okjatakk Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tenker å bruke SyncBack til å legge backup på en ekstern harddisk. Denne harddisken vil selvfølgelig ikke ha samme drive letter hver gang jeg kobler den på, derfor tenkte jeg å bruke LABEL eller SERIAL slik det er foreslått HER. For example, if your external drive has a serial number of ABCD-EFGH then you could set your source or destination to: %SERIAL=ABCD-EFGH%\backup\ As an alternative the label variable can be used when the drive label is known, e.g. %LABEL=My Drive%\backup\ Problemet er at hver gang jeg prøver får jeg opp feilmeldingen: The destination drive %: does not exist! Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Jeg bruker gratisutgaven av SyncBack. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du kan lage en mappe f.eks kalt "syncbck" under C:\ Deretter bruke mountvol for å mounte externdisken under denne mappen. (legge i en batch fil f.eks i snarveien til syncback da kjører føre syncback) Da har du samme lokasjon alltid. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan lage en mappe f.eks kalt "syncbck" under C:\Deretter bruke mountvol for å mounte externdisken under denne mappen. (legge i en batch fil f.eks i snarveien til syncback da kjører føre syncback) Da har du samme lokasjon alltid. Hmm,det blir kanskje mer stress enn å ta backup manuelt? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du får bare prøve og feile litt , så går det sikkert bra etter hvert. Jeg bruker selv gratisutgaven av Sync Back , og syntes i begynnelsen at det var vanskelig. Etter å ha brukt programmet en stund synes jeg at det funker helt topp. Jeg driver selv og synkroniserer med min eksterne harddisk. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Du får bare prøve og feile litt , så går det sikkert bra etter hvert. Jeg bruker selv gratisutgaven av Sync Back , og syntes i begynnelsen at det var vanskelig. Etter å ha brukt programmet en stund synes jeg at det funker helt topp. Jeg driver selv og synkroniserer med min eksterne harddisk. Gjør du det på den måten nevnt ovenfor? I såfall, er det noen ulemper med å gjøre det slik? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel noe sånt tror jeg da. Når jeg starter programmet trykker jeg på ''New'' også kommer valget mellom å ta backup eller synkronisere filer. Som source bruker jeg C disken som jeg skal ta backup fra. Deretter må jeg velge hvor backupen skal ligge. I dette tilfellet kaller jeg den for E som er min eksterne harddisk. Så er det bare å hente frem den filen du vil ta backup/synkronisere. Programmet er ganske kjapt , og hvis du er usikker så ta f.eks backup av et bilde eller noe sånt. Deretter er det bare å sjekke på din eksterne harddisk om bidet virkelig er der. Kan årsaken til at du får opp feilmelding være at din eksterne harddisk ikke er koblet til din datamaskin ? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Ja,jeg får tatt backup på den måten jeg også. Men hadde håpet å fikse det sånn at jeg bare trengte å trykke på Run Profile/Group uten å måtte tenke på om harddisken hadde riktig bokstav i forhold til den oppsatte profilen. Men jeg får vel prøve litt mere, eller sjekke om jeg kan bruke SERIAL eller LABEL i betalutgaven. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan lage en mappe f.eks kalt "syncbck" under C:\Deretter bruke mountvol for å mounte externdisken under denne mappen. (legge i en batch fil f.eks i snarveien til syncback da kjører føre syncback) Da har du samme lokasjon alltid. Vil det da være problematisk om jeg kobler fra den eksterne harddisken for å bruke den på andre maskiner? Blir det krøll om den ordentlige C: disken går i stykker? Eller oppfører den seg helt som en vanlig ekstern harddisk? Vet du om dette er riktig måte å mounte på? Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå