Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn, da var endelig databasen à jour igjen! :)

Du hadde "glemt" å ta med min nye pers Link til innlegg

greit, da var den oppdatert igjen.

Takker!

Har mer å gå på men den begynner å kreve mye volt så det blir nok ikke særlig mer på denne på luft. (dette er i kabinett og i stuetemperatur)

Jeg klarer ikke å se noen klar trend på om de nyere er bedre så det er vel mer snakk om å være heldig med prosessoren?

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som om de nyere batchene klokker bedre. Legg også merke til at ikke alle har presset cpuene like langt, men bruker en moderat spenning. Jeg tenker om jeg også skal lage en graf som viser hvor høy spenning man gjennomsnittlig trenger for en gitt klokkehastighet...

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært supert om du hadde fått til :)

Forøvrig synes ikke jeg de nye batchene ser ut til å klokke noe spesielt bedre. Fra første stund klokket jo G0-ene 3,8GHz stabilt på vann uten de store problemene, og min egen som også er blant de første klokket 3,6 med 1,34v på luft (som også de fleste/mange andre gjorde).

Lenke til kommentar
Det hadde jo vært supert om du hadde fått til :)

Forøvrig synes ikke jeg de nye batchene ser ut til å klokke noe spesielt bedre. Fra første stund klokket jo G0-ene 3,8GHz stabilt på vann uten de store problemene, og min egen som også er blant de første klokket 3,6 med 1,34v på luft (som også de fleste/mange andre gjorde).

Det er nok mye tilfeldigheter. Min CPU ser ut til å være den tidligste G0 i databasen, en uke 20. Den trenger 1,46 V for å være Prime95-stabil med vannkjøling. Kanskje er det tilfeldig, men det er ganske vanlig at nyere batcher klokker bedre, om vi ser på det litt historisk.

Btw, jeg prøvde å sette inn resultatene i en graf, men fordi det er så få og spredte resultater er det umulig å få noe nyttig ut av det. Men hvis vi får inn flere resultater, så kanskje en graf kan bli nyttig etter hvert :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
host "occt" host... Bra klokk, men 3dmark er ikke en god cpu torture test :whistle:

edit(så ikke maxklokken før nå): Holy batman, har du klart å laste inn windows med en Q6600 @4,15GHZ 1,64v på luft?!? Stakkars prosessor :p

Skulle teste med OCCT med jeg fikk litt dårlig tid. Var ihvertfall stabil nok til 3Dmark. :p

Hehe, jeg bootet med 4GHz (444 FSB) på 1.640 vCore. Deretter brukte jeg ClockGen til 4,15 GHz. Så ikke temperaturen på 4,15 men på 4,1 var den på ca 50 grader. Så tror ikke den var så mye varmere på 4,15. Men hadde prosessoren fått noe å jobbe med så hadde nok det fort blitt litt varme. :p

Det var ca 14 grader i rommet.

Lenke til kommentar
Sånn, la like så greit til gjennomsnitlig Vcore også :)
Nydelig! :thumbup:
Jeg skal klare å slå 900 MHz :green:
Haha! Det ble litt sent i går, og dermed syntes jeg det var morro å teste nedover.

900MHz's Kentsfield er ikke så værst det da! :p

Lurer på hvordan temperaturene var på 899MHz :p
Jeg primet på 1.2GHz, og da la temp seg på 23 grader ved 100% load. Men lurer på om sensorene spiller meg et puss... Endret av Intern
Lenke til kommentar

Tilbake med vannkjøling og nytt hk. Bedre temperaturer ihvertfall, selv om klokken ikke er så mye høyere :(

Prøvde å finne batchen på cpu'en men klarte ikke å lese av(for slitt).

post-122531-1204043873_thumb.jpg

Må legge til at jeg sitter i ei varm kjellerstue med alle deler i kabinettet :)

Romtemperatur på rundt 25 grader.

Endret av rodge1970
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...