dTd Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 kan noen hjelpe meg med oppgave 3 i denne pdf fila? vi har innføring til i morgen å jeg har ikke hatt tid hele dag (måtte til oslo :/) og nå har jeg ekstremt vondt i hode og får ikke til noe... eventuelt noen tips om ikke hele utregningen hadde jeg satt pris på Lenke til kommentar
EDB Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 a: Kreftene som virker på kula er snordraget og tyngdekraften. Det står at den snurrer i en horisontal sirkelbane, som betyr at kreftene i vertikal retning er null. Da kan man se vekk fra dem i beregningene, ikke tegningen. (Tror jeg) B er det jo bare å putte inn: 2pi* rot ((0.06*0.84) / 10) C F_res = ma S = ma S = mv^2 / r S = m4pi^2r / T^2 Litt hokus og pokus med den så er du i mål Lenke til kommentar
dTd Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 viste egentlig a, men kjekt å få den bekreftet, og b fant jeg ut etter litt grubling,, men c var jeg usikker på,, takk for hjelpen :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå