Gå til innhold

Acer - BILLIG, få kriterier!

Sealine

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg en Acer Aspire 9303 WSMi for nesten 1 år siden. For en uke siden ble den stjålet, så får igjen penger på forsikringen.

Men jeg har jo skjønt jeg egentlig ikke behøver noen spesielt bra PC i det heletatt. Eneste jeg bruker den til er chatte på MSN, surfe på nettet, se filmer, laste ned musikk, filmer og TV serier + laste inn bilder på PC-en.

MAO krever jeg ikke stort, så kjøper en billigere denne gangen. Betalte 9000 for den forige. Var veldig fornøyd med Acer så tenker å gå for dette igjen. Ser det er MANGE billige alternativer, men orker ikke sette meg inn i hva forskjellen er på alle de modellene? Noen som kan forklare i korte trekk, og evenentuelt anbefale PC-en for meg?

Mvh petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Kjøpte meg en Acer Aspire 9303 WSMi for nesten 1 år siden. For en uke siden ble den stjålet, så får igjen penger på forsikringen.

Men jeg har jo skjønt jeg egentlig ikke behøver noen spesielt bra PC i det heletatt. Eneste jeg bruker den til er chatte på MSN, surfe på nettet, se filmer, laste ned musikk, filmer og TV serier + laste inn bilder på PC-en.

MAO krever jeg ikke stort, så kjøper en billigere denne gangen. Betalte 9000 for den forige. Var veldig fornøyd med Acer så tenker å gå for dette igjen. Ser det er MANGE billige alternativer, men orker ikke sette meg inn i hva forskjellen er på alle de modellene? Noen som kan forklare i korte trekk, og evenentuelt anbefale PC-en for meg?

Mvh petter

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....&shopby=1;1

Kom over denne, er ikke dette grisebillig? Verdt å gå for? tenkte meg 1000,- billigere omtrent, men ser ut som jeg får ekstremt mye for penga her?

Lenke til kommentar
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....&shopby=1;1

Kom over denne, er ikke dette grisebillig? Verdt å gå for? tenkte meg 1000,- billigere omtrent, men ser ut som jeg får ekstremt mye for penga her?

Billig og bra maskin ja. Dårlig skjermkort, men for noen passer det fint. Som f.eks. til trådstarter :)

Jeg har den som koster 1000 spenn mere med bedre skjermkort og litt annet småsnacks. Uansett: disse modellene er sykt bra til prisen. Spesifikasjonene får du ingen andre plasser til en så billig penge. Barebonet er ikke av den mest robuste typen dog, men mer enn bra nok. Man må tenke på hvor mye man har betalt.

Ser Acer prøver å ta over store deler av markedet nå ved å lansere veldig mange modeller av disse i samme type barebone. Jeg tror de lykkes stort.

Lenke til kommentar
Billig og bra maskin ja. Dårlig skjermkort, men for noen passer det fint. Som f.eks. til trådstarter :)

Jeg har den som koster 1000 spenn mere med bedre skjermkort og litt annet småsnacks. Uansett: disse modellene er sykt bra til prisen. Spesifikasjonene får du ingen andre plasser til en så billig penge. Barebonet er ikke av den mest robuste typen dog, men mer enn bra nok. Man må tenke på hvor mye man har betalt.

Ser Acer prøver å ta over store deler av markedet nå ved å lansere veldig mange modeller av disse i samme type barebone. Jeg tror de lykkes stort.

Akkurat :) Faktisk så har lillebroren min akkurat samme maskin, selvom han var uheldig og fikk en som driver å fusker. Men han får vel reparert den eller ny regner jeg med. men har er veldig fornøyd, når den fungerer som den skal :)

God plass og, 160gb. prosessoren er kjapp nok, og 2gb ram er jo ikke verst. Men har hørt mye dritt om Vista, så anbefaler dere å legge inn XP istedet? Skjermkortet holdt til 100fps i CS hørte jeg, og mer trenger jeg faktisk ikke, hehe.

5999,- er en veldig overkommelig pris mtp stats av PC-en.

Lenke til kommentar

Har brukt Vista Ultimate 64-bit en god stund nå, og har ikke hatt mange problemene. Det eneste virkelig store problemet jeg har møtt på, er drivere til nettverkskort (de trådløse jeg har). Dette skal dog ikke være et problem på en slik maskin, siden Acer ikke ville ha solgt en maskin med Vista hvis ikke all maskinvaren hadde bra drivere.

Jeg ville gått for den Acer-maskinen.

Lenke til kommentar

Lillebroren min hadde vist modellen som er 1000,- dyrere med geforce 8400 256mb skjermkort. Er dette skjermkortet mye eller noe bedre enn geforce 7300 128mb som jeg hadde på min forige acer aspire 9303?

Og er denne Acer Aspire 5720ZG generelt mye bedre enn den jeg hadde tidligere? Isåfall kan jeg vel godt spandere på 1000 kr ekstra for et brukbart skjermkort, så har jeg ihvertfal muligheten til spill om det skulle bli aktuelt.

mvh

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...