Gå til innhold

Usb-hub i 5.25"-brønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. jeg har laget noe alla dette..

Tok enkelt og greit noen sånn usb braketter man setter bak, skrudde løs selve koblingene

Monterte de på baksiden av et brønn deksel

Fikk bestilt kontkater mm fra en eller annen amrikansk billig nettbutikk og lagde skjøte ledninger.

Koblet deretter hele herligheten rett på hovedkortets usb porter (de som egentlig skal gå til de alerede nevne braktene.

Fungerer som bare det, alt i alt kostet alt sammen meg under 200,- og fikk da til og med en del kontakter til overs til senere bruk. Ledingene (12 ledere) jeg brukte kjøpte jeg hos en elmontør for en 50 lapp eller så..

Alt sammen tok meg en drøy mnd for å finne og få tak på alt jeg trengte, en kveld til å lage det..

Eneste som er litt kjipt med det er at det bruker 2 interne usb kontakter for å få 4 eksterne.. akkurat som braketene ville gjort orginalt.

Det vanskligste med ehel greine var å finne en billig butikk som hadde de kontaktene jeg trengte. og etter en del leting fant jeg en tåpelig billig butikk i statene.. Finner dessverre ikke lenken nå i farta.. Men jeg skal vedde på at det er noen her ppå forumet som vet hvor..

Taleg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...