Gå til innhold

Avbryte ufullstendig installasjon av compiz i ubuntu

Anbefalte innlegg

Jeg skulle prøve på å installere compiz fusion på ubuntu (7,04) nå. Benttet en guide og fulgte den slavisk, helt til den ba meg om å sette inn Ubuntu c-en og trykke enter, noe jeg også gjorde. Men lenger gikk den ikke, da den ikke godtar CD-en som jeg faktisk installere ubuntu fra :hmm: Så hvordan får jeg avbrytt installasjonen? Denne guiden.

Her er feilinfoen som kommer opp

E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

fredrik@fredrik-desktop:~$

Endret av supermannen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du kan jo velge bort CDen som source (System > Administration > Software Sources)

Så kan du f.eks kjøre "sudo aptitude update" og "sudo aptitude upgrade" i terminalen. Se om det rydder litt for deg.

"sudo aptitude install" kan også rydde i gamle halve installasjoner og rette opp i avhengigheter.

S

Endret av adder1972
Lenke til kommentar
Her er feilinfoen som kommer opp

E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

fredrik@fredrik-desktop:~$

Den feilmeldinga kommer vel heller av at du har 2 atp-programmer opp samtidig - f.eks "Legg til/Fjern" mens du kjører f.eks apt-get.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...