XtaZ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei. Har skjedd noe rart med IDE utgangen på hovedkortet mitt for den ene vil rett og slett ikke fungere skikkelig. Har to stk. En foran mot DVD-ROM hyllene og en nede på kortet under grafikkortet osv. Den som sitter under fungerer helt fint virker det som med både harddisk og DVD-ROM men når jeg kobler DVD-ROMen på den andre så klarer ikke ROMen å lese noen CD-er eller DVD-er. DVD stasjonen llyser og blinker som vanlig men den vil altså ikke virke bortsett fra det. Er det drivere jeg trenger eller er utgangen blitt defekt? Eller er det kansje noe annet som er feil? Takker for svar Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Står jumperen riktig på DVD-en når du flytter den? Husk at er det en ide enhet alene, skal den helst stå som singel, evnt master. Er det en master fra før skal den stå som slave. Det er også sånn at en ofte må sette master på den ytterste kontakten på ide kabelen. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Rimelig sikker på at ROMen står på master nå å det har den gjort siden jeg kjøpte PC-en, å det har jo fungert helt fint fram til for noen uker siden Syntes det er rart at den også fungerer hvis jeg kobler den til den nederste IDE utgangen på hovedkortet men ikke når jeg bruker utgangen foran på hovedkortet. Så jeg burde sette stasjonen som slave å ikke master? Har ikke peiling på dette i de hele tatt Endret 11. oktober 2007 av XtaZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå