Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Q6600 G0 @ 442*9 = 3978MHz på 1.600V

L742A673

P5K Deluxe

Vannkjølt

Temp fra varmeste kjerne er på bildet.

Hvordan forklarer du at OCCT "completed" screenshot viser Coretemps på ca. 70-74 grader på idle, når max temp i grafen viser ca.75?

:hmm:

Lenke til kommentar

Hæ? Den skjønte jeg ikke helt...vil du ha fra resten av kjernene også? 2 sek...

Ahh, tror jeg skjønner det nuh. Begynte å prime rett etter OCCT var ferdig. Alle kjernene går på 100%, derfor høy temp.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
rodge1970: har du batch/stepping til den cpuen?

Intern: Bra klokk det der, tydelig at nyere steppinger generelt klokker litt bedre.

Dessverre ikke ennå...har akkurat satt i cpu'en etter at p5kc kortet mitt tok kvelden.

Skal kanskje opp med den snart, da jeg sikler etter vannkjøling :dribble:

Lenke til kommentar
Og etter temperaturene å bedømme trenger du det også :p . Nesten 85 c er temmelig mye.
Man er ikke hardcore nok før 100oC på samtlige kjerner

Klassisk overklokkers quote :)

Tja, jeg ville vel heller sagt at man ikke er hardcore nok før -100 c er oppnådd på samtlige kjerner :green:

Lenke til kommentar

Her er mitt så langt. Er nok litt mer å hente vil jeg tro. Kan f.eks kjøre 3DMark06 greit på 4.3GHz. Det er Idle Temps i bildet. Høyeste jeg så under load var 72 ( ja jeg satt faktisk å så på skjermen i en halvtime :D )

CPU: X9650

Frekvens: 4000MHz

vCore: 1.5V

HK: Asus P5K Deluxe WiFi

Kjøling: Zalman 9700 NT

Lenke til kommentar
Her er mitt så langt. Er nok litt mer å hente vil jeg tro. Kan f.eks kjøre 3DMark06 greit på 4.3GHz. Det er Idle Temps i bildet. Høyeste jeg så under load var 72 ( ja jeg satt faktisk å så på skjermen i en halvtime :D )

Sånn skal det gjøres :thumbup:

Gjør det selv også :!:

Litt vann på den ESen (regner med det er det?) så kommer du nok langt!

Lenke til kommentar
Oppdatert :)

JimRamse: Har du en batch/stepping for den cpuen, eller er det bare "engineering sample"?

Er nok en ES ja....

Kan legge til at den er i daglig bruk så jeg har ikke noen støyende vifter i den. Med en Thermalright, å en 120mm Delta vifte kunne jeg nok fått endel mer ut av den, men da på bekostning av hørselen min.

Prvde meg på 4.3GHz nå. Satt volten til 1.6v å kjørte på. Etter sa 5 minutter så oversteg tempraturen 90 grader, så da slo jeg av. Overbevist om at den hadde klart det hvis jeg hadde hatt bedre kjøling. Kanskje på tide å bygge seg vannkjøling igjen :hmm:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hæ? Den skjønte jeg ikke helt...vil du ha fra resten av kjernene også? 2 sek...

Ahh, tror jeg skjønner det nuh. Begynte å prime rett etter OCCT var ferdig. Alle kjernene går på 100%, derfor høy temp.

Ach so! :)

Det forklarer saken!

God CPU det der ja. :thumbup:

@Jimramse:

En som har sugerør ned i "kosekassen" til Intel bør jaggu se å skaffe seg litt seriøs kjøling.

Vannkjøling med trippel rad og trippel delta er minimum! ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...