Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før

Anbefalte innlegg

ble akkurat ferdig med portal nå :). Morsomt spill. Håper Portal 2 kommer :D

Kommer nok ikke noen 2'er, regner jeg med. For det første ble Chell kastet ut av Enrichment senteret som ble så godt som ødelagt, og jeg tror Portal ble laget for å introdusere Aperture Science, som lagde Borealis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer nok ikke noen 2'er, regner jeg med. For det første ble Chell kastet ut av Enrichment senteret som ble så godt som ødelagt, og jeg tror Portal ble laget for å introdusere Aperture Science, som lagde Borealis.

I commentary av Portal sier de at dette er det første Portal spillet, det betyr at vi kan vente en oppfølger.

Lenke til kommentar

Og hva skjer med GLaDOS da? Hun er vist still alive, og for meg så det ut som om det var menigen at Chell skulle "drepe" GLaDOS... "This was a triumph... Huge Success... GLaD I was burned". Var det egentlig Chell som var det som skulle utvikles? En slags kunstig menneske som kunne tilpasse seg merkelige situasjoner til bruk i kampen mot combine?

Lenke til kommentar

GlaDOS er nok mere et program som er installert flere steder...

Tror nok det er en GlaDOS computer ombord på BOREALIS... :grin:

(håper det er små søte snakkende senturyguns også)

Edit: og ja, jeg tror nok det kommer flere Portal spill... Som sakt, Aparature Science har nok flere "sentre" oppe og går... ;)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Og hva skjer med GLaDOS da? Hun er vist still alive, og for meg så det ut som om det var menigen at Chell skulle "drepe" GLaDOS... "This was a triumph... Huge Success... GLaD I was burned". Var det egentlig Chell som var det som skulle utvikles? En slags kunstig menneske som kunne tilpasse seg merkelige situasjoner til bruk i kampen mot combine?

Portal utspiller seg lenge før Combine kom, gjør det ikke? Tviler på at Combine ikke ville legge merke til et så stort forsknings fasilitet uten at de ville ha gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Ingen som vet når Portal utspiller seg. Det hinter til at det skjer samtidig som Black Mesa, men også at det skjer under 7 Hour War.

Hvordan hint? Eneste jeg skjønte utifra spillet var at det var paralelt med HL-historien et eller annet sted. Takket være powerpointen om Black Mesa...

Lenke til kommentar

Black Mesa ble jo tilintetgjort, så det var vertfall før Gordon fucket opp i testkammeret... :p

(grafene på powerpointeen viser aparature vs. black mesa konkuransen...)

JEG fikk litt følelsen av at Senteret man spiller i hadde vært forlatt i lengre tid... Bare GlaDOS og Senturyene som var opperative enda... (GlaDOS sier hun knertet en hel gjeng med folk med neurotoxin, men etter det ble hun reparert igjen med en moral-brikke..... så folk må det jo ha vært der...) En kalender med babes på var fra 1983... Ser aldri folk mens man spiller...

Turrets

"I don't hate you."

"Nap time!" :D

"Coming through!"

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Kanskje Chell er en av flere frivillige som Aperture originalt skulle ha til å teste portalgun'en (omtrent samtidig som i det første Halflife), men eksperimentene ble ikke fullført pga. hendelsene hos Black Mesa (og det var kanskje også da forskningsskipet til Aperture forsvant). GlaDOS slo seg vrang, og de som var igjen hos Aperture stakk (eller døde). Men de 'frivillige' ligger fremdeles i dvale, og blir aktivert en etter en av GlaDOS som fortsetter eksperimentene. Både for å teste ut portalgun'en, og menneskene. Det er jo tydeligvis mange slike AI-kuler (med hver sin personlighet) igjen på lageret. Og det er vel en av dem som synger sangen... (og lager kake). Det kan godt ha gått en god del år når man ser hvor gammelt det er 'bak fasaden' i rommene hos Aperture. Kan godt hende det blir trekantdrama med Chell, Gordon, og en sjalu Alyx i Episode 3... ;)

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar

Jeg tolker det som "triumfen" at portal-gun'en var så vellykket at en ubetydelig androide kan klare å stikke av og sette hele Enrichment Center på hodet med den. Altså at det var portal-gun'en som var hovedobjektet her, ikke androiden. Men så er jeg ikke så god på tolkninger, da... :blush:

Lenke til kommentar
Noen som kunne tenkte seg å låne meg en Steam-account med Portal på?

Har dessverre ingenting i bytte som sikkerhet i mellomtiden, da. :ermm:

Blir nok neppe noe Steam acc på deg da :p Men kjøp heller Orange Box, da! Det er så billig at vi burde betalt for å få spille spillene som er med :D

Kanskje Chell er en av flere frivillige som Aperture originalt skulle ha til å teste portalgun'en (omtrent samtidig som i det første Halflife), men eksperimentene ble ikke fullført pga. hendelsene hos Black Mesa (og det var kanskje også da forskningsskipet til Aperture forsvant). GlaDOS slo seg vrang, og de som var igjen hos Aperture stakk (eller døde). Men de 'frivillige' ligger fremdeles i dvale, og blir aktivert en etter en av GlaDOS som fortsetter eksperimentene. Både for å teste ut portalgun'en, og menneskene. Det er jo tydeligvis mange slike AI-kuler (med hver sin personlighet) igjen på lageret. Og det er vel en av dem som synger sangen... (og lager kake). Det kan godt ha gått en god del år når man ser hvor gammelt det er 'bak fasaden' i rommene hos Aperture. Kan godt hende det blir trekantdrama med Chell, Gordon, og en sjalu Alyx i Episode 3... ;)

Bra tolkning ;) Denne teorien har min støtte nå!

Lenke til kommentar

Lurer jeg og på... :)

Skaff deg VISA kort, eller lån din mor/far sitt, hvis ikke noen andres. Du er under 18 år, men du kan fortsatt få VISA.

EDIT:

Zero Punctuation review av Orange Box, og jeg er pokker meg enig med det meste som blir sagt:

http://www.escapistmagazine.com/articles/v...-The-Orange-Box

Festlige greier.

Dritbra :D Ja, er enig med han. Desidert beste reviewet jeg har hørt/lest hittil

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...