relsafus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Var en liten tur ute på Huk i dag og så noen flotte høst trær, men ville ha med noe mer og venta til noen bestefedre kom for å lufte småtrollet.. Litt croppa dette og tatt på tele så jeg ikke forstyrret de. Himmelen ser "kunstig ut", men det er lite jeg har gjort i PS her, men tatt i automodus med flest mulige fokuspunkter. Ser litt rart ut på treet til høyere syns jeg (se på toppen). PS. Har klona bort en søplekasse. Legger ut orginal bildet samtidig, da jeg var i tvil mht. Cropp; Synspunkter ? /L Endret 10. oktober 2007 av relsafus Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Likte utsnittt på originalen bedre enn crop'en. Det er en bedre komposisjon; men ødelegges av skyggen nede til høyre. Tipper at det er derfor du har croppet. Hvilken lukkertid ? For meg ser det ut som om løvet beveger seg i vinden og gjør trærne uskarpe. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Skikkelig fin blåfarge på himmelen. Pent. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Enig med Tom. Originalen hadde bedre komposisjon. Syns det er fint at du har ventet til det kom noen folk (det er vel besteforeldre, ikke to fedre som går der?). Men allikevel syns jeg det bryter opp bildet litt for lite. Kunne vært noe mer. Dersom du kun ville ta bilde av trærne (noe du tydeligvis ikke ville), så savner jeg litt fokus på trærne. Syns ikke kvaliteten på bildet var noe spesielt bra (dette kan være pga kameraet ditt, ikke vet jeg). Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Likte utsnittt på originalen bedre enn crop'en. Det er en bedre komposisjon; men ødelegges av skyggen nede til høyre. Tipper at det er derfor du har croppet.Hvilken lukkertid ? For meg ser det ut som om løvet beveger seg i vinden og gjør trærne uskarpe.TomISO=100, F/14, 1/100 på frihånd og litt vind, så skarpt er det ikke. Likte selv ucroppa versjonen best, menet annet stort tre ødela litt med masse skygge. Linse (18-200VR( sto helt i bunn (18mm) og der har den endelfeil i tillegg (og jeg min dust hadde ikke sett at EV var justert manuellt ned fra før til -1,33, rart det ble noe bilde, men muligens derfor himmelen ble så blå og ikke utvasket )/LEnig med Tom. Originalen hadde bedre komposisjon. Syns det er fint at du har ventet til det kom noen folk (det er vel besteforeldre, ikke to fedre som går der?). Men allikevel syns jeg det bryter opp bildet litt for lite. Kunne vært noe mer.Dersom du kun ville ta bilde av trærne (noe du tydeligvis ikke ville), så savner jeg litt fokus på trærne. Syns ikke kvaliteten på bildet var noe spesielt bra (dette kan være pga kameraet ditt, ikke vet jeg).Ja, jeg måtte vente litt for å få med noe mer enn bare trær, kjekt med bestefedre som tar seg av ungene ;)Se svar til Tom, 1/100 tatt på frihånd og med vind i tillegg, ikke kameraets skyld dette mht. uskarheten.Takk for kommentar !/L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå