Agent009 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har i forveien et ASUS A7N8X-E DeLuxe hovedkort med 2 stk 512 mb PC3200 TwinMos ram blokker, og har akkurat kjøpt en 1 gb PC3200 TwinMos som jeg vil oppgradere med... men får blue screen noen minutter etter at windows er ferdig startet... Har plassering noe å si, for jeg kan ikke finne noe bestemt om det i user-guiden for hovedkortet!?! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Prøv å ta ut gammel ram og sett ny e brikken i slot 1, nærmest prosessoren. Funker det, setter du de andre i slot 2 og 3 Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har i forveien et ASUS A7N8X-E DeLuxe hovedkort med 2 stk 512 mb PC3200 TwinMos ram blokker, og har akkurat kjøpt en 1 gb PC3200 TwinMos som jeg vil oppgradere med... men får blue screen noen minutter etter at windows er ferdig startet... Har plassering noe å si, for jeg kan ikke finne noe bestemt om det i user-guiden for hovedkortet!?! Test rammen, reset cmos. prøv med én og én brikke Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det funker fint med BARE den nye brikken, men med en gang jeg prøver å sette i den ene eller begge de gamle brikkene går alt i blått... det eneste jeg kan se som er forskjell på dem er at det står CL 2.5 på de gamle og CL 3 på den nye... hva betyr det? Test rammen, reset cmos. Hva betyr det? Er desværre ikke noe hardware-fantome! Endret 10. oktober 2007 av Agent009 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det funker fint med BARE den nye brikken, men med en gang jeg prøver å sette i den ene eller begge de gamle brikkene går alt i blått... det eneste jeg kan se som er forskjell på dem er at det står CL 2.5 på de gamle og CL 3 på den nye... hva betyr det? Betyr at brikkene har forskjellige minne-instillinger/tilgangstid, eller hva det nå heter Restart maskinen din og hold inne Del-knappen så du kommer i BIOS. Les litt i håndboka til hovedkortet, og se om du finner ut hvor minnet er i bios. Når du har funnet dette, setter du innstillingene til AUTO. Da mener jeg ALLE instillingene som har med minnet å gjøre. Tror det skal virke da....... Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Har instillet alt det som kan stilles til auto til auto, dessuten står det ikke noe annet i brukermanualen annet enn det som også står i BIOS. I og for seg det eneste jeg kan se man kan endre på for RAM i BIOS er voltstyrken som kan reguleres til 2.6, 2.7 eller 2.8 (men ser på twinmos' hjemmeside at alle pc3200 ram skal ha 2.6, så det burde ikke være nødvendig å stille på noe annet der) Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Tror egentlig jeg har funnet svaret på problemet mitt selv: http://www.nforcershq.com/forum/image-vp578776.html Der er det en som har prød seg med samme oppsett som jeg (2x512mb + 1x1gb) på det samme hovedkortet og det ser ut som om den ikke støtter 3 ram-brikker! Har prøvd et par forskjellige oppsett med 2 stk (1,5 gb tilsammen) og har funnet en løsning som foreløpig ikke har gikk noen blue screen, så det ser ut som om jeg må nøye meg med 512mb mindre enn beregnet! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Der er det en som har prød seg med samme oppsett som jeg (2x512mb + 1x1gb) på det samme hovedkortet og det ser ut som om den ikke støtter 3 ram-brikker! Er en i tråden der som ikke fikk til å virke med 2x1gb heller; So bought another 1 gig and have just the 2 1gigs in my system and I'm still getting random crashes. Så nevner en fyr noe om PCmark2002; PCmark2002 reports "controller limit" at 1.5 gig. I'm not sure why it reports less than Asus says will work. may be a quirk, who konws.. Snodig problem, kan virke som hk'et takler max 1,5 Gb? Dvs. det du bruker nå, 1gb + 512mb Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Exactly!! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Sjekket om det er en nyere BIOS tilgjengelig enn den du har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå