente i fart, danset puppene litt mer opp og ned, spesielt i et så løst antrekk som disse jentene hadde.

- Musikk:

Matrix sangen igjen? Er ikke den sangen gammel nok til å bli pensjonert? Hvorfor må så mange bruke brawl sangen i slike fighte sekvenser, og t.o.m legge opp animasjonene etter sangen? Jeg tenker bare Neo, og han's perfekte bevegelser når jeg hører den sangen, og ser bare klumper i 3D i forhold.

- Lyd effekter:

Ikke mye å si her, typisk overpitcha japansk anime hyling akompanjert av enda mer japansk animehyling. Kanskje bra en og annen gang, men en hel sekvens beståene av den forbandete hylinga gjør at jeg heller vil høre på et ulv bli voldtatt av en bjørn (nei, ikke meg) fremfor å høre dette igjen.

- Oppsett og utførelse:

2 som kjemper mot hverandre er OK, 4 er på kanten og 6 er uoversiktelig. Jeg følte at kameranene hoppet alt for mye frem og tilbake og fikk med seg brøkdeler av kamper her og der. Man fikk aldri tid til å sette øynene på noen verdens ting, ikke engang de som skulle være i fokus, siden de hoppet hele tiden. Det var og ufattelig vanskelig å få med seg hvem som var hvem og hva de gjorde. For ikke å snakke om hva som skjer og hvorfor det skjer.

- konklusjon:

Dette bærer preg av amatøranimatør hele veien, både lydmessig, designemessig og utføring. Animasjonene er til tider bra, til tider ikke fult så bra. Musikken er den mest brukte musikken i slåsse sekvenser per i dag og er i mine ører oppbrukt. Det er på tide å finne noe nytt å bruke, verden består av musikk og så må den brukes hele tiden? Lydeffektene er mildt sagt horrible, og det i kombinasjon av musikken gjorde at jeg mer heller stengte av lyden fremfor å høre på hylinga og matrix sangen.

Alt i alt gir jeg dette 2/6. Det eneste som redder denne fra en 1er fra min side er pent modelerte omgivelser, som dessverre kommer mye i skyggen av de resterende feilene denne filmen har.

Jeg holder meg mye mer til Smash bros hvis dette er resultate av fusjon mellom de 2 spillene.

Lenke til kommentar

Sett at han animerer for hånd og ikke motion capture og at han ikke har verken et digert spillstudio eller Pixar i nakken, er dette ganske bra! Og kan han få dette til å se heftigere ut en Advent Children?

Du dømmer Oum litt hardt her, Bear^. Og hadde du bare visst, ansiktsanimasjon er et rent helvete uten motion capture når du jobber alene med det...så og si alle spill i dag som benytter mer ansiktsanimasjon en kjeve, munnviker og øyebryn uten motion capture, har flere personer på saken som hver har jobbet med dette i årevis.

Lenke til kommentar

Jeg er meget klar over hvor tungt det er å animere ansikter, men om du leser gjennom hele min anmeldelse av denne filmen ser du flere ting enn animasjonene jeg bedømmer. Dere henger dere dog opp i en liten ting fremfor helheten. Jeg skorter ned på poengene både på til tider stive animasjoner, uoversiktelig kamp, dårlige lydeffekter og oppbrukt musikk.

Lenke til kommentar

De fleste på Gametrailers likte den som bare det. Jeg kan ikke si at jeg er særlig enig i hva dere sier.

Animatøren peker ut noen av disse minusene ja, men jeg syntes nok til at sluttresultatet gjør filmen dårlig. Hadde han søkt seg inn som praktikant på teamet til Super Smash Bros tror jeg dette kunne vært et ess i CV'en hans.

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar

Om så hele verden likte den hadde jeg ikke bryd meg noe særlig om det, jeg har mine meninger om denne filmen og det må jeg få lov til.

Jeg har og forklart mitt synspunkt på denne filmen så jeg ser ikke noe problem annet enn å akseptere meningene mine.

Lenke til kommentar
Jeg har og forklart mitt synspunkt på denne filmen så jeg ser ikke noe problem annet enn å akseptere meningene mine.

Lar Bear^ i fred, han har argumentet saklig hvorfor han ikke liker videoen. Da bør DU respekte hans mening for det, hvis han var usaklig da skjønner jeg deg godt. Men det var han ikke :)

Lenke til kommentar
Lar Bear^ i fred, han har argumentet saklig hvorfor han ikke liker videoen. Da bør DU respekte hans mening for det, hvis han var usaklig da skjønner jeg deg godt. Men det var han ikke :)

Så jeg skal ikke få si meningen min om meningen hans :p

Og nei, dette er ikke en usakelig emnetittel. Hvis du faktisk leser den, noe du ikke har gjort, skal du se at du skjønner den. Jeg personlig syntes lydeffektene og kampene ser veldig inspirert ut av Smash Bros som kommer til Wii. Der minneverdige karakterer fra hvert sitt spill braker løs mot hverandre er det naturlig å sammenligne det med Smash Bros.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Å så synd, da har du gått glipp av mye bra.

Med tanke på at jeg har mislikt Nintendo de siste 17 årene, så tviler jeg på det :cool: Nintendo etter NES har vært uinteressant for min del.

Men, BOT:

Jeg likte filmen. Forhåpentligvis dukker det opp andre figurer fra FF-serien etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...