Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Da var endelig systemet mitt oppe og går.

Pga. leveringskluss fikk jeg to eksemplarer av q6600 å velge mellom, en L738B batch og en L742A.

L742A'en er en rykende fersk batch og min hadde pakkedato 19 Desember!

Derfor var det ingenting å finne av info om denne batchen fra andre klokkere, men jeg tok en sjans og valgte denne.

Har ikke fått testet så veldig mye enda, men dette ser jo lovende ut :p

intel Q6600 @ 3,6

G0

maks temp. 60 grader

Hovedkort: Abit IP35 Pro

volt: 1,49 i bios, 1,4 i win.

L727A923T

TRUE 120 med 120mm vifte @ 2000 rpm.

post-114537-1201890483_thumb.jpg

Quoter megselv og fdl her da han har ca samme oppsett som meg. Samme HK og cpu kjøler. Jeg har satt volten i bios til 1.38, men i windows viser den 1.35, og så er det ca 0.05 vdrop så jeg havner på 1.30 under testingen. Vifta på TRUE'n min er en Nexus 120mm med 7V mod, som vil si ca 600 - 800 rpm.

3600mhz1.3v.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nassuz: Jeg forventer at du inntar toppen snart med den kjølingen! :green:

uggabugga: Det der var jo håpløst lite bilde, ingen klarer å lese det. Dessuten trenger jeg også en batch.

larsg: Hvis du likevel skriver det, hvorfor ikke poste resultater også?

Førsteposten oppdateres snart igjen nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

Dette gjelder en del:

Det er veldig dårlig skikk å laste opp vedlegg av typen .bmp.

Bruk ett format som ikke sløser så mye plass og båndbredde (f.eks. .jpg).

Lenke til kommentar
Er det skadelig for en Q6600 og få 1,6-1,65v 24/7, med temps på rundt 70-80oC?

Tror jeg har klart og få den 100% load stabil på 4 GHz :ph34r:

Hvis du har den 100% load stabil på 4G, så bør du kunne kjøre OCCT endel høyere.

Jeg vil ikke kjøre min på 1.6v for 24/7, men det er jo bare å prøve å se hvor lenge det går.

Lenke til kommentar

Synes du skal teste det ut jeg :) Hadde vært spennende å se hvor mange år den holder med den volten (seriously speaking).

Lenke til kommentar

Synes du skal teste det ut jeg :) Hadde vært spennende å se hvor mange år den holder med den volten (seriously speaking).

Du snakker med en seriøs businessmann som liker og røvkjøre hardware, for så og tjene penger på det, såehh... :p

Lenke til kommentar
uggabugga: Det der var jo håpløst lite bilde, ingen klarer å lese det. Dessuten trenger jeg også en batch.

Førsteposten oppdateres snart igjen nå :)

Hvordan finner jeg batch'en?

Justerte opp cpu volt til 1.45 i bios... 1.408 i cpu-Z... greide 3.6 :dribble:

Skal poste batch'en så fort jeg finner den... Sto sikkert på cpu'en, men den er lappet, men trur jeg har noen bilder av den før sliping..

Tar gjerne imot tilbakemeldinger på klokken. Jeg er nybegynner på området og trenger input for å komme videre/lære mer.

150983.jpeg

(/)yvin:D

EDIT; Legger screenshot som vedlegg i tilfelle det blir rot med linken til bildr.no

EDIT II; Batch: L729B020, legger ved bilde...

post-75264-1202069429_thumb.jpg

post-75264-1202069697_thumb.jpg

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

se her ja, oppdatert :)

larsg: Nå trenger jeg bare vite hvilket hovedkort du bruker så er vi på god gli.

Dårlig tegn at nå, nesten 4 måneder etter jeg startet tråden, så har vi enda ikke fått inn et eneste AMD-resultat. Finnes det ingen AMD-fantaster som lurer på sine firekjernersprosessorer? :p

Lenke til kommentar
Da var endelig systemet mitt oppe og går.

Pga. leveringskluss fikk jeg to eksemplarer av q6600 å velge mellom, en L738B batch og en L742A.

L742A'en er en rykende fersk batch og min hadde pakkedato 19 Desember!

Derfor var det ingenting å finne av info om denne batchen fra andre klokkere, men jeg tok en sjans og valgte denne.

Har ikke fått testet så veldig mye enda, men dette ser jo lovende ut :p

3600mhz1.3v.bmp

Skal teste ut en Q6600 senere idag. Den har stepping L742A719 å pakkdato 19.12.07. Noen som har noen formening om OC potensialet? Regner ikke med jeg kommer like langt som med Yorkfielden min, men skal bli morro å se alikevel :)

Hvis du ser litt lenger opp så finner du det :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle overklokke CPUen enda mer (Var 3GHz), og CPUen er Q6600. Nå er CPUen på 3,37 GHz, og når jeg kjører 3Dmark06 så klikker enten 3Dmark eller ristarter PCen seg under CPU-testen. Det betyr jo at PCen ikke er stabil, så hva bør jeg gjøre for å få den stabil?

Først kan jeg nevne at hovedkortet er Asus P5K Premium, og har 8800GTX. Det eneste jeg har gjort er å stille på Bus Speeden, så har altså ikke rørt minne eller volt ting. Har lest at må som oftest stille på volten for at PCen skal være stabil i såpass høye klokkehasdigheter. Men jeg har null peiling med volt osv, så hva skal jeg stille på osv? Har også lest litt av folk har problemer med overklokking pga PSUen, så kan nevne jeg har Mist 600W rev 2.

Jeg har ikke fått sjekket temperaturen skikkelig pga at jeg ikke har hatt noen programmer som viser riktig temp. Så har dere noen programmer å anbefale for å sjekke tempen på CPUen, som passer til CPUen jeg har. Har denne CPU-viften.

Håper dette er riktig tråd å spørre. :)

Lenke til kommentar

aleksanderro:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Temperatur: Last ned "Everest" eller "CoreTemp".

Volt kan du prøve deg frem med. Hvilken kjøling har du? Sålenge kjernetemperaturene er under 75, kan du fortsette å øke volt (opptil 1,5v kan vi si).

I bios må du gå ned til "Load line calibration" og velge "Enable".

Det er et annet navn for den tingen du må enable ovenfor, men nå klarte jeg selvfølgelig å sluke ordet.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...