Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Vel, sorry at jeg skrev "off topic", men jeg skrev et svar til en post som var "off topic"... TL1000S: Jeg tok med nær av påstanden at jeg hadde ikke råd til å trimme bil uansett, med mindre jeg drev med jalla hjemmemekk til "traktortrimming".

Å kjøpe 2GB Kingston PC6400 til 300-400kr som kanskje blir brukt i noen få timer er ikke riktig prioritering det heller;) Hvis jeg skal oppgradere minnet mitt, så blir det nok 4GB med Ballistix :)

Sablabra, hvis du ønsker at jeg fjerner de innleggene mine, så gjør jeg det;)

//Slutt på off topic fra meg//

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Mer OT:

@Camxer:

Du misforstod meg. Tvilte ikke på at du har råd til hverken det ene eller andre.

Og jeg har ikke noe med om du har råd til det heller. Det er som du helt riktig sa/skrev din prio. :)

Jeg har brukt langt mer enn jeg liker å tenke på når det gjelder bil/MC-trimming.

Det var gøy, men neppe verdt det. Og er vel ikke helt "friskmeldt" heller i så måte. :)

(Har OBD-cable/scantool og leker litt med dette m/laptop'en).

Og "hintet" til "traktortrim" var mer ment som at det er *dyrt* å trimme seriøst.

("Vovo-trim" er/var f.eks ikke så veldig dyrt i forna dar).

Chip/bolt-on tuning er ikke spesielt dyrt nei.

Og er man guru og fikser det meste selv blir det også en del billigere.

Nok..:

Poenget mitt var at man ikke trenger dyr RAM for å få ett bra resultat i OC-basen til Sablabra.

(Blir nok en Q9n50 til meg når det roer seg ned mtp pris/etterspørsel.. så får vi se om tråden lever da.)

Lenke til kommentar

Jeg installerte nye minnebriker i går og benyttet sjansen til å klokke litt mens jeg testet.

post-137664-1206360348_thumb.png

Samme maskinvare bortsett fra minnet da, byttet til 8GB Mushkin Redline (Netshop tilbudet)

Har installert en ekstra vifte på TRUE'n som gjør at tempen gikk ned noen grader.

Prøvde meg på fsb423 men det sliter jeg med, tror det er modent for å få tak i en annen prosessor snart. Kanskje en ny Q6600 eller Q6700 når de går ned i pris nå i april.

Har bestilt en Q9450 men den blir vel neppe noen "høydare" i denne databasen.

edit: 1.518V på prosessoren.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Da var 3.8 inne :D

Måtte endel volt til ja... 1.536 i CpuZ på idle. Speedfan rapporterer fall ned mot 1.5 under load. Vet ikke om det skyldes PSU'en (Gigabyte Odin 800 Watt) eller HK'et (GA P35-DS4) eller om det er normalt (vdroop?).

Har forresten bytta ut Noctuaen med en Fuzion blokk, 2x12x24 radiatorer, en Swiftec mpc355 pumpe og en liter blå gugge så jeg kommer vel over i vannkjølingsklassen da.

Har litt å gå på når det gjelder temperaturer enda så målet er 4 Ghz ettehvert.

Screenshot:

post-75264-1206538988_thumb.jpg

(/)yvin:D

EDIT:

HW:

Q6600 G0 Batch: L729B020

Gigabyte GA P35-DS4 HK.

Gigabyte ODIN GT 800W PSU.

Crucial BallistiX PC2-8500 4 x 1 Giga.

Vannkjøling

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Var bare et kjapt og brutalt forsøk :roll: Skal prøve en litt mer forsiktig (og fornuftig) tilnærming. Det kreves vel også en "burn in" periode før kjølepastaen legger seg fint og max kontakt mellom blokk og cpu kommer på plass vil jeg tro. Vanntemperaturen kom ikke over 34 grader så det er nok overføringen av varme mellom cpu og blokk som er nåløyet. Det er også ganske stor forskjell i temp'en på de to kjerneparene (1 og 3 går ofte over ti grader kaldere). Bør kanske montere blokka på nytt. Har brukt ca et riskorn med AS5, noen som har erfaring med andre/bedre typer?

EDIT: fjernet quote'en

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Tilbake igjen med ny cpu :D

Samme hk.

Batch: L744B179

post-122531-1206843189_thumb.jpg

Bekymrer meg at jeg må ha såpass mye vcore så tempen blir så høy :(

Tror jeg må legge meg et stykke under som 24/7 klokk.

Så jo at Jim Ramse ligger godt under tempmessig, og han

brukte luftkjøler?

Endret av rodge1970
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Tilbake igjen med ny cpu :D

Samme hk.

Batch: L744B179

post-122531-1206843189_thumb.jpg

Bekymrer meg at jeg må ha såpass mye vcore så tempen blir så høy :(

Tror jeg må legge meg et stykke under som 24/7 klokk.

Så jo at Jim Ramse ligger godt under tempmessig, og han

brukte luftkjøler?

Hvordan får du den til og idle på 4,0 ghz? Har klokket selv, men min ligger kun på 2,7 ghz når den blir stresset. Ellers ligger den på 1,8 ghz. Skulle ønske det gikk an og få den til og ligge på 2,7 ghz hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Finner ikke Eist :( Har dette kortet: Asus P5e

Skal jeg skru av C1E (enhanced halt state) og?

Nei, du finner ikke Eist, men noe kalt "Intel Speedstep".

Og ja C1E er faktisk den viktigste (å slå av) for å få CPU til å gå på "full rulle" hele tiden.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Finner ikke Eist :( Har dette kortet: Asus P5e

Skal jeg skru av C1E (enhanced halt state) og?

Nei, du finner ikke Eist, men noe kalt "Intel Speedstep".

Og ja C1E er faktisk den viktigste (å slå av) for å få CPU til å gå på "full rulle" hele tiden.

Under hvor? Finner ikke noe som har ordet speedstep i seg :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

C1e support disabled.

Nå ble det 2,6 ghz og x9 multiplier. Funker med andre ord! Men har ikke funnet speedstep. Vanderpool technology, burde jeg disable den og? Vet ikke hva godt den gjør, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...