C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Heisann! Jeg prøvde å spørre om dette i HTPC-kategorien, men der var det dødt, så jeg prøver her også. Nå kommer snart VIAs EPIA SN-kort, og for oss Mini-ITX-fans blir det redningen på HTPC-fronten! Det har nemlig PCIe x16-kontakt, noe som har vært et stort savn på de andre EPIA-kortene. Da kan jeg altså slenge på at HD2400Pro, og så skal det gå fint med full HD? Eller? Går det bra selv om CPUen er skikkelig slapp? Ytelsen til C7-CPUene tilsvarer ca en P3 på samme hastighet (kanskje litt lavere). Vil HD2400Pro dra full HD selv med en CPU som omtrent tilsvarer Pentium 3 på 1.6GHz i ytelse? Det kommer også til å komme to andre kort med lavere frekvenser: 1.5GHz og 1GHz (vifteløs). Bør det gå på de også? Sammenligningen med PIII på samme frekvens minus ca 200MHz gjelder fortsatt. Og en ting til: hvor mye har minnet å si for dette? Tenker både på systemminne og minnet til skjrmkortet. Feks 1GB sys + 256MB VRAM? Går det bra? -G.G. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan jo kikke litt på denne artikkelen, der blant annet en P4 prosessor har blitt testet opp mot de nye HD-dekoder kortene til ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå