Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg nettopp en Q6600 G0 uke 37B på ebay til 1300kr ink frakt. Håper den klokker minst like bra som de andre cpu'ene med den uken i databasen. :)

 

Etter litt googling virker det som 37B er en ganske grei uke for å si det slik. :dribble:

 

Da vil det bare vise seg om eieren er like god som cpu`en da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helt korrekt _sindre_ :)

 

Jeg skjønner ikke tankegangen her.

En ting er å prioritere penger/turbokit.. etc.., men når det virker så inn-i-gamper**a viktig å kjøre på 4.0Ghz, så gjentar jeg:

 

Hva med å *kjøpe* ett 2GB-kit som klarer 900Mhz++?

Det går ikke akkurat ut over "turbokit-budsjett", mat-budsjett..etc.. når det koster omtrent det samme som en tur på butikken (for å kjøpe mat for ett par dager). Eller en brøkdel av en tur "på by'n". :)

 

Her er ett eksempel på ett kit garantert til 1000Mhz (ikke på lager dog).

 

Her er ett eksempel på ett kit som jeg vet klarer 1000Mhz (siste de har igjen på lager Netshop Oslo).

 

Joda. Jeg skjønner at noen "sliter"... veldig.. :roll:

Lenke til kommentar
Er det noen som har gjennomført et vellykket forsøk på å pinmodde deres Q6600 til 1333FSB? Minnet mitt vil absolutt ikke over 898MHz uansett hva jeg gjør, så jeg sliter...

Er vel heller modding som gjør at du låser opp/gir deg høyere multiplier som ville hjulpet på saken.

Lenke til kommentar
Å modde Q6600'en til 1333 vil jo ikke hjelpe om minne er den begrensende faktoren. En slik mod vil bare gjøre at laveste hastighet for minne blir høyere, 667Mhz i steden for 533Mhz. Alle intelhovedkort (de fleste hvertfall) har nemlig 1:2 som laveste minnedivider.

 

Doh, at jeg tenkte ikke på det før... Å låse opp multiplier er vel heller ikke mulig med denne prosessoren (savner socket A dagene)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Å modde Q6600'en til 1333 vil jo ikke hjelpe om minne er den begrensende faktoren. En slik mod vil bare gjøre at laveste hastighet for minne blir høyere, 667Mhz i steden for 533Mhz. Alle intelhovedkort (de fleste hvertfall) har nemlig 1:2 som laveste minnedivider.

 

Doh, at jeg tenkte ikke på det før... Å låse opp multiplier er vel heller ikke mulig med denne prosessoren (savner socket A dagene)

 

Det var da relativt få Socket-A modeller som hadde *åpen* MP *oppover*.

Svært få.

Så det er vel lite å savne der egentlig. :)

 

Kjøp deg noen nye brikker nå. Og få ro i sjela @ 4Ghz++.

Husk:

Du lovte å ikke gå OT over her.

(Greit for meg da..) :D

 

PS/Edit:

Dersom økonomi er viktig kan jeg godt kjøpe de gamle/"dårlige" brikkene dine. For en liten sum (så slipper du med enda lavere investering).

Men da må love å poste en "OCCT-verified 4Ghz++ "screenie" her i tråden.:p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det har jeg allerede gjort med 4041MHz OCCT stabilt. Hvis du sjekker listen på førstesiden så ser du at jeg ligger på andreplass 18MHz fra å være på første... Kjører 4GHz @ 1,5v 24/7 og er knallfornøyd, men det er så irriterende at de brikkene takler ikke 2MHz ekstra uansett volt og timings!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det har jeg allerede gjort med 4041MHz OCCT stabilt. Hvis du sjekker listen på førstesiden så ser du at jeg ligger på andreplass 18MHz fra å være på første... Kjører 4GHz @ 1,5v 24/7 og er knallfornøyd, men det er så irriterende at de brikkene takler ikke 2MHz ekstra uansett volt og timings!!!

 

 

"I nøu dat.. yo little jellou fuul" <Closeau> :D

 

Kjøp nye RAM-brikker, "fordi du har fortjent det"..

Lenke til kommentar

Angående volt så får jeg den ikke stabil på lavere. Har nok vært uheldig å fått en prosessor som liker å bruke mye volt. :(

 

Her er et resultat i romtemp (21 grader) og med en Noctua NF-S12-1200, må si TR Ultra 120 Extreme har en god kjøleevne:

2008041416h37cpu1zi3.png

 

Volten var på ca 1,490 eller noe sånt, husker ikke helt. Her også er det høy volt, men PCen starter bare på nytt hvis jeg tar lavere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ehh... Stopp en halv.

60 grader, luftkjøling (uansett åpent vindu) og 1.6++VCore..

"Me thinks not"...

Hvilken versjon av SpeedFan brukes her sammen med OCCT (1.1)?

Dersom det er en eldre versjon kan vi legge til 15 grader noe som virker mer sannsynlig.

Uansett er det en bra klokk, og "bevist" stabilt (kjørt utendørs da). :D

 

Bruk heller siste versjon av OCCT (2.0) som bruker libs som leser temps på samme måte som HWMonitor (det blir mest korrekt.. ihvertfall mtp "CoreTemps").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...