iChristian Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har Firefox 2.0.0.6, Ubuntu 6.10, m-player innstallert (i tillegg til de fleste andre codecs) Jeg får til TV2 Sumo, VG TV og så videre, men jeg får ikke til NRK Nett-tv, noen som kunne hjelpe meg med det? Jeg har en gravid en her som vil se på jordmødrene, så det hadde vært fint med litt hjelp. hehe (nei, jeg har ikke TV og kan dermed ikke se det der) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Sjekka om du har firefox-mplayer pluginet da? Edit: Kanskje du må fjerne pluginnene som brukes som standard (totem). Linux1.no hadde en artikkel om dette for ei stund tilbake: http://linux1.no/node/2273 Endret 10. oktober 2007 av Marsan Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Da er de fjernet, TV2 fungerer fortsatt, mplayer til firefox ligger der, men nrk netttv fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Så rart da. Jeg prøvde å se samme programmet nå men ingen feil til meg. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det finnes en plugin til firefox som åpner et eksternt program som f.eks. mplayer og spiller av filmen der. Skal se om jeg finner den EDIT: Fant den https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446 Endret 10. oktober 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Det finnes en plugin til firefox som åpner et eksternt program som f.eks. mplayer og spiller av filmen der.Skal se om jeg finner den EDIT: Fant den https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446 Med den så får jeg følgende feil i Mplayer: Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device Litt underlig, når TV2 Sumo fungerer Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Fikk selv til NRK Nett-TV med Totem-mozilla (gstreamer vel og merke, totem-xine og Fx-pluginen passer ikke godt sammen :\). Som en siste utvei kan du jo bla gjennom HTML-koden til siden, finne MMS://-adressen og lime den inn i VLC Endret 10. oktober 2007 av IQ Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) MediaPlayerConnectivity er en veldig god plugin til Firefox. Du kan lese om fremgangsmåte for hvordan spille av klipp fra TV2 Sumo, NRK Nett-TV og en rekke andre tjenester i en guide jeg skrev for en stund siden. Du finner en lenke i signaturen min. Om det er forrige episode du er ute etter, så har jeg funnet frem URL-en for deg: mms://straumOD.nrk.no/Fakta/TV/jordm_drene/2007-10-10/Jordm_drene_10_10_07_1000_296565_20071010_195500.wmv Du kan laste ned filen vha. en eller annen form for nedlastingsverktøy, så slipper du å konfigurere alt riktig slik at du får streamet ordentlig, selv om det kan være lurt med tanke på en senere anledning. Endret 10. oktober 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Sånn, tusen takk, jeg fikk det til etter at jeg kjørte mms-strømmen gjennom xine, etter å ha lett frem urlen med mediaconnectivity Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg får tv til å funke på NRK men ikke web radio i Firefox:/ Noen som vet hvordan man fikser web-TV/Radio i Opera også? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vil forøvrig anbefale å oppgradere til 7.10 Omtrent alt av video på nett funket her bare ved å kjøre automatix og legge til mediaplayerconnectivity. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Vil ikke bruke Automatix. Sist jeg hadde det på maskinen min så gikk det til f... Men det er jo over et år siden på 6.04 så det kan jo ha bedret seg siden da men er ikke så hypp på det for å si det sån. Endret 25. oktober 2007 av sn3ipen Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Eneste automatix gjør er jo å installere programmene du krysser av på.. så slipper du å lete gjennom en masse pakker. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg får tv til å funke på NRK men ikke web radio i Firefox:/ Noen som vet hvordan man fikser web-TV/Radio i Opera også? NRK nettradio kan også brukes som mp3 eller vorbis strømmer (streams) i andre programmer som kan spille av slikt, f.eks. Amarok. Slipper da å bruke en nettleser for å høre nettradio. nrk.no/lyd/ Endret 25. oktober 2007 av HawP Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 @Lomz: De fleste som har problemer med mplayerplug-in har ikke konfigurert MPlayer, har du det? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Eneste automatix gjør er jo å installere programmene du krysser av på.. så slipper du å lete gjennom en masse pakker. http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#Automatix2 "Warning: Automatix2 is a proprietary script that tries to install some software, and is known to fail and break systems. The Ubuntu community WILL NOT provide support for it, and strongly discourages its use. Problems caused by Automatix are often hard to track and solve, and it may result in having to reinstall your entire Ubuntu system. Ubuntu/debian developers have reviewed automatix and found it to be quite dangerous. See the review here. Use Automatix at your own risk." Les også reviewen som er lenket til. http://mjg59.livejournal.com/77440.html Det ødela hvertfall systemet mitt sist gang jeg kjørte det :/ Jeg får tv til å funke på NRK men ikke web radio i Firefox:/ Noen som vet hvordan man fikser web-TV/Radio i Opera også? NRK nettradio kan også brukes som mp3 eller vorbis strømmer (streams) i andre programmer som kan spille av slikt, f.eks. Amarok. Slipper da å bruke en nettleser for å høre nettradio. nrk.no/lyd/ Takk for tipset Dette funker helt fint for meg @Lomz: De fleste som har problemer med mplayerplug-in har ikke konfigurert MPlayer, har du det? Nei hr nokk ikke det. Hvilke innstillinger skal jeg se etter? Hvilken codec skal jeg velge i preferences? Står på "None" for øyeblikket. Satt cache til on. Hørtes jo ut til noe som har med streaming å gjøre. Eller? Endret 25. oktober 2007 av sn3ipen Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du bruker gmplayer, ikke det samme Fornuftig standard config (~/.mplayer/config): ao=alsa,oss vo=xv,x11 cache=1024 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå