Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har funnet trixy alternative måter å klare oppgaver på? Måter som skaperne ikke har lagt opp til?

 

Her er en som jeg fant ut. Etter man treffer på missile-turreten, knust glassene kommer man inn i et nytt rom. Hvor man skal man inn i ei luftdukt som ligger for høyt opp. I taket av rommet suser det kuber fordi i et stort gjennomsiktig glass.

post-38731-1192645251_thumb.jpg

 

Jeg kom ikke på at det gikk ann å lage portals for å sende en rakett mot røret, og knuse det. Ta en kube som faller ut, og legge det under dukten. Så dette er hva jeg gjorde.

post-38731-1192645415_thumb.jpg

Gikk tilbake til missile-turreten og hentet PC-er fra naborommet, stablet dem og hoppet gjennom :p

 

 

I commentaryen never de også en, hvor man skal legge kuber på knapper, som fører til at en heis senkes. Der kan man bare legge en portal under heisen, gå opp trappa (Ei trapp som blir skapt når man går mot den, og synker når man har gått av på andre siden). Vente til trappa automatisk går ned igjen, legge en ny portal ned i hullet (Hullet som oppstår når trappa sank ned igjen), hoppe ned. Og komme flyvende opp i lufta for så å lande på heisen. Dermed unngår man alt tullet med kuber.

Lenke til kommentar
den siste du nevner har de tenkt på. Det er slik du får gull på den banen på challenge mode :)

Ja de sier det var noen testere som fant det ut, men de mente det var vanskeligere å få til enn å gjøre den orginale stilen. Derfor lot de muligheten være åpen.

 

Btw, jeg stablet saker under den sjakten selv jeg. Kommentator sporet sier at man skal knuse glasset :)

Hehe ja det var slik jeg oppdaget den skikkelige måten ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Rundet nettopp Portal, herre min hatt så fantastisk morsom bossfight og creditene tar kaka (hoho!). Nå er det bare å krysse fingrene for at vi får leke med Portal-gunneren i Half-Life: Episode Three, og det virker vel ganske sannsynlig.

Er litt av en mindfuck til å begynne med, men er utrolig gøy når du først begynner å få taket på spillet.

 

 

 

 

 

 

...there is no cake.

Lenke til kommentar

Kom på en ny. Dette er helt i begynnelsen av Chamber 15. Her skal man egentlig lage portal i taket (Den er plassert der bilde er fra), og portal på gulvet i rommet på siden (Den på bilde 2). Hoppe gjennom fra litt høyde, fly gjennom rommet med litt fart og lage ny lenger framme i første rommet (Se bilde 1 igjen). Da vil man komme i høy fart gjennom takportalen og ende opp på andre siden

 

 

 

Jeg la ikke merke til uthevningen i taket, og glemte fling muligheten. Så jeg droppet takportalen og hoppet gjennom den på bilde 2, kom ut av den på gulvet i første rommet og hadde akkurat nok fart til å lande på kanten av glassveggen. Så var det bare til å hoppe ned på andre siden.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Kom på en ny. Dette er helt i begynnelsen av Chamber 15. Her skal man egentlig lage portal i taket (Den er plassert der bilde er fra), og portal på gulvet i rommet på siden (Den på bilde 2). Hoppe gjennom fra litt høyde, fly gjennom rommet med litt fart og lage ny lenger framme i første rommet (Se bilde 1 igjen). Da vil man komme i høy fart gjennom takportalen og ende opp på andre siden

 

 

 

Jeg la ikke merke til uthevningen i taket, og glemte fling muligheten. Så jeg droppet takportalen og hoppet gjennom den på bilde 2, kom ut av den på gulvet i første rommet og hadde akkurat nok fart til å lande på kanten av glassveggen. Så var det bare til å hoppe ned på andre siden.

Du kan bruke det samme trikset på challenge-utgaven av brettet (minst antall portals).

 

Og å stable ting under ventilsjakten er veldig "vanlig" i følge folk på steam-forumet. Ganske morsomt egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...