Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjeda meg litt i dag, og derfor rabla jeg ned en haug teorier angående Portal satt opp mot Half-Life-universet. Spoileren vil ta for seg slutten på HL2: Episode to og hele Portal, så vær forsiktig.

 

 

 

Dette kan bli temmelig rotete, og det er sikkert nok av ting som ikke stemmer, men jeg skal ta det sakte.

 

I Half-Life 2: Episode 2 sier Kleiner at Borealis (skipet der Aperture holdt til) ble ansett som en legende, og ryktene forteller at stedet bare forsvant i løse lufta. Dette ryktet er mest sannsynlig sant; i Portal beseirer man GLaDOS, og stedet ser ut til å eksplodere eller noe. Altså kan vi konkludere med at Portals handling skjer før Kleiner, Eli og Gordon får noe med Black Mesa å gjøre, siden de tre opplagt ikke aner noe om Aperture.

 

Half-Life 1 foregår visstnok på 2000-tallet. Min teori er at Portal foregår på 80-tallet. Jeg så nemlig en kalender fra 1983, og teorien er at spillet foregår noen år seinere. Hvorfor? Fordi det ikke er mennesker i Aparture lenger. I Portal er det kun deg og GLaDOS. Hun later til å ha full kontroll over stedet. Likevel vitner alle tekstene på veggene og powerpointen om at det har vært liv der tidligere.

 

Jeg er likevel ikke helt sikker her. I bosskampen sier hun at "the world has changed since you last left", og det kan referere til Combine-angrepet, som igjen betyr at spillet i så fall foregår langt fram i tid (og som igjen kan knuse hele teorien min). Uansett.

 

Så la oss gå litt tilbake i tid. Året er sånn ca 1983, og Aperture og Black Mesa er heftige konkurrenter. I et forsøk på å forbigå BM, utvikler Aperture en ny ting som skal revolusjonere verden. Nemlig Portalpistoltingen (gah, finner ikke et bedre ord). GLaDOS skapes, og blir sjef for testingen av produktet. Hun har full kontroll over alt som har med testingen å gjøre. Dette foregår akkurat som i Portal; en og en sendes til de forskjellige testene, og blir brent mot slutten av test 19. Dette betyr dermed ikke at GLaDOS er direkte ond. Hun vil bare at folk skal ta seg av uventede situasjoner med portalpistoltingen, og hun vil ikke gi seg før minst en har overlevd dette. Så selvom alle brenner opp, er det målet hennes at noen skal overleve. Først da vil portalpistoltingen være et gjennomtesta produkt. Folk skjønner etter hvert hva som foregår, og forsøker å advare portaltesterne. GLaDOS har sannsynligvis såpass mye makt at de må gå indirekte til verks ved å skrive ting som ”The cake is a lie” og ”She’s watching you” på veggene. Målet med dette er at portaltesterne skal forstå at de er på et selvmordstokt.

Så skjer det noe. GLaDOS finner ut av dette, og blir fra seg. Hun forgifter hele Borealis med dødelige gasser. Folk prøver å stanse henne, og de installerer inn en sak som får GLaDOS til å tenke i litt mer moralske baner. Det er dessverre for seint; alle dør, og GLaDOS er den eneste som er igjen.

Så hva med Chell? Nå spoler vi litt fram i tid. GLaDOS vil fullføre prosjektet sitt, og finner AI-kuler som befinner seg rundt på skipet. Dere husker de små kulene som ligger rundt og som lyses opp på kakescenen mot slutten av spillet? Det er de jeg snakker om. Disse kulene blir brukt til å skape androider, og Chell er nettopp dette; en androide som ”våkner opp” fra beholderen sin. For å backe opp teorien min drar jeg fram noe GLaDOS sier under bosskampen: ”The biggest difference between us is that I can feel pain …you don’t even care, do you?””. Dette hinter for min del til at Chell er programmert til å prøve å komme seg igjennom testen. Hun har en vanlig, menneskeaktig intelligens, men er programmert til å fikse testen og ingenting annet. Chell har dermed ingen mulighet til å bry seg om noe av det som sies til henne. Dessuten - en androide føler ikke smerte.

Nå tenker du sikkert: Hvorfor ble Chell i så fall programmert til å drepe GLaDOS? Og hvorfor er GLaDOS så veldig imot det hvis hun stod for programmeringen? Hvorfor lot hun seg ikke bare dø?

 

Sannheten er at GLaDOS ikke er imot det. Tross alt ble hun konstruert for å føre fram portalpistoltingen, og det er dette som er målet hennes. Hun vil at et av testobjektene hennes skal bruke den til å overleve de mest krevende situasjoner. Først da vil planen være vellykket. Alt GLaDOS sier er rett og slett en del av planen. Chell er programmert til, og klarer mot alle odds (inkludert de negative kommentarene GLaDOS kommer med) å snu hele Aperture på hodet, samtidig som hun beseirer GLaDOS.

GLaDOS’ mål er fullført. Dette var alt hun ville, med tanke på at hun tross alt ble skapt for å teste portalpistoltingen. Som det sies i rulleteksten: ”This was a triumph. I’m making a note here: HUGE SUCCESS”, “You just keep on trying till you run out of cake” og “I’m not even angry”

Portalpistoltingen har endelig blitt en suksess, på tross av mye prøving og feiling. GLaDOS er fornøyd med at en simpel androide fikk utrettet så mye, så det at hun brant opp var i grunnen ikke så ille.

 

Eller – Brant hun egentlig opp? Sannsynligvis ikke. Ikke helt. Det vises jo hele tiden i rulleteksten at hun fortsatt er i live og at hun skriver en rapport.

Jeg håper personlig på at vi får se henne i HL: Episode 3, og at Gordon får fatt på portalpistoltingen. Men det får være en annen sak.

 

 

 

Mye er sikkert blitt nevnt allerede, men jeg følte for å samle tankene mine litt.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Kjeda meg litt i dag, og derfor rabla jeg ned en haug teorier angående Portal satt opp mot Half-Life-universet. Spoileren vil ta for seg slutten på HL2: Episode to og hele Portal, så vær forsiktig.

 

 

 

I Half-Life 2: Episode 2 sier Kleiner at Borealis (skipet der Aperture holdt til) ble ansett som en legende, og ryktene forteller at stedet bare forsvant i løse lufta. Dette ryktet er mest sannsynlig sant; i Portal beseirer man GLaDOS, og stedet ser ut til å eksplodere eller noe. Altså kan vi konkludere med at Portals handling skjer før Kleiner, Eli og Gordon får noe med Black Mesa å gjøre, siden de tre opplagt ikke aner noe om Aperture.

 

Half-Life 1 foregår visstnok på 2000-tallet. Min teori er at Portal foregår på 80-tallet. Jeg så nemlig en kalender fra 1983, og teorien er at spillet foregår noen år seinere. Hvorfor? Fordi det ikke er mennesker i Aparture lenger. I Portal er det kun deg og GLaDOS. Hun later til å ha full kontroll over stedet. Likevel vitner alle tekstene på veggene og powerpointen om at det har vært liv der tidligere.

 

Jeg er likevel ikke helt sikker her. I bosskampen sier hun at "the world has changed since you last left", og det kan referere til Combine-angrepet, som igjen betyr at spillet i så fall foregår langt fram i tid. Uansett.

 

Så la oss gå litt tilbake i tid. Året er sånn ca 1983, og Aperture og Black Mesa er heftige konkurrenter. I et forsøk på å forbigå BM, utvikler Aperture en ny ting som skal revolusjonere verden. Nemlig Portalpistoltingen. GLaDOS blir skapt, og blir sjef for testingen av produktet som hun nå har full kontroll over. Dette foregår akkurat som i Portal; en og en sendes til de forskjellige testene, og blir brent mot slutten av test 19. Dette betyr dermed ikke at GLaDOS er direkte ond. Hun vil bare finne ut hvordan folk tar seg av slike situasjoner med portalpistoltingen, og hun vil ikke gi seg før minst en har overlevd det. Først da vil portalpistoltingen være et gjennomtesta produkt. Folk skjønner etter hvert hva som foregår, og forsøker å advare portaltesterne. GLaDOS har sannsynligvis såpass mye makt at de må gå indirekte til verks ved å skrive ting som ”The cake is a lie” og ”She’s watching you” på veggene. Målet med dette er at portaltesterne skal forstå at de er på et selvmordstokt.

Så skjer det noe. GLaDOS finner ut av dette, og blir fra seg. Hun forgifter hele Borealis med dødelige gasser. Folk prøver å stanse henne, og de installerer inn en sak som får GLaDOS til å tenke i litt mer moralske baner. Det er dessverre for seint; alle dør, og GLaDOS er den eneste som er igjen.

Så hva med Chell? Nå spoler vi litt fram i tid. GLaDOS vil fullføre prosjektet sitt, og finner AI-kuler som befinner seg rundt på skipet. Dere husker de små kulene som ligger rundt og som lyses opp på kakescenen mot slutten av spillet? Det er de jeg snakker om. Disse kulene blir brukt til å skape androider, og Chell er nettopp dette; en androide som ”våkner opp” fra beholderen sin. For å backe opp teorien min drar jeg fram noe GLaDOS sier under bosskampen: ”The biggest difference between us is that I can feel pain …you don’t even care, do you?””. Dette hinter for min del til at Chell er programmert til å prøve å komme seg igjennom testen. Hun har en vanelig, menneskeaktig intelligens, men er programmert til å fikse testen og ingenting annet. Chell har dermed ingen mulighet til å bry seg om noe av det som sies til henne.

Nå tenker du sikkert: Hvorfor ble Chell i så fall programmert til å drepe GLaDOS? Og hvorfor er GLaDOS så veldig imot det hvis hun stod for programmeringen? Hvorfor lot hun seg ikke bare dø?

 

Sannheten er at GLaDOS ikke er imot det. Tross alt ble hun konstruert for å føre fram portalpistoltingen, og det er dette som er målet hennes. Hun vil at en av testobjektene hennes skal bruke den til å overleve de mest krevende situasjoner. Først da vil hele planen være vellykket. Alt GLaDOS sier er rett og slett en del av planen. Chell er programmert til, og klarer mot alle odds å snu hele Aperture på hodet, samtidig som hun beseirer GLaDOS.

GLaDOS’ mål er fullført. Dette var alt hun ville. Som det sies i rulleteksten: ”This was a triumph. I’m making a note here: HUGE SUCCESS”, “You just keep on trying till you run out of cake” og “I’m not even angry”

Portalpistoltingen har endelig blitt en suksess, på tross av mye prøving og feiling. GLaDOS er fornøyd med at en simpel androide fikk utrettet så mye, så det at hun brant opp var i grunnen ikke så ille.

 

Eller – Brant hun egentlig opp? Sannsynligvis ikke. Ikke helt. Det vises jo hele tiden i rulleteksten at hun fortsatt er i live og at hun skriver en rapport.

Jeg håper personlig på at vi får se henne i HL: Episode 3, og at Gordon får fatt på portalpistoltingen. Men det får være en annen sak.

 

 

 

Mye er sikkert blitt nevnt allerede, men jeg følte for å samle tankene mine litt.

 

Tror du er veldig inne på noe :thumbup:

Lenke til kommentar
Kjeda meg litt i dag, og derfor rabla jeg ned en haug teorier angående Portal satt opp mot Half-Life-universet. Spoileren vil ta for seg slutten på HL2: Episode to og hele Portal, så vær forsiktig.

 

 

 

Dette kan bli temmelig rotete, og det er sikkert nok av ting som ikke stemmer, men jeg skal ta det sakte.

 

I Half-Life 2: Episode 2 sier Kleiner at Borealis (skipet der Aperture holdt til) ble ansett som en legende, og ryktene forteller at stedet bare forsvant i løse lufta. Dette ryktet er mest sannsynlig sant; i Portal beseirer man GLaDOS, og stedet ser ut til å eksplodere eller noe. Altså kan vi konkludere med at Portals handling skjer før Kleiner, Eli og Gordon får noe med Black Mesa å gjøre, siden de tre opplagt ikke aner noe om Aperture.

 

Half-Life 1 foregår visstnok på 2000-tallet. Min teori er at Portal foregår på 80-tallet. Jeg så nemlig en kalender fra 1983, og teorien er at spillet foregår noen år seinere. Hvorfor? Fordi det ikke er mennesker i Aparture lenger. I Portal er det kun deg og GLaDOS. Hun later til å ha full kontroll over stedet. Likevel vitner alle tekstene på veggene og powerpointen om at det har vært liv der tidligere.

 

Jeg er likevel ikke helt sikker her. I bosskampen sier hun at "the world has changed since you last left", og det kan referere til Combine-angrepet, som igjen betyr at spillet i så fall foregår langt fram i tid (og som igjen kan knuse hele teorien min). Uansett.

 

Så la oss gå litt tilbake i tid. Året er sånn ca 1983, og Aperture og Black Mesa er heftige konkurrenter. I et forsøk på å forbigå BM, utvikler Aperture en ny ting som skal revolusjonere verden. Nemlig Portalpistoltingen (gah, finner ikke et bedre ord). GLaDOS skapes, og blir sjef for testingen av produktet. Hun har full kontroll over alt som har med testingen å gjøre. Dette foregår akkurat som i Portal; en og en sendes til de forskjellige testene, og blir brent mot slutten av test 19. Dette betyr dermed ikke at GLaDOS er direkte ond. Hun vil bare at folk skal ta seg av uventede situasjoner med portalpistoltingen, og hun vil ikke gi seg før minst en har overlevd dette. Så selvom alle brenner opp, er det målet hennes at noen skal overleve. Først da vil portalpistoltingen være et gjennomtesta produkt. Folk skjønner etter hvert hva som foregår, og forsøker å advare portaltesterne. GLaDOS har sannsynligvis såpass mye makt at de må gå indirekte til verks ved å skrive ting som ”The cake is a lie” og ”She’s watching you” på veggene. Målet med dette er at portaltesterne skal forstå at de er på et selvmordstokt.

Så skjer det noe. GLaDOS finner ut av dette, og blir fra seg. Hun forgifter hele Borealis med dødelige gasser. Folk prøver å stanse henne, og de installerer inn en sak som får GLaDOS til å tenke i litt mer moralske baner. Det er dessverre for seint; alle dør, og GLaDOS er den eneste som er igjen.

Så hva med Chell? Nå spoler vi litt fram i tid. GLaDOS vil fullføre prosjektet sitt, og finner AI-kuler som befinner seg rundt på skipet. Dere husker de små kulene som ligger rundt og som lyses opp på kakescenen mot slutten av spillet? Det er de jeg snakker om. Disse kulene blir brukt til å skape androider, og Chell er nettopp dette; en androide som ”våkner opp” fra beholderen sin. For å backe opp teorien min drar jeg fram noe GLaDOS sier under bosskampen: ”The biggest difference between us is that I can feel pain …you don’t even care, do you?””. Dette hinter for min del til at Chell er programmert til å prøve å komme seg igjennom testen. Hun har en vanlig, menneskeaktig intelligens, men er programmert til å fikse testen og ingenting annet. Chell har dermed ingen mulighet til å bry seg om noe av det som sies til henne. Dessuten - en androide føler ikke smerte.

Nå tenker du sikkert: Hvorfor ble Chell i så fall programmert til å drepe GLaDOS? Og hvorfor er GLaDOS så veldig imot det hvis hun stod for programmeringen? Hvorfor lot hun seg ikke bare dø?

 

Sannheten er at GLaDOS ikke er imot det. Tross alt ble hun konstruert for å føre fram portalpistoltingen, og det er dette som er målet hennes. Hun vil at et av testobjektene hennes skal bruke den til å overleve de mest krevende situasjoner. Først da vil planen være vellykket. Alt GLaDOS sier er rett og slett en del av planen. Chell er programmert til, og klarer mot alle odds (inkludert de negative kommentarene GLaDOS kommer med) å snu hele Aperture på hodet, samtidig som hun beseirer GLaDOS.

GLaDOS’ mål er fullført. Dette var alt hun ville, med tanke på at hun tross alt ble skapt for å teste portalpistoltingen. Som det sies i rulleteksten: ”This was a triumph. I’m making a note here: HUGE SUCCESS”, “You just keep on trying till you run out of cake” og “I’m not even angry”

Portalpistoltingen har endelig blitt en suksess, på tross av mye prøving og feiling. GLaDOS er fornøyd med at en simpel androide fikk utrettet så mye, så det at hun brant opp var i grunnen ikke så ille.

 

Eller – Brant hun egentlig opp? Sannsynligvis ikke. Ikke helt. Det vises jo hele tiden i rulleteksten at hun fortsatt er i live og at hun skriver en rapport.

Jeg håper personlig på at vi får se henne i HL: Episode 3, og at Gordon får fatt på portalpistoltingen. Men det får være en annen sak.

 

 

 

Mye er sikkert blitt nevnt allerede, men jeg følte for å samle tankene mine litt.

 

 

Er bare det at du holder ikke til på en båt under testene, men en underjordisk base lik Black Mesa, bare med den forskjellen at Black Mesa besto av "moral" av annen kaliber enn det Aparture sience hadde. Men de var ikke uten moral, men de ble offer for egen oppfinnelse, GlaDos følte at hun ble motarbeidet av forskerne og slapp dermed ut nervegass som tok livet av alle ikke mekaniske personer som jobbet det.

 

Tegn på veggene tyder på at det er folk som har kommet seg forbi flammene. F.eks mange plasser etter test champer 19 finner du tegn som sier "up here" og piler som peker hit og dit som leder deg dit du skal. Dette tyder på at det er andre som har funnet veien til GlaDos, men GlaDos er ikke fornøyd før hun har funnet et testobjekt som klarer å finne frem til henne og uskadeligjør henne. Derav "huge success" på slutten.

 

GlaDos er et program, og selv om vi ødela maskinen, var der garantert backup stasjoner. Det kom jo en krane ned for å slukke lyset.

 

Det er dog rart at det kan stå på veggene "The cake is a lie" på brett som kommer før testchamper 19. Dette kan tyde på 2 ting, enten er det flere som har overlevd, men som har blitt sendt tilbake til starten for å prøve på nytt fordi de ikke klarte å komme til GlaDos, eller så er forsøks kaninene en gjeng paranoide androider. Har mest tro på det siste ettersom du får se mange bilder på veggene, hvor hodene er klippet bort og erstattet med "Companion cube".

 

Jeg tror og at dette foregår før alt med Gordon skjedde, og at Borealis er et skip som overlevde GlaDos sitt angrep og som nå seiler i isødet, enten forlatt eller noe annet. Jeg tipper at det er forlatt men med mekaniske farer. Husk at det skipet må da minst være 10 år om ikke eldre ettersom HL2 tar sted 10 år etter HL1, og Borealis var et rykte allerede da. Dette får meg til å tenke at Portal skjer i nettopp det tidsrommet rundt 80 tallet og at Borealis og stammer fra den tiden.

 

GlaDos vil fremdeles leve, derav sangen "Still alive". Som jeg nevnte tidligere, jeg tror at GlaDos som du drepte bare er et "ytre lag" for å gi et dataprogram en form.

 

Lenke til kommentar

Du har veldig rett i alt du skriver der. Faktisk så greide du å besvare noen spørsmål jeg selv lurte på, så takk!

 

Men det var denne lille tingen, nemlig

 

 

det GLaDOS nevnte med at verden har forandra seg. Jeg føler at det kan ha veldig mye å si for perioden spillet holder på i. På den ene siden kan man tro at det foregår 80-tallet, siden Black Mesa-hendelsen enda ikke er skjedd og at det er tydelig konkurranse på gang. Samtidig kan den kommentaren også sikte til 7-timerskrigen, og at Combine har inntatt jorda. Ikke glem at stedet kan ha vært forlatt av menneskene lenge, og at referansene til Black Mesa kan være utdaterte.

...

Dette må jeg finne ut av.

 

Lenke til kommentar

 

Slik sett skulle man tro at basen er nylig forlatt, ettersom det fremdeles er operative ting, samt at den bærer ikke mye preg av å være forlatt lenge (ingen slitasjer, maskiner som fremdeles fungerer perfekt, powerpoint presentasjoner som fremdeles kjører).

 

Dette leder meg til å tro at det er ikke lenge siden GlaDos slapp ut nervegassen som tok livet av folket, stolene som ligger rundtomkring tyder på at det skjedde plutselig og i panikk. Hvor likene er blitt av vet jeg ikke, men tipper at alt det vannet som er skadelig ikke bare består av syre men en liten dæsj menneske og.

 

Jeg tror ikke at det er Combine krigen hun refererer til, hun refererer jo i slutten av sangen at du kanskje kan finne noen andre som kan hjelpe, og deretter foreslår Black Mesa og ler av det og sier det var en spøk. Dette får meg til å tro at dette er før alt skjedde med Gordon og test kammeret.

 

Refereringen til GlaDos trenger ikke være noe annet enn villeding slik sett.

 

Om man skal tolke powerpoint presentasjonenen riktig ble basen forlatt i 83. Combine krigen tok sted minst 20 år etterpå. Nå jeg vet ikke med Valve, men jeg tipper at en base forlatt i 20 år skulle sett mer nedslitt ut, samt at alle de bevegelige delene trenger olje, og GlaDos har ikke akkurat noen arbeidere for seg lengere ettersom de alle sammen er gasset til døde.

 

Nei jeg tror at dette foregår i etterkant av 1983, og at GlaDos refererer til ukjente hentydninger.

 

Lenke til kommentar

 

 

Veldig enig der. Under bosskampen sier hun mye rart, og det er selvsagt ingen tvil om at mye av dette kun er tull. Hun nevner jo for eksempel at Chell er adoptert, men dette kan umulig stemme med tanke på at Chell (vel, i følge meg) er en androide. Takk for at du avkreftet det, klarte ikke å finne fram til de rette motargumentene selv.

 

 

Lenke til kommentar

 

for å tro på denne må du kaste bort chell er en androide teorien din.. i rommet du begynner i kan jeg huske at det er en slags "pod" som chell må ha i vært i en stund, som betyr at enten så er hun en androide eller så har hun blitt frosset ned eller noe.. noe som forklarer det verden har forandra seg greiene..

men vet ikke helt selv hva jeg skal tro.. det er jo mye som snakker både for og imot at hun kanskje er en androide.. f.eks. i sangen sier hun "when you're dying.." og "when you're dead..." kan jo tyde på at hun er menneske.. noe som kan tyde på at både hun og andre "test subjects" er androider er deres veldig tette forhold til "the companion box" (tenker på ting som er skrevet opp på veggene o.l.) men det kan og være et resultat av at de har vært i bygningen alt for lenge.. GLaDOS har mange setninger som inneholder [subjects name here] og [subjects hometown here] som igjen tyder på at de er mennesker men hun sier ikke navnet eller hjembyen til chell noe som tyder at hun kan være en androide.. dette begynner å bli forvirrende så jeg tror jeg avslutter der...

 

Lenke til kommentar

for å tro på denne må du kaste bort chell er en androide teorien din.. i rommet du begynner i kan jeg huske at det er en slags "pod" som chell må ha i vært i en stund, som betyr at enten så er hun en androide eller så har hun blitt frosset ned eller noe.. noe som forklarer det verden har forandra seg greiene..

men vet ikke helt selv hva jeg skal tro.. det er jo mye som snakker både for og imot at hun kanskje er en androide.. f.eks. i sangen sier hun "when you're dying.." og "when you're dead..." kan jo tyde på at hun er menneske.. noe som kan tyde på at både hun og andre "test subjects" er androider er deres veldig tette forhold til "the companion box" (tenker på ting som er skrevet opp på veggene o.l.) men det kan og være et resultat av at de har vært i bygningen alt for lenge.. GLaDOS har mange setninger som inneholder [subjects name here] og [subjects hometown here] som igjen tyder på at de er mennesker men hun sier ikke navnet eller hjembyen til chell noe som tyder at hun kan være en androide.. dette begynner å bli forvirrende så jeg tror jeg avslutter der...

 

 

Men om hun er menneske, så vil jeg gjerne ha forklart 2 ting:

 

1. Hva er de metall skinnene som stikker ut av kneene hennes?

2. Hvordan kan hun overleve fall fra så store høyder uten å få en skramme.

 

"Still alive" sangen sier også at GlaDos ikke var sint på henne selv om hun drepte henne. GlaDos er og en maskin. Du kan drepe en maskin, gjøre den dødelig såret etc, selv om det ikke er en livsform.

 

Lenke til kommentar

for å tro på denne må du kaste bort chell er en androide teorien din.. i rommet du begynner i kan jeg huske at det er en slags "pod" som chell må ha i vært i en stund, som betyr at enten så er hun en androide eller så har hun blitt frosset ned eller noe.. noe som forklarer det verden har forandra seg greiene..

men vet ikke helt selv hva jeg skal tro.. det er jo mye som snakker både for og imot at hun kanskje er en androide.. f.eks. i sangen sier hun "when you're dying.." og "when you're dead..." kan jo tyde på at hun er menneske.. noe som kan tyde på at både hun og andre "test subjects" er androider er deres veldig tette forhold til "the companion box" (tenker på ting som er skrevet opp på veggene o.l.) men det kan og være et resultat av at de har vært i bygningen alt for lenge.. GLaDOS har mange setninger som inneholder [subjects name here] og [subjects hometown here] som igjen tyder på at de er mennesker men hun sier ikke navnet eller hjembyen til chell noe som tyder at hun kan være en androide.. dette begynner å bli forvirrende så jeg tror jeg avslutter der...

 

 

Men om hun er menneske, så vil jeg gjerne ha forklart 2 ting:

 

1. Hva er de metall skinnene som stikker ut av kneene hennes?

2. Hvordan kan hun overleve fall fra så store høyder uten å få en skramme.

 

"Still alive" sangen sier også at GlaDos ikke var sint på henne selv om hun drepte henne. GlaDos er og en maskin. Du kan drepe en maskin, gjøre den dødelig såret etc, selv om det ikke er en livsform.

 

 

 

1. metall skinnene er for å dempe fall fra store høyder...

2. se 1...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...