Gå til innhold

HDMI kabel til PS3

norge

Anbefalte innlegg

Man kan bruke optisk lyd, selv om man bruker HDMI til bilde?

Ja, bare å velge Optisk i Lydinstillinger på PS3..

Sålenge du ikke har en hjemmekinoforsterker som tar HD-DTS over HDMI vil jeg nesten anbefale deg å bruke optisk til lyden... Så bare kjøre HDMI med bilde alene til HDTV...

(eventuelt med lyd også om man har bare TV-høyttalerne til lyd)

Med optisk så velger du HD-DTS sporet som lydkilde på Blu-Ray-filmen, så nedskalerer PS3 HD-lyd til det beste som kan sendes gjennom Optisk (1,5mbps DTS, som var det beste man kunne få på vanlig DVD)

Så HDMI kabel må gjerne være billig, sålenge man ikke kjører HD-lyd og 1080i-bilde i samme kabel, da kan man vudere å gå opp til noe litt dyrere...

En annen begrundelse jeg har hørt er at folk som driver å flytter mye på utstyret å dra ut HDMI kabelen, tar med spilleren til venner å sånt kan dra nytte av at pluggene er kraftigere å kabelen er tykkere på de dyrere kablene... (altså pga de mekaniske påkjenningene)

(men går den sund kan man jo kjøpe 2-3 nye kabler før man har betalt det en av dyrere merkene koster...)

Biltema har HDMI kabler...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det dere sier så holder det med en biltema HDMI kabel hvis jeg har en optisk kabel for lyden min? Kjøpte PS3 på lørdag før jobben, så glemte jeg å kjøpe HDMI kabel med den. Hadde tenkt å gå for Profigold sitt HDMI kabel som skal visste også funke med 1080p tver, men den koster sikkert noe...

Lenke til kommentar

Helt riktig Mala.

Skal man kjøre 1080p signal, er det visse krav som settes for å kunne kjøre et helt 100% rent bilde. Over lengre lengder som 5m og oppover, er det kjekt å se etter "1080p Certified" merket.

Men kjører man 720p, er det egentlig ett fett, da det ikke er noen betydelig forskjell. så lenge signalet kommer frem. Du kan godt koble sammen mange biderser til en kabel, og bruke den så lenge signaet kommer frem (:p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...