Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JimRamse, når møter CPUen din veggen? (FSB wall that is)

Vet ærlig talt ikke. Kjører 8GB RAM i den, å klarer ikke mer enn 900MHz med de. MAO har jeg ikke vært over 450FSB med den. Har 2GB med 1200MHz RAM liggende som jeg vurderer å slenge i bare for å se hva jeg klarer å få FSB opp i, og også se om jeg klarer å kommer meg under 10 sek i Super PI 1M. Raskeste til nå er 10.5 sekund @ 4450MHz. Kommer ikke til å teste noe av dette før jeg får den nye kjøleren uansett. Kan jeg leke meg litt med den samme dagen som jeg bygger om.

Lenke til kommentar

big_108236_quad4ghz.jpg

Da er jeg medlem i 4Ghz Quad klubben :new_woot:

Får ikke klokke lenger pga dårlig minne(OCZ XTC 6400 2x2GB)...

Bruker vannkjøling, men fikk ikke kjørt uguru sammen med OCCT siden den pleier å låse PC-en min etter noen minutter etter jeg får en feilmelding om dårlig 64bit driver... speedfan osv viser bare minusgrader...

Temperaturen som vises der er idle, ikke load.

Info

Q6600 G0 1,53v

Abit AB9 QuadGT

Thermaltake Bigwater vannkjøling (den første) med zalman ZM WB4 gold cpublokk og ekstra radiator(original).

EDIT: BATCH L738B056

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Oppdatert :)

Gjennomsnittet på yorkfield 45 nm ligger på 4,1 GHz nå, mens kentsfield 65 nm ligger på rett over 3,6 GHz. Jeg regner med at gjennomsnittet på yorkfield 45 nm kommer til å synke en del når flere modeller kommer ut(?), men det er nå likevel en brukbar forskjell.

Lenke til kommentar
Lurer på et par ting:

1. hvor mange kjerner kjørte du på?

2. hvordan prioritet hadde du satt?

3. kan du teste igjen, nå gi oss screenshot underveis med temp og CPU-z

4. legge med frekvenslogg fra Everest

Har ikke skrudd av kjerner og det eneste jeg har gjort er å installere OCCT og trykke "ON". Skal prøve å installere Everest, håper at det går bra.

Kjører vista ultimate 64bit og få "oc tools" vil fungere:( Atitool, traytools, uguru klikker ved oppstart eller kort tid etterpå. Får håpe at Everest har bedre støtte...

Kommer med ny "run" imorgen :)

Lenke til kommentar

Da var Thermalright Ultra 120 Extreme montert sammen med en stillegående papst vifte. Falt faktisk 12 grader ved load i forhold til Zalman 9700NT når jeg Primer på 4GHz. Men det hjalp meg ikke her. Var nesten igjennom på 4.3GHz, altså 100MHz høyere enn før, men kjørte allerede da 1.65v igjennom den. Tør rett å slett ikke gi den mer på luft. Får heller vente på en kjølig dag, så ha litt gjennomtrekk i datarommet å se om det hjelper noe :)

Lenke til kommentar

Ja litt gjennomtrekk er koselig. Hadde gjennomtrekk gjennom rommet en dag hvor det var 3-4 grader ute, og romtemperaturen falt til rundt 10 grader. Satt der et par timer og testet, og Prime95 med 1,65v gikk fint på Q6600 luftkjølt =p Men jaggu var det kalt å sitte der i lengden. Tjukkesokker, ullgenser, vindtett jakke, skjerf og lue måtte til, hehe.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Om du ikke vet hvordan du gjør at Everest logger, så har jeg laget et beskrivende bilde.

Du merker altså de samme tingene som jeg har gjort på bildet, samt temperaturer (Alle CPU kjernene) og spenning til CPU kjerne. :)

Hmm, ser ut som jeg har en annen versjon?

Edit: Ble visst to poster på rad her. Pleier ikke diskusjon.no å legge to svar fra samme bruker etter hverandre inn i samme posten..?

post-35504-1201201770_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...