mortenmann Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Heisann, er nettopp rundet 18 år og har nylig tatt lappen. Jeg har derfor så smått begynt og se meg litt rundt på bruktbilmarkedet. Jeg har sett en del på forskjellige modeller, men har falt litt for Peugeot 405, og her om dagen kom jeg over en veldig billig modell. Det er en Peugeot 405 1,9 GRi Personbil 1990-modell, kjørt 232000 km. Denne selges for 5000. Bilen selges billig siden eieren skal flytte utenlands og det haster, og fordi den har to deler som må byttes; eksospotte og håndbrekkvaier. Hvor store kostnader må regnes med for å bytte disse? Ellers er bilen utstyrt med * Hengerfeste * Lettmet. felg sommer * Sommerhjul * Vinterhjul * El.vinduer * Oppvarmede seter * Radio/CD * Sentrallås * Servostyring Ut fra bildene å dømme er bilen i god stand (FINN-link), men er det litt suspekt med 5000 kr? Hva kan jeg forvente meg? Ønsker veldig gjerne gode tips, også om bruktbilkjøp generelt siden jeg er fersk i gamet. Takker for svar! mvh Morten Endret 10. oktober 2007 av mortenmann Lenke til kommentar
mortenmann Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Setter veldig stor pris på om noen raske svar, siden det haster litt for selger. Kan dette være et godt kjøp for en førstegangskjøper eller er sjansen stor for at det er et vrak? Ca hvor mye koster bytte av eksospotte og håndbrekkvaier? Mvh Morten Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hold deg langt unna dette er en skikkelig drittbil og kan koste deg meget mye mer en det smaker. PS-Håper det var klart nok uten om at jeg må ramse opp alle svakheter for da blir jeg sittende her i lang lang tid "styr unna" Endret 11. oktober 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Momo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er ikke nødvendigvis en dårlig bil, motoren er god og velprøvd, kommer veldig ann på om det er rust under, i hjulbuer og rundt kanalene. Ser den snasen ut under er det et kjøp jeg kan anbefale. Har hatt en 1990 modell 205 og den var det sjelden problemer med. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fatter'n hadde en 405 i 7 år. nesten ingen problemer med den. men så en dag eksploderte clutchen. Ikke som på film, heldigvis... Men det lå biter av ødelagt clutch i girkassen og olje hadde sprutet i motorommet. Men det er ingen drittbil. Bare VELDIG billig designet. Stiller også spørsmålstegn ved den rare oljepåfyllingsgreia... En plastdings som bærer preg av å brekke hver gang jeg tar av det rare lokket for å fylle olje... Hadde for å være ærlig heller ventet noe sånt på en Trabant enn en Peugeot. men på tross av det billige designet kjørte den trofast i mange år, de 7 siste i fatter'ns eie. Han solgte den for ca. vrakpanten til en kar som mente han skulle greie å fikse clutchen. Om han greidde det, vet jeg ikke. Lykke til! Se etter rust, og hvis det ikke er for mye rust gjør du en god handel. Grunnen til den "suspekte2 prisen er nok at selgeren ikke har tid til å lete etter høystbydende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå