Gå til innhold

Vi søker moderatorer

Anbefalte innlegg

Alle søknader blir slettet om brukerne ønsker det. Det kan være aktuelt for oss å be enkelte som får avslag om å få ta vare på søknadene. Med mindre vi får ja til dette så slettes de. De inneholder personopplysninger og vi lagrer ikke de uten videre. Dette blir helt og holdent opp til den aktuelle søker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Vi må ha bekreftelse på om det skal tas vare på. Så om vi ikke ber om lov til å arkivere søknad så blir det slettet.

Så det betyr altså at jeg burde ha skrevet i søknaden at jeg ga dere tillatelse til å ta vare på søknaden, hvis interessen skulle komme en gang i fremtiden?

Eller?

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Det det betyr er at OM de finner deg interessant, men ikke "har plass" til deg i denne runden, så vil de spørre deg om de kan ta vare på søknaden til en senere anledning. Men hos alle de som ikke blir valgt ut, og som heller ikke blir sett på som potensielle moderatorer blir søknaden slettet fra systemet.

Lenke til kommentar

Har du ikke spurt nesten samme spørsmål for et par sider siden og fått svar?

Har dere noe tidsaspekt på når man vil får svar?

Jeg tør ikke gi noen tentativ dato, i frykt for å bryte den. Det er hett rundt ørene for tiden med arbeidsoppgaver, men vi skal gjøre vårt beste for å svare kjapt

Må ikke være så utålmodig. Vi får nok beskjed så fort de har besemt seg. :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Off-topic svar som nok blir slettet kommer..

Jeg synes det er en enorm uting med konsern og firmaer som mediebedrifter, aviser ol med "milliardomsetning" som i stor grad baserer seg på ulønnet arbeid.

Med det mener jeg f.eks. aviser som tjener millioner av kroner som gjerne vil ha din historie eller mening gratis for å tjene store penger på den eller nettsteder, forum med millionomsetning som vil ha gratis ryddearbeidere så nettstedet, forumet fremstår mere profesjonelt og tiltrekker seg annonsører for å tjene store penger på de.

Og nei, hw.no er IKKE et frivillig prosjekt drevet av noen gutter på bakrommet.

100% enig. Hater bedrifter som bruker frivillige uten å gi de noe igjen.

Lenke til kommentar

Då lar du være å søke, er ikkje værre enn som så. Alle som aksepterer moderatorstilling er klar over dette.

Eg har ikkje noko problem med å jobbe frivillig på forumet, har så mykje glede av det at eg ikkje har noko problem med å hjelpe til. :)

Lenke til kommentar
100% enig. Hater bedrifter som bruker frivillige uten å gi de noe igjen.

Kan ikke svare for andre enn meg selv. Men forumet har da gitt meg masse igjen! Jeg er ikke mod istedet for å ha en "ordentlig" jobb, men i tillegg til den, fordi jeg har lyst til å gi forumet noe igjen for den gleden jeg har av det.

Slik er det med andre ting også: Denne uken er jeg foredragsholder på en konferanse i Holland. Får ikke et rødt øre for det, men det er min måte å bidra til et fellesskap som har vært meg til stor (i det tilfellet uvurderlig) nytte.

Ja, det står mediekonsern bak mye av det som skjer på nettet, og de tjener penger på dette. Men det er ikke for dem jeg gjør det, det er for alle brukerne her som fortjener et skikkelig forum. Jeg tror jeg kan bidra til det, og gjør det med glede.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

The_Fire:

det finnes mer enn penger i livet.

regner også med de som blir moderatorer ikke bruker så mye ekstra tid på å moderere, bare at de modererer samtidig som de er på forumet ca som vanlig.

Finnes mange som meg som bruker alt for mye tid på forumet, og like greit kan moderere litt mens man sitter her, uten å bruke masse ekstrat tid på dette:p

Lenke til kommentar
regner også med de som blir moderatorer ikke bruker så mye ekstra tid på å moderere, bare at de modererer samtidig som de er på forumet ca som vanlig.

Finnes mange som meg som bruker alt for mye tid på forumet, og like greit kan moderere litt mens man sitter her, uten å bruke masse ekstrat tid på dette:p

Tiden man bruker varierer mye fra moderator til moderator. Noen legger ned en enorm innsats, mens andre er mer moderate og tar det de kommer over når de er på forumet. Vi har ingen fastsatt nedre grense, dette går litt på skjønn. De fleste som mister "gnisten/interessen/muligheten" gir nå som oftest beskjed og trekker seg. Så blir det heller aktuelt å ta dem inn igjen ved en senere anledning. Endel kan også være fraværende i lengre perioder uten at de mister moderatortittelen. Førstegangstjeneste, jobb, eller rett og slett en "forumpause" kan være gode grunner til det.

Det man må være obs på når man blir moderator er at det kan slite litt på humøret til tider, spesielt om man opplever sverting, trusler, utskjelling osv. For det forekommer og det er jo ikke alltid så hyggelig for de som gjør en frivillig innsats for å gi noe tilbake til forumet å få slengt både det ene og det andre etter seg. Man skulle nesten tro noen forventer at moderatorer er ufeilbarlige roboter. Men man prøver nå å gjøre sitt beste og styret skal nå være der til å se over jobben som blir gjort, gi tilbakemeldinger, råd og rettledning. Gjør man feil (noe nok alle gjør i ny og ne) så vil man få beskjed. Enten via den interne justisen eller så vil forumstyret rasle litt med sablene. Men så lenge man er åpne for å kunne motta innspill og tilbakemeldinger så bør ikke det være noe problem. Som moderator får man jo også en ypperlig sjangse til å la forumstyret få høre hvor skoen trykker og hva vi som er ansatt til å jobbe med forumet må gjøre bedre. Vi holder hverandre litt i ørene, for å si det slik.

Teamet er ganske variert med en god del forskjellige personer med forskjellig bakgrunn. Så man må tåle å kunne ha opphetede diskusjoner internt, det er ingenting ondt ment. Men det er litt bevisst også når vi utnevner moderatorer, vi ønsker helst å ha de fleste "forumgrupper" representert, alt fra speidergutter til de med litt mer viltre faktaen over seg, fra besteforeldre til de som er barnabarn osv. Så lenge lojalitet og det rette fokuset er fellestrekket så er det sundt med litt variasjon. Det gjør at saker blir belyst bedre. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...