Gå til innhold

Hva er galt med denne? (billlig E6750)


enmannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bestille data nå, men blir ikke helt klok på hvorfor det er 1000kr forskjell på C2D E6700 og 6750, der sistnevnte er billigst.

 

Se på denne oversikten:

http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100532;pl:0

Er det noe "galt" med E6750, til 1400kr? Det står at det er 32 bit, men det er vel bare tull? Noen som skjønner?

Ikke noe galt med den, 64-bits databehandling har den også. Det jeg er usikker på er om dette er en Conroe, men jeg tror det. Begge har L2-cache på 4096KB og kjører på samme klokkehastighet så det er en gåte for meg hvorfor E6700 koster mer enn E6750? Etter mitt syn burde E6750 vært dyrest siden den har en Busshastighet på 1333 MHz mens E6700 kun har 1066 MHz.

Lenke til kommentar
Skal bestille data nå, men blir ikke helt klok på hvorfor det er 1000kr forskjell på C2D E6700 og 6750, der sistnevnte er billigst.

 

Se på denne oversikten:

http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:100532;pl:0

Er det noe "galt" med E6750, til 1400kr? Det står at det er 32 bit, men det er vel bare tull? Noen som skjønner?

 

Det der ser veldig merkelig, E6750 er jo en nyere og bedre stepping enn E6700. Men prisene er noenlunde de samme hos alle butikker ser det ut for. Kan ikkje skjønne at noen skulle ville kjøpe E6700 lenger, ihvertfall ikkje til en ny PC.

Lenke til kommentar

Måten intel faser ut prosessorer på er ved å minke etterspørselen på de til bestillingene er så lave at det knapt er noen som savner de. Det gjør de ved å "glemme" å sette ned prisen på gamle prosessorer i takt med lansering og prisfall på nye prosessorer. E6700 ligger altså på et nivå som var konkurransedyktig for et halvt år siden men ikke i dag. E6750 har blitt lansert til en langt lavere pris i mellomtida. Prisen på E6750 var rundt 1600 kr ved lansering i juli og har falt til 1355 kr nå.

 

Synd for Multicom som kommer til å slite med å selge ut de 43 stk E6700 de har tilgang til (sikkert gjennom distributør).

 

Både E6700 og E6750 er Conroe akkurat som resten av hele den nåværende Core 2-serien. Den nye 45nm dobbeltkjerne "Wolfdale" som kommer i 1. kvartal 2008 får 6MB L2 cache og vil trolig komme i modeller med 3MB L2 cache også (3MB defekt/treg L2 cache skrudd av).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...