Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!

Anbefalte innlegg

ok :) Men mine er ikke over 50 nå.

Uansett, trenger ikke kjøre custom allikevel, ettersom bare ene brikken er fucka, så kjører med en brikke (den som fungerer). :)

EDIT: Men må jeg har screenshot fra midt under stresstestingen, eller holder det med logg fra Core Temp gjennom OCCT? Eller må jeg ha begge deler?

EDIT: Siden jeg har to stk. 680i og et av de er ganske fucka, hva er sannsynligheten for at hvis jeg sender det inn til NetShop og får godkjent til bytte at jeg kan få velge et ANNET hovedkort?

Sendte mail og spurte, men har ikke fått svar enda (vel og merke sendte jeg for 5 minutter siden :))

Bare lurer på om noen har erfaring med det. Jeg har gjort det samme flere ganger hos komplett, men med andre komponenter, bl.a. med minne. (skal sende inn mine Crucial BallistiX PC5300 nå og får identiske bare PC8500 igjen)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar begge deler jeg 2bb1 :) Men legger bare ved en av coresene. er ikke vits i med alle 4. De er tilnærmet like uansett.

Info:

Stepping: G0

Batch: L726B104

vCore: 1.384 Idle, 1.35 load

HK: EVGA 680i A1

Kjøling: Vannkjøling i ca. 21 grader varmt rom (Apogee GTX, trippel rad)

Under testing (load):

post-103104-1200093363_thumb.jpg

Ferdig.

post-103104-1200093372_thumb.jpg

Forresten, jeg er fornøyd med temperaturene med tanke på at radiatoren min er noe av det dårligste som er å finne, og at CPU blokken er rundt 50% tett :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Fant faktis bilde når jeg test cpu på max "occt" stabil den vare

Info:

Stepping: G0

Batch: Husker ikke helt men uken er 27

vCore: 1.39 Idle, 1.36 load

Temp : 47-50c idle og 66-71c load

HK: Gigabyte x38

Kjøling: Ninja+ rev b

bruket den daglig på 3.7ghz i spill og alt. Klar også noen runden i 3dmark05/06 på 3.8ghz :D

komme bilder når siden er på vann.

post-12424-1200105652_thumb.jpg

Endret av smy
Lenke til kommentar

Oppdatert :) . Det ble litt mye forvirring rundt det med temperaturer. Jeg skal derfor ikke _kreve_ at dere legger ved det, men det gjør i hvert fall databasen bedre. Databasen er nå delt i to og temperaturer er lagt til (de jeg fant da jeg så gjennom tråden).

Lenke til kommentar

Bør være god den da :p

Liker min uke 27B (G0 seff) godt nok jeg :) 450x8 på 1.35 volt.

Med den nye vannkjølingen håper jeg på rundt 3,9 Ghz som 24/7 med temps under 65 grader. Kan også komme over det. Kommer uansett veldig mye an på om jeg får byttet mitt 680i mot et X38 hos NetShop.

Lenke til kommentar

Sa jeg skulle teste å få 4GHz OCCT-stable med boxed kjøleren på min QX9650, så nå har jeg da gjort det. Kjørte med 400FSB*10, Vcore:1.475 i bios(1.416 under full load). Makstemperatur den kom opp i var 69°C på en av kjernene, dette skjedde to ganger, men varte aldri lenge. Litt irriterende med 3997MHz, men det får så være :p

Noen som har noen formening om en slik vcore er skadelig for CPU'en? Og er temperaturen grei?

post-30791-1200361438_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Oppdatert :) . SBS: Har du en batch til den CPUen?

Også håper jeg noen flere gidder å poste resultater snart! Jeg er sikker på at det er maaaange flere på forumet som har firekjernerprosessor og overklokker.

Vel, fikk netshop til å sette sammen PC-en siden jeg er lat, så jeg har nok ikke batch dessverre :)Sikkert samme som Alcoholiday siden vi fikk den fra netshop samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...