Gå til innhold

Ønsker forslag til ny stillegående HD PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen kloke hoder der ute som kan anbefale et skikkelig oppsett på ny pc.

Er ute etter en stillegående stasjonær pc, som primært skal brukes til avspilling av HD 1080p film, en del spilling, og surfing.

Har en ny 24" WS LCD fra Dell, tastatur og mus fra før.

Helst ikke kabinet som er kjedelig. Budsjett på kr 14-16.000, men kan gå høyere hvis dette er avgjørende for oppsettet.

Regner med dette er i tiden og at noen sitter med en skikkelig fasit til meg.

På forhånd, mange tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til de som har svart.

Problemet er at en hører så mye om hva som er bra, at en blir rimelig usikker på om en velger fornuftig.

F.eks har jeg hørt at ATI nå har det be beste kortene til filmavspilling, foran Nvidia som er bedre på gaming, men gjelder det HD avspilling? Det stod det ikke noe om.

Så er det boxed prossesor, de bråker har jeg lest, men er det såpass at det er et problem?

Er det f.eks noen kabinetter som er bedre på lydtettheten foran andre? Må jeg uansett lydtette med matter?

Lønner det seg å vente på nvidia 9 serien, fordi de bråker mindre grunnet annen teknologi, osv osv.

Hva med hovedkort med integrert hdmi. Hva med spill da?

Blir sprø av å prøve å sette meg inn i dette. Jo mere jeg leser, desto flere spørmål dukker opp... sukk.

Er det noen som har kjøpt nylig og er kjempefornøyd med oppsettet sitt og PC-en er lydløs så kom igjen med spec'en.

Stoler mere på dere entusiaster enn selgere, skal vite!

Lenke til kommentar

Ati sine 2400 og 2600 kort støtter dekoding av flere videoformater en Nvidia sine 8400 og 8600 kort, dette er egentlig noe du bare trenger bekymre deg over om du bygger HTPC, da dekoding i skjermkort er ønskelig for å kunne bruke en prosessor med misnt mulig varme utvikling.

Skal du derimot ha en PC du skal benytte til bla spilling er det oftest greit med en rask prosessor, og denne vil kunne dekode HD materiale helt fint, eks Intel Core 2 / AMD X2 2GHz eller raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...