Gå til innhold

[Løst] Støy på lydutgang ved lading - Acer Aspire 5613ZWLMi

nree

Anbefalte innlegg

Satt her ved min Acer Aspire 5613ZWLMi og skulle høre på musikk via annlegget.

Plugger i kabelen som går til forsterkeren i PC-en og kjører på med musikk.

Det jeg merker er at den vanlige "suse høyfrekvente" lyden er borte, når jeg ser at det begynner å bli lite strøm på PC-en kobler jeg til laderen og lyden kommer med en gang.

Begynner rett og slett å lure på om det er laderen som lager forsyrrelsene.

Kjører laderen gjennom lyn, overspenningsvern og strømfilter noe som egentlig skulle dempet dette.

Noen som har noe tips?

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan skyldes en jordsløyfe. Dersom Stikkontakten du plugger PC-en i og stikkontakten du plugger forsterkeren i går på samme elektriske kurs får du en slags kortslutning som gir denne støyen... kan løses ved for eksempel å koble de til forskjellige kurser eller sette ett galvanisk skille på lydledningen.

Lenke til kommentar
Hvordan setter man et galvanisk skille på lyd ledningen? Mikrofon og høyttaler? :p

Hadde akkurat samme problem selv. Løsningen var rett og slett å kjøpe et eksternt lydkort:

https://prisguiden.no/product.php?productId=81152

Billig løsning! :thumbup:

Nå kjører jeg uten noe som helst støy, vær obs på at du kanskje må prøve de forskjellige usb utgangene for å finne en som er "stille". Funket på min FS Pi1536

Lenke til kommentar
Hadde akkurat samme problem selv. Løsningen var rett og slett å kjøpe et eksternt lydkort:

https://prisguiden.no/product.php?productId=81152

Billig løsning! :thumbup:

Nå kjører jeg uten noe som helst støy, vær obs på at du kanskje må prøve de forskjellige usb utgangene for å finne en som er "stille". Funket på min FS Pi1536

Beklagelig vis fungerer SteelSeries Siberia Soundcard dårlig under Vista.. Så hvis du er interresert kan du få deg et billig lydkort til XP ;)

Lenke til kommentar
Hvordan setter man et galvanisk skille på lyd ledningen? Mikrofon og høyttaler? :p

Ett galvanisk skille finnes vanligvis i form av en liten boks med to RCA-plugger på hver side... kobler det bare inn på ledningen :) De hadde på biltema til 89 kroner en gang i tida, finner de ikke igjen lenger...

Lenke til kommentar
Kjøpte faktisk et lydkort i dag i håp om at det skulle bli bedre men det eneste som kommer ut av høyttalerne når jeg har koblet det til er suselyden :p

Ser ikke ut som det lydkortet er støttet av vista...

tydligvis et problem med disse eksterne lydkortene dette.. Fikk lyd i mitt men problemet er at dersom jeg kjører mye prosessor kraft så hakker lyden. kan dog kjøre HD materiale uten problem. merkelig..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...