Gå til innhold

Internet Explorer 7 spiser opp minne

CQL

Anbefalte innlegg

Er det andre som har problemet med at IE7 spiser opp alt minnet? Det virker som om IE gjør en forferdelig dårlig jobb med å rydde opp etter seg. Om jeg går inn på en side med mye bilder/grafikk, så tar IE opp mye ram, som er naturlig, men når jeg går ut fra siden igjen, så frigjør ikke IE all rammen som den har brukt. Har lagt merke til at det særlig skjer om jeg åpner linkene i nye tabs eller nye vinduer, og så lukker disse. Om jeg bare bruker ett vindu/tab, så ser det ut til at IE er litt flinkere til å frigi minne. Eneste måten å få tilbake minnet på er å avslutte IE og åpne en ny instans, noe som ikke er en ideell løsning.

Se screenshots.

post-66353-1192050802_thumb.jpg

Her har jeg gått inn i babethreaden, åpnet mange tabber, og latt IE laste ned, når jeg så lukker tabbene igjen så står fortsatt dritten med 780 MB.

Har lett litt på nettet, og det er noe snakk om IE og minnelekkasjer, men det er bare endel teknisk snakk, har ikke funnet noe patch eller fiks.

Selv sitter jeg på Vista 32-bit, men har samme problem under XP. Har lastet ned alle updateringer fra MS via Windows Update.

Noen som vet om en fiks for dette? Ja, jeg er klar over den åpenbare "fiksen" med å heller bruke Opera\Firefox, men jeg er interresert i om andre oplever dette, og vet noe mer om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...