Gå til innhold

hvorfor trenger sata 3,3 volt? når den kan kjøres uten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia:

Adaptors are available to convert a 4-pin Molex connector to SATA power connector. However, because the 4-pin Molex connectors do not provide 3.3 V power, these adapters provide only 5 V and 12 V power and leave the 3.3 V lines disconnected. This precludes the use of such adapters with drives that require 3.3 V power. Understanding this, drive manufacturers have largely left the 3.3 V power lines unused. However, without 3.3 V power, the SATA device may not be able to implement hotplugging as mentioned in the previous paragraph.

Her er den relevante delen av overnevnte previous paragraph:

One pin from each of the three voltages is also used for hotplugging.

Så vidt jeg skjønner trengs altså 3.3V for hotswap. Men for all del, korriger meg hvis jeg tar feil!

-G.G.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det kan forståes slik ut fra formuleringen i den artikkelen. Men jeg tror heller det er dårlig formulering.

Hotplugging er en egenskap som tillates ved spesiell fysisk utforming av kontakten, slik at man har full kontroll med hvilken rekkefølge pinnene slutter og bryter kontakten.

Klarer ikke å tenke meg en eneste grunn til at det skal knyttes opp mot at 3.3 V er tilstede eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...