Sindre Aleksander Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) 3.4GHz stabilt med 1.85V satt i bios, og 4.2GHz maks i CPU-Z tror jeg han mente. Endret 25. oktober 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Nei jeg har redigert posten min.. Mente 3.4 Ghz med 1.48v bios / 1.42v cpuz Sry for uleselig theme sablabra: kan du forklare meg hva batch er Endret 25. oktober 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 sablabra: kan du forklare meg hva batch er På pakka står det FPO# et sted. Det som står etter der er "batch" eller "stepping" som jeg liker å kalle det. Se førsteposten for eksempler på batch. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg kjøpte min cpu uten boxed vifte over disk... fikk den bare i en pose sammen med Hk. Vet ikke hvordan jeg skal finne det ut for deg da? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Du finner den også oppå CPUen... Du for nå selv vurdere om du gidder å ta av kjøleren for det (gjør det! ). Evt. kan du bare gjøre det neste gang du tar av kjøleren. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja jeg får gjøre det, er lite keen på å ta den av nå.... Hva slags info gir det deg/andre btw? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja jeg får gjøre det, er lite keen på å ta den av nå.... Hva slags info gir det deg/andre btw? Det sier blant annet hvilken uke den ble produsert. Og om det er "A" eller "B" stepping... Det er nesten eneste måten man kan sammeligne CPUene mot hverandre. Noe av poenget med databasen vil være å kunne se hvilke batcher som klokker bra og hvilke som ikke klokker like bra. (hvis databasen blir stor nok da, hvis folk poster mer!) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Blir litt mye fra meg her men 3.5Ghz må jo feires vcore - 1.48 (cpuz) / 1.55 (bios) Tror jeg stopper her, maks temperatur under OCCT var nå 68... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Kunne du testet med Prime95 (small FFTs og Advanced-> Huk av for round of checking) i 10-15 min og testet hva maks temperatur blir? Litt nysgjerrig på om det er noen stor forskjell i varmeutvikling mellom Prime95 og OCCT. Endret 26. oktober 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan gjøre det i morra.. Har ikke brukt prime95 så mye før... Mener du options --> torture test --> small FFTs --> ok --> test starter? Hvor er advanced og den huken du snakker om finner jeg ikke :/ Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Du starter Prime95. Så kommer det opp hvor du kan velge test. Velg da Small FFTs. Så når testen er startet kan du trykke Advanced-> Huk av for "round off checking". Du kan gjøre det på din måte også. Endret 26. oktober 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Har testet litt mer med min B3 i GB DS3P hk'et. Dette hk'et "undervolter" relativt mye i forhold til hva man setter i Bios. Det jeg dokumenterer under er "målt" VCore under load. Ds3P har en liten drop fra idle til load på max 0.01 noe som er positivt. Er OCCT-stabil @ 3.20Ghz @ 1.34 Er OCCT-stabil @ 3.40Ghz @ 1.39 Bench"stabil" @ 3.60Ghz @ 1.50 (Klarer ihvertfall 3DMarks og Cinebench) Det jeg også har observert er at hk'et ikke er "god" på andre "dividere" enn 2:00 (1:1). Kan muligens ha noe med brikkene å gjøre, men disse er tidligere anerkjente topp-brikker Corsair CMX512-8000UL med DG9-chipper. (kjøpt av Unokai på forumet). De klarer thighte timings, men er ikke spesielt gode/stabile på høy hastighet (+1000Mhz). Kan også ha litt med at jeg ikke vil fore dem med mye volt, da jeg har observert at de uansett ikke blir/er stabile over tid på høy speed/høy volt. Men igjen, det kan like gjerne være hk'et/chipset'et som ikke fikser minne-dividere > 2.00 (1:1). OBS: Jeg er litt "lat" og gidder ikke kjøre OCCT mer enn 15min da jeg ved gjentatte tester har sett at evt. feiling skjer innen de først 5-10 minutter, og jeg ønsker å "komme igjennom" flest mulig tester ila en kveld(natt). Som Oldman påpeker så er "stabilt" uansett ved lavere klokk ved tradisjonelle Prime-torture "sessions". 30 eller 15min. Det blir det samme (men man får kjørt flere tester). .) PS. Min B3 blir *grisevarm* under load. Jeg kjører nå med [email protected](1.45) som gir godt over 70 grader Coretemps, med vannkjøling. Så jeg tror jeg kommer til å "feige ut" og heller kjøre [email protected](1.325) som gir "gode" 50 grader Coretemps. Endret 27. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Oppdatert TL1000S: Har du en batch på den cpuen? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Du starter Prime95. Så kommer det opp hvor du kan velge test. Velg da Small FFTs. Så når testen er startet kan du trykke Advanced-> Huk av for "round off checking". Du kan gjøre det på din måte også. Er vel kanskje noe jeg kan ta opp andre steder en i denne tråden, men.. Ser ikke ut til at jeg har akkurat samme programmet :/ Har ikke de valgalternativene du har som edit og window... kan ikke velge round of checkings.. Endret 27. oktober 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Du har en gammel versjon av prime95. Om 25.5 er den nyeste vet jeg ikke, men jeg kan hoste den til i morgen Link Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Kunne du testet med Prime95 (small FFTs og Advanced-> Huk av for round of checking) i 10-15 min og testet hva maks temperatur blir? Litt nysgjerrig på om det er noen stor forskjell i varmeutvikling mellom Prime95 og OCCT. Kjørte testen i litt litt over 15 min. Høyeste temp oppnådd var 72 grader... så det er litt forskjell fra høyeste temp. i OCCT. Men fikk en error på work nr. 4# som jeg ikke vet hvordan jeg skal ta stilling til.. De andre 3 fikk ikke no error og passerte 8k testen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Ja jeg får gjøre det, er lite keen på å ta den av nå.... Hva slags info gir det deg/andre btw? Det sier blant annet hvilken uke den ble produsert. Og om det er "A" eller "B" stepping... Det er nesten eneste måten man kan sammeligne CPUene mot hverandre. Noe av poenget med databasen vil være å kunne se hvilke batcher som klokker bra og hvilke som ikke klokker like bra. (hvis databasen blir stor nok da, hvis folk poster mer!) Hva er forskjellen på A og B stepping? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) 2mmy91: Jeg tror ikke det er noe særlig forskjell... Mulig noen andre vet noe? <---- Tror jeg skal ta en pause etter post 5000 Men, jeg fikk min cpu litt høyere nå . På tide å oppdatere førsteposten igjen. Opps, jeg så nå at bildet viste litt feil hastighet. Det er kun fordi C1E er enabled... Endret 27. oktober 2007 av sablabra Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Kunne du testet med Prime95 (small FFTs og Advanced-> Huk av for round of checking) i 10-15 min og testet hva maks temperatur blir? Litt nysgjerrig på om det er noen stor forskjell i varmeutvikling mellom Prime95 og OCCT. Kjørte testen i litt litt over 15 min. Høyeste temp oppnådd var 72 grader... så det er litt forskjell fra høyeste temp. i OCCT. Men fikk en error på work nr. 4# som jeg ikke vet hvordan jeg skal ta stilling til.. De andre 3 fikk ikke no error og passerte 8k testen. Prime krever litt mer av cpu enn OCCT tror jeg for å få min Q6600 @ 3,6 stabil gjennom 12 timer prime måtte jeg opp på 1,448v denne klarer OCCT på 1,43 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå