Rudde Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hey, jeg har dette kabinettet og dette hovedkortet, fra kabinettet kommer det MASSE småledninger.. :S HVor skla de kobles til på hovedkortet?? Takk for svar x] Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Les i bruksanvisningen til hovedkortet. Der står det hvordan dette skal kobles. Ledningene sørger for at du får startet datamaskinen, og at LEDs lyser ved harddiskaktivitet og når maskinen er på. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har fått til noe med resten står ikke i bruksanvisningen :S Og jeg mangler en USB port for lite:( Trenger en til USB kort en til USP front og en til fierwall front.. hva skal jeg gjøre?? Jeg trenger hjelp til: HD Audio, AC'97 og masse små... som også heter AC'97.... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det er jo et ASUS- kort, og jeg har skrudd sammen mange maskiner med ASUS- hovedkort. Jeg har aldri opplevd at det ikke er fullstendig oversikt over hvordan dette skal kobles. Tror du må lese bruksanvisningen litt mer nøye. Det står faktisk greit forklart på side 1-33 i manualen din, både HD- audio og AD'97. Husk å sette riktig modus på lyden i BIOS. Når det gjelder manglende kontakter på hovedkortet, kan man handle tilleggskort som man setter inn i maskinen, som gir deg flere USB/ Firewire- kontakter. Når det gjelder den FW- kontakten i maskinen din, er den beregnet på å settes inn en kontakt på hovedkortet, og den kan trolig ikke settes inn i et ekstra firewirekort. Der for burde du ha kjøpt et hovedkort med firewirestøtte for å få til dette. Eksempel på et USB/ FW- kort er for eksempel dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33634...p;view=detailed , men det har ikke kontakt for firewirekontakten i kabinettet ditt. Endret 10. oktober 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Det fulkte med ett annet USB kort enn det det går inn på samme plass som kort men jeg bare tok en denig fra det ned på HK'et Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hva er en denig? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 http://i20.tinypic.com/15i9q83.jpg sånn ser den ut Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Visste ikke at den het en denig. Men uansett, du kan velge å ikke koble til den der, men heller bruke USB- kontaktene som er innebygget i kabinettet. Det er som regel like lurt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Da dropper jeg heller fierwall det er ikke ofte jeg kommer til å bruke fierwall uansett... Men er det vanelig med mange kontakter fra kabinettet til overs?? :S Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror vel du mener Firewire, men. Det spørs hvilke kontakter er du har til overs, samt hva slags kabinett man har. Kabinettet du har, er relativt velutstyrt, så det er ikke helt uvanlig at det er et par ledninger man ikke har behov for. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 De småledningene er som regel til USB kontaktene som er i kabinettet. De kommer vanligvis samlet i en stor kontakt, men hos de fleste billigkabinetter kommer de spredt i masse småledninger, skikkelig dritt det der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå