aurstad Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Noen ganger, ikke ofte, men noen ganger får jeg denne feilen under POST. "No bootdisk, insert bootdisk..etc". Jeg ser at BIOS finner alle harddiskene mine, men når jeg får denne feilen så ser jeg noe annet rart. Vanligvis står det f.eks ATA100, WD120gb når den lister IDE enhetene, men når jeg får denne bootdisk error greia så står det LBA, PIO, WD120GB. Hva er LBA,PIO ? Jeg trenger ikke å ha rørt noe i maskinen elleri bios for at dette skal skje, jeg kan ha brukt maskinen noen timer og så skru den av når jeg skal sove og så kommer feilen når jeg skrur den på noen timer senere.. Hvis jeg reseter CMOS så forsvinner feilen helt til neste gang.. maskinen min: xp2000 ABIT kt-7a ver 1.3 med nyeste bios 768mb 133 sdram 120gb WD x 2 80gb seagate 6gb Quantium gf4ti4200 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 LBA = Large Block Adressing PIO = Programmed Input/Output Litt mer info: http://www.pantexcom.com/svcpage/faq.htm Det har noe med hvordan kontrolleren 'aksesserer' disken. Du kan prøve å sette denne manuelt istedet for å la den stå på auto, men det høre rart ut. Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 PIO = Treg utdatert standard. LBA = Little Big Adventure (ett spill) det er også navnet på en standard som har med Hard Disker å gjøre Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 LBA = Little Big Adventure (ett spill) det er også navnet på en standard som har med Hard Disker å gjøre Little Big Adventure var jo genialt da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå