Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Visste du kom til å gjøre en liten comeback :p

Var ikke lenge jeg fikk være på toppen, men fikk mine 15 min med fame, hvertfall.

Får se om jeg orker i morgen. Har testet nok i dag.

Klarte blant annet en fin maksklokk. :)

EDIT: Usikker på romtemp, men ikke mye under 20 grader. Får teste med 10 grader + - i morgen.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Jimramse:

En som har sugerør ned i "kosekassen" til Intel bør jaggu se å skaffe seg litt seriøs kjøling.

Vannkjøling med trippel rad og trippel delta er minimum! ;)

Du sier noe. Er nesten en skam å ikke ha det :) Får se om jeg ordner meg litt bedre kjøling etterhvert slik at jeg kan få tynet litt mer ut av CPU'ene som er innom PC-en min.

Lenke til kommentar
Visste du kom til å gjøre en liten comeback :p

Var ikke lenge jeg fikk være på toppen, men fikk mine 15 min med fame, hvertfall.

Får se om jeg orker i morgen. Har testet nok i dag.

Klarte blant annet en fin maksklokk. :)

EDIT: Usikker på romtemp, men ikke mye under 20 grader. Får teste med 10 grader + - i morgen.

Med 10 grader kommer du sikkert langt, temps betyr alt. Hadde 22.5 på rommet i natt ved 3996, i dag var det 21.5, og da går dette:

post-35359-1200825173_thumb.jpg

Samme vcore etc som forrige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Arg, det her er skummelt :(

Pøh!

Det er slikt det er når du vil være på toppen ("Norgestoppen" that is) :)

Bare se på xs.org når Hipro5 og K|ngp|n slåss om toppen på 3Dmarknn.

Man har alltid en "backup score" på lager.

Og jeg tenker Oldman har opptil fler.

Han kan jo også "jukse" med å sette ut kabinettet under "Occt stable test" slik enkelte av "smågutta" gjør her(i praksis når du sitter med vinterklær inne med gjennomtrekk i huset fra vinterstormen "i gokk").

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Han kan jo også "jukse" med å sette ut kabinettet under "Occt stable test" slik enkelte av "smågutta" gjør her(i praksis når du sitter med vinterklær inne med gjennomtrekk i huset fra vinterstormen "i gokk").

:D

Som i og sitte og benche en hel natt, og la fatter komme hjem til en iglo? :ph34r:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Da var det oppdatert igjen. OldMan, hvis du klarer 449x9 så klarer du også 450x9! :green:

Gjør kanskje det, manglet kun noen sekunder på å gå igjennom i stad. Får vente til det kryper ned mot 20 grader her :D

Var egentlig ikke backup scores dette, er kjørt i natt og i dag (Må inn og varme meg litt , blir kald av å skifte bremseklosser og skiver på bilen ute i -2). Men jeg viste den ville klare mer enn 3950.

Ang juks og annet, så må man gjerne kjøre med minusgrader i rommet etc, for meg blir det først juks hvis man ikke forteller under hvilke forhold det er gjort, eller enda verre, lyver og sier det var normal temps etc.

Gl.

Lenke til kommentar

Så hardt som dere tweaker her, så følte jeg at jeg også fikk gi det ett par til forsøk.

CPU: X9650

Frekvens: 4150MHz

vCore: 1.575V

HK: Asus P5K Deluxe WiFi

Kjøling: Zalman 9700 NT

Tempraturen var her oppe mot 80 grader på det meste.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke min klarer mer enn din OldMan.

Kjørte igjennom 3DMark06 i natt på 4005MHz, men da måtte jeg helt opp på 1.7v (satt i BIOS), og det er maks spenning jeg kan gi CPU med dette HK :thumbdown:

Uke 37 ligger på toppen på endel steder, så de er ikke lette å slå. Ellers har jeg prøvd endel hk, bla P5K Dlx, og det eneste som har vært i nærheten av å klokke så bra som DS3P kortet er P5K Premium. Mitt DS3P er helt stock og umoddet, med unntak av Noctua chipset kjøler (som jeg ikke tror er mye bedre enn org).

Ellers kjører jeg med denne pasta'n, gir 4-5 grader i forhold Artic silver/ceramique.

Lenke til kommentar
Så hardt som dere tweaker her, så følte jeg at jeg også fikk gi det ett par til forsøk.

Frekvens: 4150MHz

vCore: 1.575V

Tempraturen var her oppe mot 80 grader på det meste.

Synd de er så dyre, tror du kunne kommet endel lenger med bedre kjøling.

Lenke til kommentar
Og etter temperaturene å bedømme trenger du det også :p . Nesten 85 c er temmelig mye.
Man er ikke hardcore nok før 100oC på samtlige kjerner

Klassisk overklokkers quote :)

Tja, jeg ville vel heller sagt at man ikke er hardcore nok før -100 c er oppnådd på samtlige kjerner :green:

Teller det når kjernene har passert 100C og begynner å telle opp fra -25 og oppover. :innocent:

Lenke til kommentar

Etter å ha funnet en test på nett der det ble brukt en hardt overklokket E6850 å resultatene viste at Thermalright Ultra 120 Extreme kjølte 15 grader kjøligere enn min Zalman 9700 NT ved full load var det bare en ting å gjøre. Regner med jeg har den nye kjøleren i løpet av uka. Får vi se om jeg får tynet litt mer ut av godgutten min.

Kjørte forøvrig en liten test til før idag, men dette er absolutt maksimalt av hv jeg tør med nårværende kjøling. Maks temp var 84 grader ( skummelt )

Frekvens: 4200MHz

vCore: 1.6V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...