supermannen87 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg skulle prøve på å installere compiz fusion på ubuntu (7,04) nå. Benttet en guide og fulgte den slavisk, helt til den ba meg om å sette inn Ubuntu c-en og trykke enter, noe jeg også gjorde. Men lenger gikk den ikke, da den ikke godtar CD-en som jeg faktisk installere ubuntu fra Så hvordan får jeg avbrytt installasjonen? Denne guiden. Her er feilinfoen som kommer opp E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? fredrik@fredrik-desktop:~$ Endret 10. oktober 2007 av supermannen87 Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei, Du kan jo velge bort CDen som source (System > Administration > Software Sources) Så kan du f.eks kjøre "sudo aptitude update" og "sudo aptitude upgrade" i terminalen. Se om det rydder litt for deg. "sudo aptitude install" kan også rydde i gamle halve installasjoner og rette opp i avhengigheter. S Endret 10. oktober 2007 av adder1972 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Her er feilinfoen som kommer opp E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? fredrik@fredrik-desktop:~$ Den feilmeldinga kommer vel heller av at du har 2 atp-programmer opp samtidig - f.eks "Legg til/Fjern" mens du kjører f.eks apt-get. Endret 11. oktober 2007 av Kagee Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Feilmeldinga kom også etter omstart når jeg trykte inn f.eks apt-get install amsn. Men det endte uansett med at det ble reformatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå