Gå til innhold

Bestille Spill fra utlandet

bigx

Anbefalte innlegg

Heisann

eg har planer om å bestille Guitar hero 3 Legends Of Rock på Amazon.com

får spillet kommer ikke til norge før 23/11-07, men kommer 28/10-07 i utlandet

men lurte på.. om det er lurt å bestille fra utlandet (amazon.com), funker spillet på ps3en min?

eg lastet ned Simpsons demoen til ps3en, og da var det ikke farge på spillet.. så er det fordi det er fra US eller noe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

eg har planer om å bestille Guitar hero 3 Legends Of Rock på Amazon.com

får spillet kommer ikke til norge før 23/11-07, men kommer 28/10-07 i utlandet

men lurte på.. om det er lurt å bestille fra utlandet (amazon.com), funker spillet på ps3en min?

eg lastet ned Simpsons demoen til ps3en, og da var det ikke farge på spillet.. så er det fordi det er fra US eller noe??

Grunnen til at du ikke fikk farge på Simpsons er vel at TVen din ikke takler NTSC-formatet, vil jeg tro. Ikke siter meg på dette, men jeg tror PS3 er sonefri, slik at du kan kjøpe et spill i USA og spille det på en PS3 kjøpt i Norge, såfremt du har en TV som støtter NTSC.

Lenke til kommentar
Dette har ned ntsc og pal og gjøre. Men ettersom jeg forstår så går det med ntsc spill på hd tv :) Så hvis du ikke har hd tv så funker ikke spilla på en vanlig tv. Correct me if i'm wrong! ;)

Tror ikke du trenger HDTV for å kunne spille NTSC-spill. Jeg har sett NTSC-DVD-er på TVen her (og det er en vanlig TV) uten noe problem, så hvis du har en TV som støtter NTSC, så tror jeg det skal gå bra. Amirite?

Lenke til kommentar

Nå er det alt annet enn sikkert at dette har noe relevans, men jeg får dele med meg likevel. Da jeg for X antall år siden skaffa en NTSC-kopi av Resident Evil 3(tror jeg det var) til min modifiserte PS1, hadde jeg svart-hvitt jeg også. Da var det noe med modifiseringa som var årsaken, fikk fikla litt med det, så var det farger igjen. Det var ikke relatert til TV'en. Men det var sånn ca rundt årtusenskiftet, så det er nok nye spilleregler per i dag.

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger HDTV for å kunne spille NTSC-spill. Jeg har sett NTSC-DVD-er på TVen her (og det er en vanlig TV) uten noe problem, så hvis du har en TV som støtter NTSC, så tror jeg det skal gå bra. Amirite?

Stemmer det. Så og si alt av TV-apparater har vell hatt NTSC-støtte siste tja 5-10 årene i hvertfall. Kvaliteten på implementasjonen er derimot varienende. Har sett TV-apparater med forferdelig dårlig NTSC-kvalitet, og TV-apparater med svært bra NTSC-kvalitet. Derimot kan jeg ikke huske sist jeg var borti et TV-apparat som ikke støttet NTSC i det hele tatt.

Lenke til kommentar

okei.

takk for svar

men eg lasta ned fifa 08 demoen til ps3, på US konto. og da var det farge.. men så lasta eg ned simpsons spillet og da var det ikke farge.. er det noe galt med kabelen då eller?? skal jo ikke være sånn ?

men så eg kan altså bestille spill i utlande?

eg har et 4-5 år gammelt Tv, 21"

ikke mye å skryte av:P

Lenke til kommentar

For å oppklare noe ang NTSC og HDTV, HDTV standardene er internasjonale og har ikke lokale variasjoner. Dvs at i motsetning til PAL i Europa og NTSC i Amerika/Asia, så er 720p, 1080i, 1080p helt lik i alle land. Derfor vil enheter og spill som støtter disse standardene fungere fint med andre enheter fra andre "soner".

Ellers til TS: Om du har koblet til med scart, sjekk om du kan endre på signalet som sendes i scarten (kompositt, s-video, rgb). Kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

prøvde nettop å bestille ratchet and clank future fra siden som ble nevnt tidligere. siden funket bra og hadde gode priser på spill. eneste var at når jeg skulle betale med visa osv, bekrefte via banken, så hang den siste bekreftelse-siden seg. ingen respons fra banken om at det er gjort transaksjoner og nettsiden har heller ikke fått noen bestilling. så sikkert ikke noe vits å forhaste seg, kanskje serveren er nede eller noe sånt.takk for linken btw, super side;)

og sjekket forresten om ps3-spill var region frie, flere sider stod det at ps3 spill kunne kjøpes fra hvilken som helst region og spilles i hvilken som helst. det at det ikke er farge på må vel være noe med forbindelsen ps3 - tv, eller noe med tvn.

Endret av henky
Lenke til kommentar
Er denne siden noe å stole på? har du noen erfaringer? finner svært få titler i de Norske butikkene, så jeg ser heller på nettet.

VGP har fått utelukkende skryt, så langt jeg har fått med meg. De sender også pakkene slik at du slipper toll.

Endret av virulence
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

<3 VGP <3

Bestilte Assasins Creed og Army of 2 på preorder for noen uker siden. Men så ble jo Ao2 utsatt til langt ut på nyåret. Hadde vært litt kjipt å vente så lenge på assasins creed som kommer i November. Så sendte en mail til vgp.ca og sprute om det var mulig for dem å splitte ordren å bare sende meg en regning på extrakostnader det ville medføre på paypal.

Men neida!

Dette fikk jeg som svar:

Hello Kjetil,

Not a problem we will just split the order and ship assassins creed when it is released.

Thanks,

Sidney

Customer Service Representative

VIDEOGAMESPLUS.CA

Kanadiere er bra folk må jeg si <3, null ekstra kostnader på meg :D

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

ikke glem ebay og dropshippere fra hk. Bare sjekk tilbakemelding først.

Folklore asia versjon ca 275 med frakt, rainbow six var vel 330.

Fra hk tar det vel 5-7 dager fra sendt.

De fleste sender som gift, noen setter ned pris automatisk basert på mottakerland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...