theydestroyedme Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 hei! jeg har en hjemmeside som heter, la oss si, www.sommerferie.no så har jeg lagt ut videon min på www.sommerferie.no/test/minvideo.avi deretter har jeg laget en ny side som linker til denne videon. Det jeg vil er at folk som laster ned videon fra den nye siden min skal ikke vite den eksakte plasseringen til avi filen. Så de ikke kan link til videon fra en annen side. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er enklest a fikse med php. ved a lage film.php med en header() som gjor at nettleseren tror at det er en filmfil. Men hvis du bare vil at ingen andre skal kunne linke til videoen fra demses side, sa kan det vaere .htaccess gjor jobben for deg. Da linker du direkte til filen, mens andre sider ikke far tilgang til filen. Lenke til kommentar
theydestroyedme Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 den øverste måten. Har du noen source snippets? jeg er veldig nybegynner på dette området. Bruker som ofest ferdiglagd scripts. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) den øverste måten. Har du noen source snippets? jeg er veldig nybegynner på dette området. Bruker som ofest ferdiglagd scripts. <?php $fil = htmlentities($_GET['fil']); $bane = "test/"; if(file_exists($bane.$fil)) { #header("Content-Type: application/x-shockwave-flash"); // flash #header("Content-Type: video/x-ms-wmv"); // Windows Media Video header("Content-Type: video/avi"); // Denne er for avi filer include($bane.$fil); } else { header("HTTP/1.1 404 Not Found"); } ?> Endret 11. oktober 2007 av MrNeeon Lenke til kommentar
theydestroyedme Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 og hvor skal jeg skrive www.sommerferie.no/test/video.avi inn? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) hvis du bruker det scriptet, trenger du bare laste det opp og linke til videoen slik: http://sommerferie.no/videoer.php?fil=video.avi edit; lol@me Endret 11. oktober 2007 av Ståle Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men du vil uansett måtte sjekke referer for å forhindre at noen kan "hotlinke" til videoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå