Danny Boy Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei Jeg har satt opp en DC++ Hub, med bruk av YnHub. Den skal KUN være for LAN. Jeg starter hub'en, og begge maskinene kobler seg innpå serveren uten problemer med DC++. Men når vi laster ned fra hverandre, så ligger hastigheten på 50 KiB/s Over LAN burde den jo være mye høgere, som 10 Mibi/s i hvert fall. Vet jeg kan bruke delefunksjonen i Windows XP, men jeg vil få dette til i DC++, for det er så fint der. Vi har Ventelo BlueCom. Vi kjører svitsj, som vil si at svitsjen er tilkoblet modemet vårt. Og begge maskinene er tilkoblet svitsjen. Her har du et kjapt bilde over instillingene (har prøvd alle IP-ene for å få større hastighet, men hjalp ikke); Edit: Bare for å nevne det, så skal jeg dele en 4-timers familiefilm. Den er uredigert. Tar over 40 GB. Det er ikke snakk om noe ulovlig fildeling jeg skal på gang med. Endret 10. oktober 2007 av Danny Boy Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Problemet ditt er at du får tildelt ip fra bluecom, som da gjør at du ender på forskjellige subnet, og dermed først innom routerene til bluecom før trafikken kommer tilbake til den andre maskinen. Hvis du setter opp ett lokalt nett(192.168.x.x) og i samme subnet, vil du få opp i mot 100mbits. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Takk Men hvordan setter jeg opp et lokalt nettverk i samme subnet? Bare lage en statisk IP på begge maskinene med 192.168.x.x? Problemet da er at jeg mister internettet, men kun midlertidig så det går jo fint. Eller finnes det en metode for å få 100mbits over DC++ på LAN, og samtidig ha internett (med svitsj, ikke router)? Et spørsmål til, er det likt over Kabel-TV fra Get? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Men hvordan setter jeg opp et lokalt nettverk i samme subnet? Bare lage en statisk IP på begge maskinene med 192.168.x.x? Problemet da er at jeg mister internettet, men kun midlertidig så det går jo fint. Eller finnes det en metode for å få 100mbits over DC++ på LAN, og samtidig ha internett (med svitsj, ikke router)? Det du _kan_ gjøre, er å legge opp en ekstra ip til interfacet på begge maskinene, f.eks 192.168.1.1 og 192.168.1.2 med subnet 255.255.255.0. Det skal være mulig selv i Windows XP. Tror du finner innstillingene sånn ca Start->Control Panel->Network Connections->LAN->Properties->TCP/IP->Properties->Alternate Configuration. Hvis ikke må du nok bruke en router. Et spørsmål til, er det likt over Kabel-TV fra Get? Lenge siden jeg hadde de som leverandør, og på den tiden var det UPC, men der fikk man i utgangspunktet 3 ip'er, og de lå heller ikke nødvendigvis i samme subnet. Endret 11. oktober 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Det du _kan_ gjøre, er å legge opp en ekstra ip til interfacet på begge maskinene, f.eks 192.168.1.1 og 192.168.1.2 med subnet 255.255.255.0. Det skal være mulig selv i Windows XP. Tror du finner innstillingene sånn ca Start->Control Panel->Network Connections->LAN->Properties->TCP/IP->Properties->Alternate Configuration. Prøvde dette, men virket dessverre ikke Satt det opp på begge maskinene (192.168.1.1 på den ene, 192.168.1.2 på den andre), så laget jeg en DC++ server med 192.168.1.1 som Host IP, men kunne ikke joine den. Fikk dette; *** Connecting to 192.168.1.2... *** Et tilkoblingsforsøk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte på riktig måte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte. Lenge siden jeg hadde de som leverandør, og på den tiden var det UPC, men der fikk man i utgangspunktet 3 ip'er, og de lå heller ikke nødvendigvis i samme subnet. Takk, jeg kan teste det neste uke. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Kan du ta ett skjermskudd av ipconfig /all når du har satt det opp slik jeg sier? Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Ok. Her er det Endret 11. oktober 2007 av Danny Boy Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har du prøvd uten standard-gateway? og DNS for den saks skyld Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Jepp. Samme resultat Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Altså i teorien så skal det gå og ha både dhcp og statisk ip side om side på samme interface, noen god løsning er det ikke, men det skal fungere. Så det er nok bare en liten feil(sikker jeg som har sagt feil vindu eller tilsvarende). Lenke til kommentar
Delish Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 På det første bildet har du satt ip adressa til hubben til det samme som DNS server adressa ? prøv med din tildelte ip adresse istedenfor kanskje. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 På det første bildet har du satt ip adressa til hubben til det samme som DNS server adressa ?prøv med din tildelte ip adresse istedenfor kanskje. Prøvde med alle IP-ene, men samme resultat. Men skal se om jeg finner ut av det. Takk for hjelpen i hvert fall Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har undersøkt litt mer(måtte dra opp vmwaren med windows i), det ser ikke ut til at Windows støtter at man kjører dhcp og statisk ip samtidig. Så det du eventuelt må gjøre er å notere ned ip og annen relevant info, for så å mate dette inn som statisk info. Eller gjøre det enkelt å få tak i en router Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Har undersøkt litt mer(måtte dra opp vmwaren med windows i), det ser ikke ut til at Windows støtter at man kjører dhcp og statisk ip samtidig. Så det du eventuelt må gjøre er å notere ned ip og annen relevant info, for så å mate dette inn som statisk info. Eller gjøre det enkelt å få tak i en router Ok Får vel kjøpe meg en router da når jeg trenger det. Endret 22. oktober 2007 av Danny Boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå