Tore Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Man kan bruke optisk lyd, selv om man bruker HDMI til bilde? Ja, bare å velge Optisk i Lydinstillinger på PS3.. Sålenge du ikke har en hjemmekinoforsterker som tar HD-DTS over HDMI vil jeg nesten anbefale deg å bruke optisk til lyden... Så bare kjøre HDMI med bilde alene til HDTV... (eventuelt med lyd også om man har bare TV-høyttalerne til lyd) Med optisk så velger du HD-DTS sporet som lydkilde på Blu-Ray-filmen, så nedskalerer PS3 HD-lyd til det beste som kan sendes gjennom Optisk (1,5mbps DTS, som var det beste man kunne få på vanlig DVD) Så HDMI kabel må gjerne være billig, sålenge man ikke kjører HD-lyd og 1080i-bilde i samme kabel, da kan man vudere å gå opp til noe litt dyrere... En annen begrundelse jeg har hørt er at folk som driver å flytter mye på utstyret å dra ut HDMI kabelen, tar med spilleren til venner å sånt kan dra nytte av at pluggene er kraftigere å kabelen er tykkere på de dyrere kablene... (altså pga de mekaniske påkjenningene) (men går den sund kan man jo kjøpe 2-3 nye kabler før man har betalt det en av dyrere merkene koster...) Biltema har HDMI kabler... Endret 20. oktober 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Torro Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er kanskje en grunn til å legge på noen kroner så en får en godt skjermet kabel. Begynner vel å bli bra med kabler, ledninger, wlan access punkter osv under TV'n, og alt dette skaper et realt magnetfelt Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 ... Og det har ingenting å si på kvaliteten på kabelen. Om den er skjermet mot gamma stråler eller ei, så er det irrelevant. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Så det dere sier så holder det med en biltema HDMI kabel hvis jeg har en optisk kabel for lyden min? Kjøpte PS3 på lørdag før jobben, så glemte jeg å kjøpe HDMI kabel med den. Hadde tenkt å gå for Profigold sitt HDMI kabel som skal visste også funke med 1080p tver, men den koster sikkert noe... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Såvidt jeg har forstått kan støy på kabelen resultere i lavere båndbredde som kabelen takler. Dette kan absolutt ha noe å si om en skal overføre i 1080p, noe ikke alle kabler takler i støyfrie omgivelser engang (spesiellt problem ved lengre kabler). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fåfremt man kun skal ha 2-5 meter kabel holder det med 100,- kabler og vel så det, er vel opp under 10m+ man heller bør se litt meir på kabelsertifiseringa om eg ikkje tar heilt feil. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Helt riktig Mala. Skal man kjøre 1080p signal, er det visse krav som settes for å kunne kjøre et helt 100% rent bilde. Over lengre lengder som 5m og oppover, er det kjekt å se etter "1080p Certified" merket. Men kjører man 720p, er det egentlig ett fett, da det ikke er noen betydelig forskjell. så lenge signalet kommer frem. Du kan godt koble sammen mange biderser til en kabel, og bruke den så lenge signaet kommer frem () Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå