Sniken_123 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg lurer på om det går det an å endre ikon på en .bat fil? Dersom det går, vil alle se det ikonet eller er det bare på min pc? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ikonet hentes fra din egen windows installasjons icon-cache. Bat fil er kun en tekst fil med .bat som fil extension . Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men hvis du lager en snarvei, kan du endre ikonet på den Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Sant det, på den enkelte script-fil (bat, vbs, js etc.) kan man ikke endre ikonet varig. Imidlertid, konverterer man bat-fila (også vbs- og js-filer) til exe-kode med for eksempel Exescript.exe, kan man sette inn nytt ikon for exe-fila. Sørg bare for at det nye ikon er av samme størrelse som det gamle ikon. Overføres så exe-fila til en anen pc, beholdes det nye ikonet. I task managers prosessvindu ser man imidlertid cmd som for bat-fila, men med for eksempel Exescript.exe kan man gjøre exe-fila stealth slik at fil-ikonet ikke vises på oppgavelinja og slik at cmd ikke vises i prosessvinduet, hvis det skulle være ønskelig da ... hihi. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel ganske opplagt at skal lure noen ved å tro at de feks åpner en mappe eller et word-dokument, men i realiteten kjører et ondsinna script.... Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel ganske opplagt at skal lure noen ved å tro at de feks åpner en mappe eller et word-dokument, men i realiteten kjører et ondsinna script.... Er faktisk ikke det. Det som er tingen er at når jeg lager script filer som er nyttige så vil jeg ha et ikon som beskriver handlingen litt, istedenfor at alle er helt like... Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jada, det er riktig det at med metoden jeg har skissert ovenfor kan man med ikonet lure folk for eksempel til å tro at exe-fila er et ufarlig, men nyttig program. Nyttig må det være, men det er bare det at innbakt i det har man laget en installasjonspakke av for eksempel en trojaner man også har laget selv, og siden man har gjort det, blir installasjonspakka ukjent for av-programmene slik at installasjonen går greit første gang den fornøyde, men lurte bruker, kjører sitt nye gratisprogram ... hihi. Kort sagt, man bør være ytterst forsiktig med å laste ned fra ikke anerkjente websider eller motta fra såkalte "venner" programmer som er gratis, fordi ofte er det dessverre bare gratis inntil det første dobbelklikk på exe-ikonet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå