Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du behøver ikke å legge til et kort. Når paypal spør etter kredittkort avbryter du prosessesen og sjekker mailen din. Der har du en bekreftelses-mail med link du bekrefter kontoen med. Etter det kan du overføre penger til kontoen via. nettbank. Det gjorde jeg, og sitter å koser meg med HL2EP2, Portal og TF2 og 8$ til overs på Paypal-kontoen.

Lenke til kommentar

Det er mulig, men uten ekstra koding og modding crasher bare spillet med en gang man begynner å lage portaler. Håper på at det kommer til å bli fikset, men det er jo veldig vanskelig uten kildekoden.

 

EDIT: Her er et bilde fra en multiplayer test. Som sagt så crasher det med en gang man lager portaler, men håper virkelig det blir fikset så man kan kan spille sammen :)

 

escape_000000.jpg

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

dersom man spiller med comentary mode forteller de hele tiden om endringer de måtte gjøre i koden for at ting skulle fungere med portaler.

 

Dersom du bare tar "portal gun" inn i et annet spill med HL2 engine så vil det vel ikke fungere før endringene gjort i Portal blir tatt med.

 

Endringene gikk spesielt på hvordan ting ble rendret og hvordan fysikken fungerte gjennom portaler.

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager kommer jeg meg forbi her?

 

 

stabbelip0.th.jpg

Løste det ved å stable opp masse ting fra rommet med rakket-kasteren, men vil gjerne vite hvordan man egentlig gjør det.

 

Jeg lagde en portal der kanonen i rommet skjøt en rakett oppi glassrøert slik at den sprengte røret og en kasse ramla ut...

 

Lenke til kommentar

Btw, litt ironisk at bpde Portal og HL2 er så bra på at fysikken skal være reell etc. men så kan hun damen fra Portal (Chell heter hun forresten, og er basert på en ekte person) falle uendelig langt, uten å skade seg siden hun har springfjærer på beina :p (Dette blir sagt hvis du spiller Portal med commentary mode)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Btw, litt ironisk at bpde Portal og HL2 er så bra på at fysikken skal være reell etc. men så kan hun damen fra Portal (Chell heter hun forresten, og er basert på en ekte person) falle uendelig langt, uten å skade seg siden hun har springfjærer på beina :p (Dette blir sagt hvis du spiller Portal med commentary mode)

 

Hadde jo ikke vært noe artig om du hadde blitt knust hvert forsøk man ikke klarte perfekt og så måtte loade, ingen som hadde giddet å spille spillet da :)

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager kommer jeg meg forbi her?

 

 

stabbelip0.th.jpg

Løste det ved å stable opp masse ting fra rommet med rakket-kasteren, men vil gjerne vite hvordan man egentlig gjør det.

 

Jeg lagde en portal der kanonen i rommet skjøt en rakett oppi glassrøert slik at den sprengte røret og en kasse ramla ut...

 

 

Eller du kan hente en stol å stå på..

Lenke til kommentar
For å få portalene til å fungere 100% i source så var det visstnok mye grunnleggende kode ved fysikk osv. som måtte endres. Tror ikke det kommer til Gmod med det første, men man får se :whistle:

 

Jeg vet ikke hvor mye, men det var nok ikke så veldig mye. Eneste som er stort forskjellig er at det er en slags "boble" rundt portalene, der fysikkberegningene mer mer upresise, slik at de er raskere å regne ut. Uten denne ville det tatt opp til et halvt sekund å regne ut kollisjonen mellom to objekter inni portalen, med boblen tar det bare 10 millisekunder.

 

Det var nok en god del mer endringer, men det skal nok la seg gjøre :)

Lenke til kommentar

Veldig underholdende spill. Trakk på smilebåndene flere ganger på grunn av computern og dens dårlige forsøk på å overtale meg. "We are all very impressed at how much you've won. Now stop it." haha.

 

Var også godt å kjenne sug i magen når man spiller.

 

Skal prøve meg på utfordringene imorra. sent nå. får håpe de er vanskeligere enn spillet i seg selv. ble litt for simpelt, men moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...