Gå til innhold

Bekreftelse på at hovedkort er ødelagt

Anbefalte innlegg

Hei

Har en maskin her som ikke vil vise mye til livstegn. Har tatt ut alt bortsett fra HK(grafikk på HK), CPU, PSU og RAM og fortsatt er det ikke noe liv. Har også prøvd et eget skjermkort, annen ram og annen PSU uten suksess. Samtidig vil ikke HDD-LED etc. lyse(ja, de er kobla riktig) og den vil ikke slå av det lille livet som er ved at jeg holder inne knappen i 5 sekunder eller ti for den saks skyld. Ergo er det ikke noe liv der heller.

Med ikke noe liv mener jeg at viftene går når jeg slår på og that's it. Skjermen "tenner" ikke osv.

Litt specs:

Asus P4S800-MX

Intel P4 3,0Ghz "Northwood"

Bottom line: Jeg tror hovedkortet og/eller CPU er gåent, er dere enige i det?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror eg dessverre du har rett :ohmy:

Dersom hovedkortet er i orden, men det ikkje kan starte opp pga feil med andre komponenter som CPU, RAM og skjermkort skal det varsle med lydkoder. Når PC ikkje starter og det ikkje kommer lyd så er det enten PSU eller hovedkort. Det er ihvertfall det eg har erfart. Og når du har testet med en annen PSU så er det jo bare hovedkort igjen......

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Dersom hovedkort er OK og CPU kaputt skal det pipe og hyle som bare pokker. Og ASUS bruker det systemet på sine hovedkort, det har ihvertfall vore slik på de eg har hatt.

Så ja, eg tipper det er hovedkortet, CPU kan naturligvis være dårlig den også men eg tror ikkje det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...