Reeve Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Da var førsteposten oppdatert. Jeg la til et par benevninger og en gjennomsnittsverdi nederst på siden. Gjennomsnittet ligger altså på over 3600 MHz for øyeblikket, og det er jo veldig høyt! Min CPU klarer over lett over 3.6 styabilt, og kan nok 3.8 og.. Men jeg kan ikke bevise det! Hovetkortet mitt klarer ikke over 370 FSB, som er rart siden det er et EVGA 680i A1. Uansett, jeg har et nytt et på vei i neste uke vil jeg tro. (Jeg har sendt mitt andfre AR kort inn til NetShop i dag for bytting) Jeg kan ikke være så uheldig å få to SÅ dårlige kort på rad... Jeg har forresten hatt CPuen på 4 Ghz i windows, stabilt nok til å gjøre hva jeg vil som ikke gir den noe spesiellt load. Da restarter den. EDIT: sablabra: Du kan kanskje legge til meg i databasen? Jeg har jo maksklokk i post nummer 19 Endret 24. oktober 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Nei, det duger ikke _Zeke. Du må ha en stabil klokk å referere til for å komme med på listen Og hvordan vet du at din cpu klarer lett over 3,8GHz når du ikke har hovedkort som får deg halvveis dit? Du venter altså på et nytt 680i? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Nei, det duger ikke _Zeke. Du må ha en stabil klokk å referere til for å komme med på listen Og hvordan vet du at din cpu klarer lett over 3,8GHz når du ikke har hovedkort som får deg halvveis dit? Du venter altså på et nytt 680i? Ja. Fordi den er såpass stabil på 3.95-4.0 Ghz, og at jeg klarer 3.3 Ghz på 1.25 vCore load stabilt, (Ja, testet med OCCT i 30 min) mens 3.2 Ghz med 400 FSB går ikke. Det er heller ikke standard FSB "sperre" (kommer ikke på det riktige ordet ) fordi da ville den sannsynligvis plutselig ikke bootet, men det gjør den. Den kan nesten boote på 500 Mhz FSB, men aldri stabilt uansett hva jeg gjør med hver eneste voltsetting eller andre settings når man nærmer seg 390-400 FSB uansett multiplier. I tillegg er den kald. Loadtemp på rundt 38-40 grader på 3.3 Ghz med 1.25-1.3 vCore load under skrivebordspulten. Men nei, jeg kan jo ikke være helt sikker, men regner med jeg har rett her. Vi får vente å se. Resultater vil i hvertfall komme så snart jeg har alt klart. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Det er heller ikke standard FSB "sperre" (kommer ikke på det riktige ordet FSB wall? Men, hvordan får du den opp i 4 GHz, da du har det kortet? Endret 24. oktober 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 680i klarer ganske god FSB med både dualcore og quad, problemet er bare å få det stabilt. (Noe som er temmelig vanskelig) Kreves også ganske mye tweaks for å få til fsb bare til maksklokk-testing. Grunnen til at 680i klarer høyere enn f.eks. 650i, er fordi den har mange flere justeringsmuligheter i BIOS. Spesielt når det gjelder volt. (Som er det som skal tweakes for å få 680i opp på høy fsb) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er heller ikke standard FSB "sperre" (kommer ikke på det riktige ordet FSB wall? Men, hvordan får du den opp i 4 GHz, da du har det kortet? FSB wall var det ja Jeg får den opp i 4 Ghz, men ikke stabilt seff. Jeg booter som oftest på rundt 3.93 og gjør resten med ClockGen, og surfer/msn med PC-en til den klikker. Hittil klikker den ikke før jeg prøver å kjøre SuperPI/Prime95 etc. på den. jeg kjører forresten OCCT her nå på 3.3 Ghz med 1.256 vCore under last, for å få screenshot av det, og ha det er midelrtidig. Jeg vet at CPUen kan bedre, men hovedkortet kan nok ikke noe bedre. Lenke til kommentar
acerview Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) _zeke har ikkje du samme HK som meg? Evga 680SLI A1? har i verfall ingen problem å klokke CPU til 3,7 GHz med mitt HK. Men virker som jeg ikkje kommer lengre nå, maskinen berre restarter under OCCT på høyere klokk har prøft å stilt på vcore(opp i 1,65v) FSB volt osv men ingenting hjelper, hva kan skyldes restarten? temp eller for lite volt? virker som jeg får restarten uansett hva eg setter volta til. virker som jeg ikkje har høge temp i OCCT(60-70grade) i forhold til Prime(94++) Pime stopper jeg opp før jeg får feil/restart på grunn av høg temp Noen som har forslag? dette er første gangen jeg klokker så er veldig fornøyd, men hadde no håpa å komme litt lengre stilte fsb opp fra 411,5 til 412 og sjøl då får jeg feil på lav volt eller restart på høy volt.. men veit det ikkje er en FSB vegg for jeg kan kjøre den med 8x multyplayer å FSB 450. kan det vere jeg har for lite PSU? har en OCZ stealth x stream 600w.. har kun 1 sata disk + 1IDE disk, 1 7800GTX kort. å 5 vifter vcore drop ligger på 0.05v eller er det rett og slett for dårlig kjøling? Edit: Skrive feil Endret 24. oktober 2007 av acerview Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det hovedkortet du og jeg har skal være bra ja, men etter det jeg har lest på EVGA sine forum, her og på xs.org, så er det veldig stor variasjon i hvordan disse fungerer med Quad-Core. Jeg var bare veldig uheldig, og du var kanskje litt heldig Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Yey endelig stabil på 3.2 ikke så mye i forhold til andre her, men er litt ny på omerådet Hvis jeg nå vil klokke mer vil det da helt sikkert være nødvendig å øke volten ytterligere eller? har den på 1.3750 nå (bios) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Wow, det var ikke lett å lese, kakesjef... Dessuten trenger jeg å vite stepping, kjøling, hovedkort osv. Jeg oppdaterer i morgen en gang. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 sry for dårlig bilde :/ hardware står i signaturen. Stepping: G0 kjøling: luft: Zalman CNPS9500 ultra quiet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Yey endelig stabil på 3.2 ikke så mye i forhold til andre her, men er litt ny på omerådet Hvis jeg nå vil klokke mer vil det da helt sikkert være nødvendig å øke volten ytterligere eller? har den på 1.3750 nå (bios) Bare ha volten der og skru opp 10MHz i gangen. Kjør 10 min med Prime95 for hver oppstart, og med en gang maskinen blir ustabil innen 10 min må du minst skru volt opp 2 hakk for å få den stabil. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 3.3 stabil på 1.44 v (bios) 2bb1: hvordan klarer du 3.6 med bare 1.36 volt? er det så stor forskjell fra maskin til maskin? Fikk ikke 3.4 stabil med 1.46v -.- Den høyeste tempen jeg oppnår ved OCCT er på 3.3 60 grader. Er det noe å ta på vei for? ligger på 30-35 idle. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om jeg ikke tar helt feil nå så er Vanilla en av de billigere utgavene av P5K? Da har du sikkert relativt stor volt-drop fra idle til load. Flotte temperaturere det der, så du kan gladlig skru opp volten et hakk eller to til. Foresten så ville jeg kanskje holdt meg til volten som CPU-Z viser, da ditt hovedkort også har stor forskjell i satt volt og faktisk volt(?). Du har altså 3,3GHz med 1,38v da. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) oj det var godt Ja det rimelig billig.. rundt 800 kr. vet ikke om det er stor forskjell i satt volt og faktisk volt... kan jeg sjekke det noe sted? Men jeg ville vel tro at jeg vill hatt høyere temperaturer enn dette, hvis jeg virkelig hadde vært på 1.48v som bios viser.. takker så meget 2bb1 3.4Ghz stabil med 1.48v (bios) 1.42v cpuz Vet ikke om jeg tør gå høyere nå Men gradene passerte ikke 61 grader max under OCCT testen så hvorfor stoppe? Endret 25. oktober 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fant ut jeg skulle prøve meg jeg å, men flere enn meg som ser skremmende temperaturer? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 :O så ikke akkurat lovende ut. Hva bruker du for å lese temps? Ps: kan ikke lese noe på det bilde annet en temperaturene... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 :O så ikke akkurat lovende ut. Hva bruker du for å lese temps? Ps: kan ikke lese noe på det bilde annet en temperaturene... Bruker Everest (det "OSD" panelet) Trykk på linjen på toppen av bildet, så blir det større Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 oj det var godt Ja det rimelig billig.. rundt 800 kr.vet ikke om det er stor forskjell i satt volt og faktisk volt... kan jeg sjekke det noe sted? Men jeg ville vel tro at jeg vill hatt høyere temperaturer enn dette, hvis jeg virkelig hadde vært på 1.48 som bios viser.. takker så meget 2bb1 3.4 stabil med 1.85v (bios) 4.2 cpuz Vet ikke om jeg tør gå høyere nå Men gradene passerte ikke 61 grader max under OCCT testen så hvorfor stoppe? Har du satt 1,85v i bios? Og mener du 3,4GHz, eller 4,2GHz? Sett gjerne benevnelsen bak så slipper jeg å spørre dumme spørsmål Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Førstepost oppdatert. Så over til litt bitching: kakesjef: Har du lett lenge for å finne en mer uleselig theme? kakesjef og elf man: Jeg venter fortsatt på batch... _Zeke: Se til å få opp et OCCT-stabilt resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå