Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

poenget er at det er en langt mer realistisk reaksjon på det faktum at du kan se din egen bakdel fra andre siden av rommet ved hjelp av teknologi som bare plutselig er dumpet på deg. dessuten er uttrykket på slutten morsomt;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Chell...

Det er et toalett i the relaxation vault. Og androider trenger vel ikke gå på do? :p

Når det gjelder metallskinnene, så er de operert inn i henne for å dempe alle fall...

Men gleder meg sykt til episode 3! blir spennende å holde på med Portal Gun :D

Lenke til kommentar
Når det gjelder Chell...

Det er et toalett i the relaxation vault. Og androider trenger vel ikke gå på do? :p

Når det gjelder metallskinnene, så er de operert inn i henne for å dempe alle fall...

Men gleder meg sykt til episode 3! blir spennende å holde på med Portal Gun :D

Men! Dersom Chell er en androide så blir "slutten" helt annerledes. Når du kommer mot flammene får du beskjed om at alle Aperture Science utstyr kan brukes opptill 40000 Kelvin eller noe slikt. Altså, portal gunen greier seg, og chell, hvis hun var en androide, hadde også greid seg. Dette gjør hun ikke, altså kan hun ikke være en androide.

edit: Kanskje greit med spoiler ;)

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

Etter nøye vurdering av enda en gjennomgang av Portal er min konklusjon:

Hvorfor slipper GlaDos ut nervegass for å drepe Chell hvis hun er en androide? Så jeg revurderer mitt svar og stiller meg bak at Chell er et menneske som er valgt ut som testperson. nervegassen som blir slippet ut i siste rom er den samme typen som tok livet av alle på basen, så enten er Chell menneske eller så er hele basen androider.

Lenke til kommentar

Etter nøye vurdering av enda en gjennomgang av Portal er min konklusjon:

Hvorfor slipper GlaDos ut nervegass for å drepe Chell hvis hun er en androide? Så jeg revurderer mitt svar og stiller meg bak at Chell er et menneske som er valgt ut som testperson. nervegassen som blir slippet ut i siste rom er den samme typen som tok livet av alle på basen, så enten er Chell menneske eller så er hele basen androider.

Flott. Da er vi enige :)

Spørsmålet er

hvordan kan Chell dukke opp senere i Half-Life-serien, som Valve sier hun skal? Chell ser jo ut til å være rundt 20 år i Portal, som foregår rundt slutten av 1980-tallet eller rundt 7 Hour War (2004) ? , men handlingen i Half-Life 2 foregår jo rundt 2020. Og Chell ble jo ikke satt i stasis som Mr. Freeman. Da er hun rundt 50/40 år nå? :p

Lenke til kommentar

Spørsmålet er

hvordan kan Chell dukke opp senere i Half-Life-serien, som Valve sier hun skal? Chell ser jo ut til å være rundt 20 år i Portal, som foregår rundt slutten av 1980-tallet eller rundt 7 Hour War (2004) ? , men handlingen i Half-Life 2 foregår jo rundt 2020. Og Chell ble jo ikke satt i stasis som Mr. Freeman. Da er hun rundt 50/40 år nå? :p

Skal hun dukke opp senere i Half-Life serien? Det vil jeg ha en link til for det har ikke jeg fått med meg. Blir jo kanskje litt vanskelig og for Chell så meget død ut da jeg forlot henne, hun lå i alle fall meget livløs i inngangspartiet til Aparture.

Kanskje Gordon møter barnebarnet hennes, som har gjort en gjesteopptreden i PS3 i sin tid, Cell.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er

Skal hun dukke opp senere i Half-Life serien? Det vil jeg ha en link til for det har ikke jeg fått med meg. Blir jo kanskje litt vanskelig og for Chell så meget død ut da jeg forlot henne, hun lå i alle fall meget livløs i inngangspartiet til Aparture.

Kanskje Gordon møter barnebarnet hennes, som har gjort en gjesteopptreden i PS3 i sin tid, Cell.

Kan dessverre ikke skaffe link, men det sto på Wikipedia før, og flere andre på nettet refererer til at Valve har kommet med en uttalelse om at 'Hovedpersonen i Portal er en til nå uintrodusert person som vil spille en stor rolle fremover i HL-sagaen'. Så du må nok bare ta mitt ord på at det sto på wikipedia, og det var en link som beviste det, men den forsvant nr noen forandret siden.

Men når det gjelder Chell, jeg tror ikke hun er død, bare sterkt forslått :p Vi ser jo slutten gjennom øynene hennes, uten det klassiske røde filteret som kjennetegner at man er død i Valve-spill ;D

For å punktere Androide-myten en gang for alle. Fra Kim Swift fra Valve:

KS: Well, as far as the android thing goes, that was a joke. We wanted to joke around and say that this particular test chamber wasn’t actually meant for real humans. But the further you get, GLaDOS takes a bit more notice of you. When you first start the game, she basically plays pre-recorded versions of herself to talk to you. And later she really starts to notice you, and wonders why you’re doing so well, and starts to set up obstacles to stop you. That’s kind of why she drops you into a room that’s meant for military androids.

Kilde : http://www.rockpapershotgun.com/?p=524

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Hvis Chell og GlaDos dukker opp i HL2:EP3 så tror jeg at jeg seriøst blir å le feil på meg. Den sangen sitter fremdeles klistret på hjernebarken min, og alle de tåpelige kommentarene til GlaDos på vei mot målet (som faktisk var en kake).

Om hun er i livet eller ikke er jeg ikke sikker på. Joda man ser henne utenfor forskningsstasjonen uten Valves "red filter of death" men spørsmålet er hvor mye sant er det i sangen. When you're dying i am still alive (noe slikt). Så er hun døende, eller er GlaDos vel, Gla(d) over at eksperimentet er en suksess.

Det kan jo og hende at Valve ikke gir oss direkte kontroll over portal gunneren, men at Chell lager portalene for oss. Vet ikke hvordan Valve har tenkt å gjøre det med overflater som er portal resistense i Ep3 om de hadde vurdert at den skulle komme til Ep3.

Lenke til kommentar

Hvis Chell og GlaDos dukker opp i HL2:EP3 så tror jeg at jeg seriøst blir å le feil på meg. Den sangen sitter fremdeles klistret på hjernebarken min, og alle de tåpelige kommentarene til GlaDos på vei mot målet (som faktisk var en kake).

Om hun er i livet eller ikke er jeg ikke sikker på. Joda man ser henne utenfor forskningsstasjonen uten Valves "red filter of death" men spørsmålet er hvor mye sant er det i sangen. When you're dying i am still alive (noe slikt). Så er hun døende, eller er GlaDos vel, Gla(d) over at eksperimentet er en suksess.

Det kan jo og hende at Valve ikke gir oss direkte kontroll over portal gunneren, men at Chell lager portalene for oss. Vet ikke hvordan Valve har tenkt å gjøre det med overflater som er portal resistense i Ep3 om de hadde vurdert at den skulle komme til Ep3.

Det hørtes ikke dumt ut :) Jeg tipper portal-gunen blir noe à la über-gravity gun'en i HL2. Hadde vært gøy om Freeman blr tvunget med i et Enrichment Program i 3'ern :p

Men hva tror dere om dette? APSEC gjennomfører ikke bare tester på mennesker, men på aliens også? Teknte først det var en Vortigaunt, men nakken er alt for lang...

Woot, APSEC har også en HEV-suit.

http://www.subirimagenes.com/imagenes/1544...mb_a_150021.jpg

Det blir trolig også flere Portal-spill :D fra spillet:

"[Erik Wolpaw] Even though Portal tells a simple story, we created a lot of backstory - for Aperture Science, for its employees, for its rivalry with the hated Black Mesa, and for where all of this fits into the cosmology of Half Life. This first Portal game doesn't reveal all of it, but we crammed a lot of little details into the environments."

Herre min hatt så mye jeg finner nå :p Dette kan kanskje kaste lys over når Portal Sjuårskrigen. Bildet ruller over skjermene er fra :) Det ville også stemme godt overens med Portalstormene og Sjuårskrigen. Bildet flimerer over skjermene i kampen mot GLaDOS.

congrats070406kz8.jpg

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...