Gå til innhold

Generell Marvel Diskusjon


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Iron Man: Extremis,. skrevet av Warren Ellis. Var ikke helt fornøyd med slutten, var litt for oppskriftmessig, men ellers bra.

 

Stort sett så er jeg ikke så begeistret for (vanlig) Marvel, unntaket er hvis det er skrevet av forfattere jeg liker. Marvel MAX historier er mer interessant for min del, f.eks. The Punisher skrevet av Garth Ennis er veldig bra. Fury, My War Gone By også skrevet av Garth Ennis er å anbefale.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Generelt mer sansen for one-shots eller gjerne historier som holder seg i sin egen historie liksom.

 

Jeg har lest noen Captain America-samlinger i det siste som jeg absolutt elsket, spesielt The Winter Solider-samlingen. Det var en god samling, og leverte en god historie som ikke nødvendigvis trengte så mye oppbygning med gode/spennende karakterer.

 

Problemet med Marvel generelt i tegneseriene er at det er så mange events blitt. Derfor mye ting som de har gjort i fortiden fungerte så bra, spesielt Skrull Invasion siden de brukte tid på å få gang i den, istedenfor å rushe seg fram.

 

AvsX var skuffende greier, har ikke så ekstrem tro på Marvel Now!, men jeg likte veldig godt re-lanseringen av Gurdians of The Galaxy så langt. Gamora er mindre boob-toy, og Iron Man fungerer så langt bra i gruppa. Bedre enn å ha Bug som et medlem, og jeg liker den nye bakgrunnshistorien til Star-Lord.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har veldig lyst til å begynne å lese Batman tegneserier, men er usikker på hvor jeg skal begynne!

Noen som vet?

 

Dette er en Marvel-tråd, ikke DC Comics.

 

Men noen bra å starte med:

Batman: The Dark Knight Returns

Killing Joke (veldig Joker-sentrert)

Batman: Year One

Batman: Arkham Asylum

Son of The Demon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har lest noe særlig Marvel Now utgivelser som kan gi noe tips?

 

Har lest et par, men generelt er jeg ikke helt betatt.

 

Grudians of The Galaxy er bra.

Deadpool er grei.

The Defenders var grei (så lenge det varte)

 

Har Thunderbolts og X-Men Legacy: Prodigal har jeg, men ikke fått lest enda.

 

Kommer nok til å kjøpe første volumet av New Avengers fra Marvel Now! også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://en.wikipedia.org/wiki/Guardians_of_the_Galaxy_(2008_team)#Collected_editions

 

The series was collected into individual volumes:

Legacy (collects Guardians of the Galaxy (vol. 2) #1-6, 144 pages, hardcover, January 2009, ISBN 0-7851-3338-0, softcover, April 2009, ISBN 0-7851-3338-0)

War of Kings:

Book 1 (collects Guardians of the Galaxy (vol. 2) #7-12, 144 pages, hardcover, June 2009, ISBN 0-7851-3982-6, softcover, October 2009, ISBN 0-7851-3339-9)

Book 2 (collects Guardians of the Galaxy (vol. 2) #13-19 and Marvel Spotlight: War of Kings, 168 pages, hardcover, November 2009, ISBN 0-7851-4127-8, softcover, April 2010, ISBN 978-0-7851-4048-1)

Realm of Kings (collects Guardians of the Galaxy (vol. 2) #20-25, hardcover, July 2010, ISBN 0-7851-4543-5, softcover, November 2010, ISBN 0-7851-4049-2)

Guardians of the Galaxy Vol. 1: Cosmic Avengers (collects Guardians of the Galaxy Vol. 3 #0.1, #1-3; Guardians of the Galaxy: Tomorrow's Avengers #1, 144 pages, hardcover ISBN 978-0785168287)

Guardians of the Galaxy Vol. 2: Angela (collects Guardians of the Galaxy Vol. 3 #4-8, 136 pages hardcover November 2013 ISBN 978-0-7851-6829-4)

Vil tro en eller flere av forhandlerne i Norge kan bestille dette til deg:

http://www.aliblabla.no/

http://www.tronsmo.no/

http://www.outland.no/

(er muligens flere, men de jeg vet om)

 

Eller så er det sikkert mulig å bestille fra ymse nettbutikker i Usa, f.eks. Amazon.com

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Hei, lurte om noen kunne gi meg rekkefølgen på marvel filmene? Jeg har ikke sett alle å tenker å ta et langt maraton der jeg prøver å se alle på nytt fra starten av historien... Håper noen kan hjelpe meg med å sitte opp en liste over hvilke filmer som kom først og sist :)

Lenke til kommentar

Riktig rekkefølge er:

 

Phase 1:

Captain America

The Hulk (hvis du gidder, ikke nødvendig)

Iron Man

The Incredible Hulk

Iron Man 2

Thor

Avengers

 

Phase II:

Iron Man 3

Agents of SHIELD s1e01-07

Thor: The Dark World

Agents of SHIELD s01e08-16

Captain America: The Winter Soldier

Agents of SHIELD s01e17-22

Avengers: Age of Ultron

 

Guardians of the Galaxy kan sees når som helst i Phase 2, siden den ikke berører historien i de andre filmene direkte.

Lenke til kommentar

Riktig rekkefølge er:

 

Phase 1:

Captain America

The Hulk (hvis du gidder, ikke nødvendig)

Iron Man

The Incredible Hulk

Iron Man 2

Thor

Avengers

 

Phase II:

Iron Man 3

Agents of SHIELD s1e01-07

Thor: The Dark World

Agents of SHIELD s01e08-16

Captain America: The Winter Soldier

Agents of SHIELD s01e17-22

Avengers: Age of Ultron

 

Guardians of the Galaxy kan sees når som helst i Phase 2, siden den ikke berører historien i de andre filmene direkte.

Hva med the wolwerin og x man?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...