Gå til innhold

Bruce Springsteen - "Magic"

Treblad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men allikevel: En tråd er tjent med et godt informativt førsteinnlegg. Ikke ha den arrogante holdningen der, vær heller litt ydmyk og gi nok informasjon, så lesere og brukere kan fatte mer interesse. Hvis du ikke gidder, kunne du jo likesågodt ha postet dette lille utbruddet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710819

Her er et eksempel på en god tråd om et album: Ulver - Shadows of the Sun

Endret av cun
Lenke til kommentar

Personene jeg ønsker tilbakemelding fra - de som kjenner til "Magic" og The Boss - finner mer enn nok informasjon i både førsteinnlegget og overskriften. Og det er tross alt de denne tråden er ment for, slik jeg ser det, og ikke brukere som aldri har hørt om Springsteen. Det er da logisk nok.

Lenke til kommentar

Så du forstår altså ikke nytten ved å ha et brukervennlig forum? Nei nei.

Fra informasjon om musikkforumet:

Du kan stille deg selv følgende spørsmål ved opprettelse av en tråd:

a) Kunne du like gjerne ha uttrykt det samme i en av de allerede eksisterende trådene? (Her er søking nyttig)

b) Har den noe potensial bortsett fra en telletråd?

c) Har tråden grobunn for interessant og meningsfull diskusjon og anbefaling?

d) Har den god og tilstrekkelig informasjon om emnet den handler om?

e) Inneholder den f.eks. kilder til påstander, emnet o.l?

Tenk om alle skulle ha lagd slike tråder som deg, da hadde forumet vært et særdeles kjipt og uinteressant sted.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Jeg må igjen presisere at jeg føler tråden er brukervennlig nok. Det er, i mine øyne, unødvendig å mate andre forumbrukere med teskje, ettersom underforumet rett og slett oppfordrer oss til å diskutere "din favorittartist, nye album, gamle klassikere og annet som hører til i musikkens verden". En dyptgående albumpresentasjon er da ingen nødvendighet, slik jeg ser det - dette er en diskusjonstråd, ikke en personlig guide til albumet.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid sett meg tjent med trådene som har hatt god informasjon i førsteposten, og prøver derfor å mane alle til å bidra med å gjøre forumet til en bedre kvalitativ ressurs, det håper jeg du ser poenget i. Jeg syns det er synd at du stiller deg på bakbeina, men det er ditt valg. Nå har vi/jeg dratt tråden langt nok off-topic, så vær så god og diskuter The Boss' nye album ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot innholdsrike tråder, da har du i så fall misforstått meg. Men at det nærmest skal være et krav å vise coverbilde, sporliste med varighet på hver eneste sang, samt link til Wikipedia og MySpace når en musikkinteressert bruker bare vil diskutere et album med andre likesinnende, blir det - slik jeg ser det - altfor strengt.

Men denne diskusjonen har ingen videre hensikt, nei. Over to Springsteen.

Lenke til kommentar

"Radio Nowhere" er i høyeste grad en god sang - catchy, røff og pågående - men den når ikke helt opp til de sterkeste låtene på albumet. Det er ikke helt Springsteen fra 70- og 80-tallet over den, synes jeg, noe som faktisk kan sies om for eksempel "Girls in Their Summer Clothes" og "Gypsy Biker".

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting imot innholdsrike tråder, da har du i så fall misforstått meg. Men at det nærmest skal være et krav å vise coverbilde, sporliste med varighet på hver eneste sang, samt link til Wikipedia og MySpace når en musikkinteressert bruker bare vil diskutere et album med andre likesinnende, blir det - slik jeg ser det - altfor strengt.

Men denne diskusjonen har ingen videre hensikt, nei. Over to Springsteen.

Men hvis du hadde lagt til wikipedia og myspace-linker og litt om artisten og albumet så hadde kanskje flere blitt interessert og kanskje noen hadde funnet noe nytt som de likte. Dermed ville det bli flere som diskuterte og tråden ville blitt større, mer populær og mer brukervennlig, men hvis du bare skal slå deg vrang med dine meninger så lar du det bli slik ;)

Lenke til kommentar
Er det noen låter som minner om "Streets of Philadelphia" på dette albumet? ;)

Hm ... egentlig ikke, føler jeg. Under innspillingen av "Streets of Philadelphia" brukte han bare sin egen stemme, et keyboard og en trommemaskin. Han hadde med andre ord ikke hele E Street Band i ryggen - slik som på "Magic" - og derfor blir sounden litt annerledes.

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Det som er verdt å nevne seg er at Bruce gjorde dette albumet etter at album som "Born to Run", "Darkness on the Edge of Town" og "The River", albumer som gjorde han til stjerne. Det var et modig steg å ta, og i etterkant står "Nebraska" som kanskje han sterkeste album. Historien etterpå kjenner vi..."Born in the USA", glattpolert og litt overpompøst album, som gjorde han til superstjerne over hele verden.

Lenke til kommentar

"Nebraska" er en av Springsteens beste skiver, ja - og det faktum at han nærmest låste seg inne med gitaren og munnspillet, istedenfor å fortsette suksessformelen fra "Born to Run", står det respekt av. Hele albumet lagde han praktisk talt på egenhånd, og foruten de to sangene du nevner, NightKeeper, er det høy kvalitet over "Johnny 99", "Nebraska" og "Mansion on the Hill".

Lenke til kommentar
Noen burde skrive en albumguide til Bruce. Selv er jeg ikke fan, men jeg liker Darkness On The Edge Of Town ganske godt. Nebraska er en av de tusen platene jeg vet at jeg "burde" sjekke ut :(

I samme slengen - eventuelt før eller etter, ditt valg - bør du ikke gå glipp av "Magic". Jeg synes Springsteen har gjort mye bra de siste årene, og det var nesten litt uventet at "The Rising" skulle bli såpass bra 15 år etter forrige E Street-skive, men denne gangen overgår han nærmest seg selv. Et album av tilsvarende kvalitet må vi, i mine øyne, tilbake til "Tunnel of Love" for å finne. Og det sier egentlig en god del: Mannen er 58 år og produserer ny musikk av pur klasse. Det er noe annet enn tilsvarende gamle rockegutter som utelukkende flyter på fordums låter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...