gxi Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Osram har nylig lansert nye pærer som skal gi 90% mer lys en "standard halogen", samt 10% hvitere lys (da sammenligner man nok mot 2700K standard halogen). Dette er nok av stor interesse for de som er interessert i maks lys uten større modifikasjoner enn å bytte pære. Denne gangen er også andre enn H4 og H7 "med i klubben" (i motsetning til Philips' X-treme Power) Disse er tilgjengelig fra Powerbulbs i følgende sokler: H1 H3 H4 H7 H11 Endret 10. oktober 2007 av jonepet Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Endelig. Er Bare H1 pærer i min mondeo ,så det var fint. Disse skal testes. Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tror nesten jeg også må teste disse! Har egentlig ventet på noen pærer som er bedre enn de eksisterende på markedet. Da tenker jeg ikke på Phillips +80% eller.no Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Artig! Jeg har fundert på å investere i nye pærer til vinteren. Kjedelig med de forholdsvis svake som står i nå. Er i tillegg et hvitt og et gult lys :/ Koselig å se at de kommer i H1-utførelse, for det er jo det jeg må ha ... Lenke til kommentar
d3vil Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hvor selger de disse? noen som har sett dem?eller? skulle gjerne hatt ett par! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Powerbulbs selger dem. Jeg linket til hver av dem i førsteposten. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvor lovlige er de? Rally-pærene ble jo forbudt... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvor lovlige er de? Rally-pærene ble jo forbudt... "Fully approved for road use in Europe" ser ut som om de er E merked Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvorfor ble rally-pærene forbudt da? Begge er jo sterkere enn vanlige pærer. Handler det om lysets farge? Gamle regler ang.. strømforbruk i stedet for lux? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Rally-pærene er 100W. Kun 55W er lovlig (55/60W for H4). Night Breaker er 55W (standard), standard glødetrådbasert, og er godkjent etter de standardene som kreves for den aktuelle sokkeltypen.. Så, ja, de er fullstendig lovlig å bruke i Norge på veien. Dette er btw. det spesielle med disse pærene. Man får pærer som er både 200 og 300% kraftigere enn standard, men disse er ikke lovlige. Endret 18. oktober 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er ikke alltid like hyggelig å møte en bil med feilstilte reflektorer eller for sterke pærer spesiellt på høsten. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Så lenge pæra er godkjent etter ECE37 er den ikke for sterk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 .. min første Night Breaker røyk iløpet av de siste dagene. Tråden brant av. En av nærlyspærene. Aldri vært rørt siden jeg monterte dem, og batterispenning er korrekt. 10 000km var alt den klarte. Lenke til kommentar
otis Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Høres ut som Osram det ja... Har hatt likedanne erfaringer med Osram før jeg. Ikke bra. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 10K på norske humpeveier er da ikke ille? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 10K på norske humpeveier er da ikke ille? Det er ca èn måned med kjøring for meg..... Lenke til kommentar
otis Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Tråden på ei glødepære er mer sårbar når den er kald, så det er jo ikke så bra uansett. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 .. min første Night Breaker røyk iløpet av de siste dagene. Tråden brant av. En av nærlyspærene. Aldri vært rørt siden jeg monterte dem, og batterispenning er korrekt. 10 000km var alt den klarte. Men lyste de noe bedre da? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Ja, såpass mye bedre at jeg har bestilt et nytt sett for å erstatte dem. De lyser ikke bare mer, men vesentlig hvitere enn andre pærer uten bruk av fargefilter. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Interessant, takk Kanskje jeg skal kjøpe et sett til bilen min også. Du har ikke tilfeldigvis noen formening om hvordan de er sammenlignet med Osram Silverstar? Det er det jeg bruker pr. i dag nemlig. Og de skal jo være ganske gode ifølge tester. I hvert fall H1 og H7-pærene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå