BlastyTrasty Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 With a rumored $399 40GB Playstation 3 on the way, a cheaper device hitting shelves in Japan and UK, and announcements of an all-out price blitz this holiday season, is Sony really as desperate as it looks? By just looking at news from the last week, it's quite easy to see that Sony is grasping at anything that will make the PS3 stick. Whether it's a new color, a cheaper price, or a rumbling controller, the company is hoping we will like something that make us spend our hard-earned money. I can't blame Sony for trying--the PS3 is hands-down, the most important device Sony is selling right now. Not only is it the harbinger of Blu-ray, it represents one of the most economically stable divisions of the company over the past decade. But once again, Sony has it all wrong. The company is a victim of its own self-image and there is no stopping it with the current management in place. Simply put, Sony sees itself as a hardware company and in this business, that's the last thing you want to do. Is Sony just a hardware company? Well, yes and no. Almost every product it releases is hardware and it seems to know this business best. There is no denying the fact that Sony threw all of the cutting edge components into the PS3 and it's simply the most powerful game machine we have ever seen. But for some odd reason, Sony genuflects at the sight of high-powered hardware while thumbing its nose at software--the true sellers of gaming consoles. Isn't this ironic considering the company develops software for its platform on a regular basis? I can appreciate Sony's position--it needs to drop the price on the Playstation 3 to appeal to consumers first, but at what point does the company plan on selling consoles? A dropped price is fine and $399 is a good place to start, but if it gets rid of backward compatibility as it did with the UK device, how will it stop people from buying the Playstation 2 and opt for a PS3? In fact, look no further than the PS2 to see how the video game industry really works. The Playstation 2 is underpowered when compared to this generation of consoles and yet, it's selling better than the PS3. Some may say it's price, but I disagree. Sure, it's easy to afford, but think of how many games you can play with a Playstation 2. And once you do that, compare it to the Playstation 3 library of games and then tell me which console you would prefer to play. For the first time, Sony is off the mark entirely. To make matters worse, this couldn't come at a worse time. With a floundering PS3 that Sony hopes will catch on, what will happen to Blu-ray? What will happen to its game development division if the PS3 continues to fail? Worse, what will happen to Sony as a whole? Sony is under the impression that a lower price on its console will stimulate sales and help it attain the lead it used to enjoy. But with no exclusive blockbuster titles in sight, what's the impetus for us to run to the store and buy the Playstation 3? The Xbox 360 currently has the best software library and that console has been selling for $399 since its release. The Nintendo Wii is riding a wave like nothing we have seen in this industry and that console costs just $250. Simply put, if I want to play video games, why would I choose the Playstation 3? Now, I'm sure Sony zealots will stand up and tell the world why there is a need to buy a Playstation 3 immediately, but I think any and all of those arguments are pure rubbish. I've owned the console since December and I can say that I've tried to play it as much as I can, but there is nothing out there that has made it imperative that I do so. The Playstation 3 is on life support and unless Sony starts grasping at something it can hold on to, it should stop worrying about how the public perceives its hardware and start doing what it can to bring exclusive blockbuster titles to the console. So far, the Playstation 3 is the biggest gaming blunder we have seen in years. Can you say "another Sega Saturn?" Skrevet av Don Reisinger, som har ein veldig bra tech-blog, som kan lesast her: http://blogs.cnet.com/8300-13506_1-17.html?tag=bc Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Litt tidlig å dømme konsollen nord og ned ennå. For det første får vi se hvordan 40 GB-versjonen gjør det på $399, ned på samme prisnivå som Premium/Elite X360. Blu-ray kan også bli mer interessant for flere folk med slike priser, men jeg tror HD DVD sparker bedre fra seg enn Sony forventet. 2008 tror jeg kan bli et comebackår for PS3 av tre grunner. 1. Pris: Trolig får de billigste versjon ned mot 3000 kroner. Da vil ikke prisen være noe stort ankepunkt lenger. 2. Nøkkeltitler: GTA4, MGS4, GT5, FFXIII (Japan), Killzone 2 etc. vil bedre salget noe enormt. Per dags dato mangler PS3 en slik must-have-tittel. Det er nok viktigere enn noe priskutt. 3. PS2-eierne: Dette er siste året med skikkelig spillstøtte til PS2. Mange av de 120+ millionene med PS2 kjøper da naturlig nok PS3. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Sony strever med å finne en strategi som selger konsoller. Denne strategien skulle de ha hadt tilgjengelig ved lansering, men det hadde de ikke. Nå som alle visjoner har slått feil, deriblant troen at folk vil kjøpe det fordi det var en Playstation, er Sony nå ikke desperat men i alle fall i en posisjon hvor de må finne ut hvordan de skal klare å selge enheter. Sony har og vært litt arrogant, og faktisk fått kamp fra den mest utenkelige konsollen av dem alle, nemlig Wii. Noen i Sony burde kanskje se Ringenes Herre, eller i det minste lese boken, og se at små ting faktisk kan gjøre en stor forskjell. Nå trenger Sony å få fart på salget, men jeg tror ikke veien er å kutte ut deres største spillbibliotek, selv om de har støtte av en kundeundersøkelse. Jeg mener det er et sleivskudd i mørket som kan treffe dem selv, spesielt med tanke på at PS3's bibliotek for det meste består av spill som kommer ut senere, dvs ikke kommet ut enda. Dette har ført til at Sony's nye konsoll ikke appelerer til det brede bildet, og sliter litt nå. Er for tidlig å dømme noen ja, men man kan i alle fall konkludere at Sony må gjøre noe for å snu trenden. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 2. Nøkkeltitler: GTA4, MGS4, GT5, FFXIII (Japan), Killzone 2 etc. vil bedre salget noe enormt. Per dags dato mangler PS3 en slik must-have-tittel. Det er nok viktigere enn noe priskutt. Jeg vet dette er som og ta nerdeselvmord men jeg er jammen med ikke sikker på at alle de spillene vil selge så enormt med PS3-maskiner. Personlig er Sony-klassikere som MGS, GT og FF totalt uinteressante av diverse grunner og jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person som faktisk venter på disse spillene. Derimot kjenner jeg maaange som venter på neste Singstar, Buzz og Guitar Hero etc etc etc. GTA og Killzone 2 derimot gleder jeg meg noe vannvittig til personlig. Dog velger jeg nok en viss konkurrent når jeg skal kjøpe GTA4 og da står jeg igjen med kun Killzone 2 av de titlene. Nå skal det sies at Killzone 2 nok er det spillet jeg gleder meg mest til på alle plattformer for tiden så det trekker jo opp. Dette er kun noen tanker jeg har om dette, men jeg legger merke til i div tråder at disse litt "sære" spillene gang på gang blir dratt frem som sikre kort for Sony. Tar jeg ikke feil så er interessen for f.eks MGS dalende og 3'ern solgte "kun" 3,6millioner ifølge wikipedia. Det er jo omtrent det samme som Halo3 solgte på en dag selv om X360 er milevis unna utbredelsen til PS2 den gang siste MGS kom ut. FF og GT følger jeg lite med på og de selger vel i bøtter og spann uansett, men betyr det automatisk at de selger konsoller? Bare lurer jeg. Jeg synes i hvert fall at det er litt rart at disse spillene blir trukket frem som sikre kort hele tiden. Spesiellt når noen av spillene har en synkende "formkurve" slik som MGS. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vil ikke 40 gb versjonen av PS3 støtte PS2 spill i det hele tatt ? Trodde den ville ha software løsningen slik vi har hatt hele tiden i Europa, bare mangle emotion engine fremdeles. Hvis den faktisk ikke vil ha noe PS2 bakover kompatibilitet i det hele tatt så vil jeg si den for min del ble mye mindre aktuell. Jeg har lyst å kvitte meg med PS2en og spille spillene på en PS3 da bildet på min tv over scart er så sugent at jeg ikke vil bruke ps2 på den. Vil også tro at de kan miste en del PS2 eiere på den avgjørelsen, da den ikke blir et alternativ for bruk med gamle PS2 spill hvis din PS2 tar turen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Eddie81: De har fjernet GS chippen som står på den europeiske 60 Gb, og samtidig gjort om på hovedkortet for å kutte kostnader. Derfor ingen Ps2 støtte og derfor den lave prisen. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 FF og GT følger jeg lite med på og de selger vel i bøtter og spann uansett, men betyr det automatisk at de selger konsoller? I Japan selger FF mye konsoller. PSP gikk et kraftig salgsoppsving da FFVII: Crisis Core ble sluppet sammen med den nye PSP Slim. Personlig ser jeg mest frem til FFXIII, FF Versus XIII, God Of War 3 og et eventuelt Kingdom Hearts 3 (spillet kommer garantert, men hvilken plattform det kommer til er vel ikke avgjort). GT selger sikkert også en del konsoller i Japan. Det nærmeste man kommer et annet spill som ligner GT er vel Forza Motorsport, og japanerne er jo ikke akkurat overbegeistret for Xbox, så.. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kunne skrevet den bloggen. Sony har fokusert altfor mye på gigaflops og terraflops. Folk er uinteressert. Slikt selger ikke konsoller. Samtidig blir PS3 nå så strippet så all den funksjonaliteten Sony har fokusert på er bordte. At flere nå mener at Blue-ray og HD-DVD kun er en optisk mellomstasjon frem til at alt kan hentes på nettet. taler også imot. Folk flest bryr seg ikke om hvilke optiske format som gjelder. DVD fungerer mer enn bra nok for de fleste. MS lærte av Sony (PS2) og steinfokuserte på spill til sin 360. Det har de tjent på. Sony har hatt feil fokus da de har lansert PS3 som en mulitmedia-konsoll som har ALT. Modellene som kommer nå har ikke ALT, og fremdeles finnes det ikke spill. HOME er utsatt, og når det kommer vil det være overfylt med reklame. Personlig betaler jeg 499,- i året og slipper all reklamen, men hver sin smak. Pris er et spørsmål. Flere tror at om den hadde kostet det samme som 360 og WII ville alle som har en PS2 automatisk kjøp en PS3, for da kunne de spille sine PS-spill på denne. Dette er selvfølgelig bare tull. Konkurransen er hardere enn noensinne, og Sony gjorde det feilgrep at de undervurderte konkurrentene sine totalt (Nestegenerasjon begynner ikke før vi sier det), og det har de tapt stort på. Ydmykhet er et ord Sony burde lære seg. Sony er ikke kongen lenger, aksepter det. 360 og WII er heller ikke kongen, men de er med på gjøre landskapet mer interesssant. Om Sony skal krabbe seg opp igjen må de ta grep, og det tror jeg de klarer, men da må de fokusere på spill. Til neste år kan det se annerledes ut, men en prisnedsettelse holder ikke, selv om flere her mener det. Bare et lite utvalg av hva jeg mener. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 En prisnedsettelse alene hjelper ikke selvsagt. Men en prisnedsettelse kombinert med spill som gjør at folk virkelig ønsker å kjøpe konsollen vil bedre salget drastisk. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er fremdeles veldig inn å snakke litt ned om alle feilene sony gjør, men synes og det er litt rart at når de prøver å fikse opp i sine feiltrinn, da er det ikke posetivt, nei da er det tegn på at de er desperate. Veldig bra vinkling fra starten. At PS3 ikke har noen killer titler i sikte som artikkelen uttaler er vel mer en subjektiv vurdering fra hans side, noe som ikke er overaskende når han tar frem 360 sin ledene software masse, som består stort sett av sport og bang bang. Med en gang man vil utenfor det området, så er pluttselig ikke 360 den store kongen på haugen. Det er der PS3 vil skinne i fremtiden, de vil få en større bredde en det 360 har klart å skaffe seg, Hvis man vil ha et godt plattformspill på 360 må man vente til Rare kommer med noe bra, når de ikke jobber på viva piniata. Noe som tar en del år. Mens PS3 kommer med spill som ratchent and Clank i år og mange flere er på vei. Naughty dog kommer med et litt mer action preget plattform/adventure spill denne gangen, noe jeg finner litt trist, men blir vel bra det og. Vi burde vel glede oss over at Sony gjør tiltak for å være med i kampen og gi oss brukere et bedre tilbud. Jeg er kanskje idealist som ikke liker å sparke de som er nede.... God of War 3 kommer til å selge en del konsoller. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 En prisnedsettelse alene hjelper ikke selvsagt. Men en prisnedsettelse kombinert med spill som gjør at folk virkelig ønsker å kjøpe konsollen vil bedre salget drastisk. Kombinert med spill ja. Det er spill som selger konsoller. Det finnes ikke 120 millioner fanboys der ute som automatisk kjøper en PS3 selv om den er billig. Foreløpig ligger 360 og WII laaaaangt foran på dette. Og se på DS og PSP. PSP er en bærbar PS2 med akkurat de samme spillene. Hvor mange ganger skal jeg kjøpe spillene liksom? DS har sin egen nisje og presenterer spill som kun kommer på DS og er tilpasset DS. Spill-eksklusivitet er ut, og det er bra. MS har noen og Sony har noen. WII har mange. GTA solgte masse PS2 siden det ikke fantes noen alternativer, nå finnes det to andre. Heavenly Sword skulle selge PS3.......hvor mange har det solgt da? Sjekk salgstall og sammenligne med f.eks Halo, Forza, PGR3 og 4. Hvor mye annonsering (fra Sony og andre) så du av HS? Ingenting, det var totalt fraværende for et storspill å være. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 I Japan selger FF mye konsoller. PSP gikk et kraftig salgsoppsving da FFVII: Crisis Core ble sluppet sammen med den nye PSP Slim. Personlig ser jeg mest frem til FFXIII, FF Versus XIII, God Of War 3 og et eventuelt Kingdom Hearts 3 (spillet kommer garantert, men hvilken plattform det kommer til er vel ikke avgjort). GT selger sikkert også en del konsoller i Japan. Det nærmeste man kommer et annet spill som ligner GT er vel Forza Motorsport, og japanerne er jo ikke akkurat overbegeistret for Xbox, så.. Joda i Japan selger slikt mer eller mindre automatisk veldig bra ja. Men så er Japan veldig lite sammenliknbart med f.eks Usa og Europa.. Legg merke til at jeg ikke skriver at disse spillene ikke vil selge konsoller, men synes det er litt merkverdig at de blir sett på som sikre kort. Spesiellt med tanke på at de fleste av de spillene har nedgang i salgstallene for hver iterasjon som lanseres. Men selvsagt jo lavere PS3 kommer i pris dess større sjanse er det for at enkeltspill kan booste salget av konsoller. Personlig synes jeg mange av tingene Sony har gjort det siste året har vært særdeles merkelig, men føler de begynner og komme seg i det siste. De kutter priser og lanserer SKU'er som mangler "unødvendig" funksjonalitet. Hjemkomsten av rumble er heller ikke til og se bort ifra. Så spørs det bare om det er for seint eller ikke. Alle system-selgerene som skulle komme til PS3 denne høsten har jo enten floppet(Lair) eller solgt moderat(HS og det skyte/flyspillet jeg ikke husker navnet på) så kan vanskelig bli værre for Sony akkurat nå. Om de er desperate av denne grunn kan vel kun toppsjefen svare på. Jeg vil tippe de svetter litt både med tanke på PS3 og blu-ray(Paramount-saken tror jeg svei for mange), men jeg har vanskelig for og tro at de er veldig desperate uansett. Sony har hatt såpass mange suksesser og nedturer oppigjennom årene at jeg vil tro de har alt som trengs for og håndtere situasjonen som PS3 har havnet i nå. Men hva som faktisk skjer i fremtiden er jo kun spekulajoner og det er også grunnen til at jeg synes det er rart at det er så mange bastante meninger ute og går om denne saken. Hadde vi skrudd tiden tilbake ett år så er det mange her inne som måtte ha svelget noen kameler hvis de hadde fått vite hvordan situasjonen er idag. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er fremdeles veldig inn å snakke litt ned om alle feilene sony gjør, men synes og det er litt rart at når de prøver å fikse opp i sine feiltrinn, da er det ikke posetivt, nei da er det tegn på at de er desperate. Veldig bra vinkling fra starten. At PS3 ikke har noen killer titler i sikte som artikkelen uttaler er vel mer en subjektiv vurdering fra hans side, noe som ikke er overaskende når han tar frem 360 sin ledene software masse, som består stort sett av sport og bang bang. Med en gang man vil utenfor det området, så er pluttselig ikke 360 den store kongen på haugen. Det er der PS3 vil skinne i fremtiden, de vil få en større bredde en det 360 har klart å skaffe seg, Hvis man vil ha et godt plattformspill på 360 må man vente til Rare kommer med noe bra, når de ikke jobber på viva piniata. Noe som tar en del år. Mens PS3 kommer med spill som ratchent and Clank i år og mange flere er på vei. Naughty dog kommer med et litt mer action preget plattform/adventure spill denne gangen, noe jeg finner litt trist, men blir vel bra det og. Vi burde vel glede oss over at Sony gjør tiltak for å være med i kampen og gi oss brukere et bedre tilbud. Jeg er kanskje idealist som ikke liker å sparke de som er nede.... God of War 3 kommer til å selge en del konsoller. Sony har lagt løpet selv denne generasjonen og de har kun seg selv å takke. Deres bastante holdning i starte at PS3 vil selge t.o.m uten spill, gjør at mange kanskje "feirer" at Sony nå trenger å gjøre om både strategi og fokus. Det er heller ikke å legge under en stol at PS3 mangler de spillene og den massen som trenges for å appelerer til det store bildet. Ingen av spilene som har kommet til nå er spill som overhode appelerer til massen, og det at Sony er den dyreste løsning selv etter at komponenter er fjerne, kombinert med at alle spillene "verd å ha" ikke kommer før til neste år eller senere, er heller ikke noe positivt for Sony. Hverken X360 eller PS3 er noe bra på plattform sjangeren og begge fokuserer på å legge mest mulig vold inn i spillene sine med et par unntak. Men det ser og ut som mange flere velger X360/Wii kombinasjonen enn X360/PS3 kombinasjonen, fordi de 2 konsollene ser ut til å fylle perfekt alle behov man har. Derfor ramler PS3 mellom 2 stoler. Det at MS har kapret Rare har sørget for at de får Banjo Kazooie 3, og om det blir like bra som tidligere spill har X360 et meget verdig plattformspill. Men det er fremdeles ikke å legge under en stol at spillutvalget til både X36+ og PS3 består for det meste av å fylle Glomma med blod. Det er vanskelig å glede seg over et selskaps forsøk på å sno seg oppover stien når de har sagt det de har sagt. Jeg gleder meg ikke over PS3's problemer på noen mulig måte, men det er en litt "syk" glede at Sony faktisk nå må revurdere sin strategi, etter at de bastant sa at folk kom til å kjøpe en PS3 uansett. Ja jeg vet dette er PR triks, men sagt er sagt og gjort er gjort og det må Sony stå for, uansett hvem som utalte det. Jeg har ikke noe stor tro på at en PS3 versjon som ligger på 4k kommer til å utøve noe forskjell ennå. X360 ligger fremdeles under i pris, samt sporter et mye bedre utvalg av spill enn PS3. Det er heller ikke noen synelige forskjeller grafisk på de 2 maskinene på spill som er kommet ut. Utviklerne forlater og Sony her og der, og det største slaget for Sony måtte vel være at Monster Hunter 3 gikk fra PS3 ekslusivt til Wii ekslusivt. At de mister en tittel er en ting, men det at de mister en tittel til fordel for en konsoll som er teknisk sett svakere enn PS3 må være meget surt for Sony. Nintendo's startegi om å ta markedet på en helt annen vei enn de 2 andre konsollene har tydeligvis gitt resultater, og det spørs hvordan Sony's taktikk fremover blir å hjelpe konsollen noe mer. Det at du nevner God of War 3 blir å selge noen konsoller, beviser bare at PS3 egentlig kun har spill som kommer som er verd å vente på. GT5, et Team Ico eller 2 spill, God of War 3. Dette er spill som kan selge noen enheter, men det er bare et problem, de er ikke kommet, og bare 1 vet vi kommer i løpet av 2008. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gjesp.. Hvor mange ganger skal man bli nødt til å poste denne? http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&...All&align=1 Til tross for at: PS3 har noe 360 ikke hadde i samme tidsperiode i fjor, nemlig konkurrenter MS påsto at de hadde solgt 10 mill rett over nyttår i fjor (mens de i realiteten maks kan ha solgt 7-8 mill [om ikke har de bare solgt 1,8 mill i hele år.. ]) PS3 er dyrere PS3 leverer noe ingen vil ha 360 visstnok hadde en overlegen launchpakke med spill -ligger PS3 per i dag LIKT med det 360 hadde solgt på samme tid i fjor. Få opp gluggene folkens. Er Sony desperate for noe, er det at de gjør det like dårlig som 360 og ikke fordi 360 gjør det bedre, for det gjør den ikke.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå er man ikke i fjor Fhj, salgstallene til PS3 tilsier en helt annen historie for Sony, og det er ikke uten grunn at Sony legger opp til en billigere modell, de har innsett at de ikke blir å klare å kjøre ned prisen til et konkuransedyktig nivå med 60 Gb versjonen, og legger dermed opp løpet med en modell som er billigere og har større sannsynelighet for å komme ned i konkuransedyktig prisnivå. Per i dag gjør både Wii og X360 det salgsmessig bedre enn PS3, noe Sony har innsett. Nei, dette er ikke desperasjon fra Sony sin tide, Sony gjorde et forsøk med en dyr utgave med masse funksjonalitet, noe folk ikke så ut til å ville kjøpe grunnet prisen og konkuretene tilsynelatende hadde det samme å tilby. Derfor lanserer Sony en billigere modell med det som folk tilsynelatende ikke har lyst på. Jeg er ikke enig med Sony's fjerning av BC på PS3 modellen siden de eliminerer et meget stort utvalg av spill som finnes på PS2, men de har vistnok basert seg på kundeundersøkelse, så da får man tro at Sony gjør det rette valget med denne modellen. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nå er man ikke i fjor Fhj, salgstallene til PS3 tilsier en helt annen historie for Sony, og det er ikke uten grunn at Sony legger opp til en billigere modell, de har innsett at de ikke blir å klare å kjøre ned prisen til et konkuransedyktig nivå med 60 Gb versjonen, og legger dermed opp løpet med en modell som er billigere og har større sannsynelighet for å komme ned i konkuransedyktig prisnivå. Per i dag gjør både Wii og X360 det salgsmessig bedre enn PS3, noe Sony har innsett. Nei, dette er ikke desperasjon fra Sony sin tide, Sony gjorde et forsøk med en dyr utgave med masse funksjonalitet, noe folk ikke så ut til å ville kjøpe grunnet prisen og konkuretene tilsynelatende hadde det samme å tilby. Derfor lanserer Sony en billigere modell med det som folk tilsynelatende ikke har lyst på. Jeg er ikke enig med Sony's fjerning av BC på PS3 modellen siden de eliminerer et meget stort utvalg av spill som finnes på PS2, men de har vistnok basert seg på kundeundersøkelse, så da får man tro at Sony gjør det rette valget med denne modellen. Du kan gjerne lese hva jeg skriver. Argumenter gjerne i mot. Jeg ser ikke holdet i et argument som tilsier at "man ikke er i fjor". Det er noe de fleste av oss er klar over. Det du gjerne kan forklare meg er hvordan kan det ha seg når PS3 selger samme som 360 gjorde i fjor til tross for alle fordelene 360 hadde, er 360 en suksess mens PS3 er en katastrofe? Lenke til kommentar
Jonty Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det du gjerne kan forklare meg er hvordan kan det ha seg når PS3 selger samme som 360 gjorde i fjor til tross for alle fordelene 360 hadde, er 360 en suksess mens PS3 er en katastrofe? 360 var ikke å oppdrive i flere måneder etter lansering. 3-4mnd minst tror jeg det varte, var mangel på maskiner overalt. Vel, bortsett fra japan selvsagt. Men er enig i at PS3 har gjort det ganske så bra med tanke på at den nesten ikke har bra spill og vært såpass dyr. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det du gjerne kan forklare meg er hvordan kan det ha seg når PS3 selger samme som 360 gjorde i fjor til tross for alle fordelene 360 hadde, er 360 en suksess mens PS3 er en katastrofe? Det er faktisk ganske enkelt. Spør en sjef i Sony om salget til PS3 har vært som forventet/spådd og spør en sjef i MS om det samme. Forhåpningene/forventningene til PS3 var milevis høyere enn det som er solgt til nå. Derfor kan PS3 utvilsom kalles en skuffelse(ikke en katastrofe) samtidig som man kaller X360 en moderat suksess selv om salgstallene er like. For å ta en klassisk avhopper til bilverden så hadde ikke salget av Toyota Corolla blitt sett på som en suksess hvis den solgte like mye som en Ferrari F430. Samtidig vil man påstå at når Ferrari ikke klarer produsere nok F430 så er den en suksess selv om den selger minimalt i forhold til Corolla.. Poenget er forventningene man har til ett produkt.. Forventet MS og selge 10mill første året og solgte 8 så er de veldig nærme målene sine, men PS3 nok hadde seriøst høyere forventninger enn og havne på 5-6-7-8mill det første året. Det er her saken ligger. MS kan klappe seg på brystet og si at de solgte 10mill til leverandører det første året mens sjefer i Sony nok må be på sine knær for ikke og miste jobben med samme antall solgte enheter. og nei jeg mener ikke at PS3 er en corolla eller at x360 er en ferrari her... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg mener at man ikke kan sammelignet salgstallene i fjor med salgstallene i år. Det er helt andre forhold i år enn det var i fjor, blant annet hadde vi Wii som kom i November som mange var spent på, og salgstallet til X360 sank litt, mest sannsynelig grunnet en ny konsoll som kommer. I år har man ingen ankommende konsoll, og salgstallene til PS3 representerer mye heller konkuransen som er på markedet. Jeg klassifiserer heller ikke PS3 som en katastrofe, men det er jo tydelig at Sony er klar over at de må gjøre noe få å få opp salgstallene, som har ligget lavt i forhold til konkurentene en god sunt nå. Er fint slik sett at Sony faktisk hører på markedet og lanserer produktet etter hva markedet vil ha heller enn hva de vil ha. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Joda i Japan selger slikt mer eller mindre automatisk veldig bra ja. Men så er Japan veldig lite sammenliknbart med f.eks Usa og Europa.. Det er sant. Men du spesifiserte ikke hvilket marked nevnte spill skulle pushe konsoller i Men jo, Japan er veldig lite sammenlignbart med USA og Europa. GTA: San Andreas som solgte i bøtter og spann her har vel ikke solgt mer enn rundt 500.000 siden det ble lansert i Japan. Samme med Halo 3. Selv om det har gjort det overraskende bra, så var det vel ingen stor oppmerksomhet rundt Halo 3-lanseringen, slik det var i Vesten (og spesielt i USA). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå