-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg lurer litt på forskjellene på disse to: Western Digital Raptor "X" og Western Digital Raptor Er eneste forskjellen at "X" utgaven har kjøleløsning ? Hvis så, er det et bedre alternativ å kjøpe "ikke-x" utgaven for så å montere en annen kjøler ? (som f.eks. denne) takker for all hjelp M.v.h restify Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Forskellen er prisen ;-) Ytelsen den samme Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Forskjellen er at Raptor X har et vindu så du kan se platene inni spinne, mens dette har ikke de "orginale" raptor-diskene. Kjøleløsningen er den samme på begge. -B- Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Forskjellen er at Raptor X har et vindu så du kan se platene inni spinne, mens dette har ikke de "orginale" raptor-diskene. Kjøleløsningen er den samme på begge. -B- Okai da går jeg for "ikke-x" med en ekstra kjøleløsning. Da står det mellom heatpipes og vifte-løsning på kjølingen. Refererer til min egen tråd under "kjøling" Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Er her andre som har erfaringer med noen av disse diskene ? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Yep har hatt 2x Raptor 150Gb ganske lenge De er gulle god og er absolutt verdt kjøpet. Setter man de i Raid 0 så knuser man det meste av performance tall jeg scoret vel 20mb/sec mer enn førsteplassen på HDTune rankinga hehe. Skal sette de på ett råere raid kort til neste uke, blir spennende å se. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Da blir det 1 stk sånn på meg, tror jeg prøver på en tilleggs-kjøler på disken. Det står mellom Vizo Voyager (som er viftebasert og skrues på undersiden av disken) Eller Zalman ZM-2HC2 som er basert på heatpipe (disken plasseres i "skuffen" og skuffen plasseres i en 5.25") Noen meninger om hva jeg bør velge ? Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Nei vent nå, det ble visst en Raptor X alikevel Viste seg at den var billigere en "ikke X" hos Amentio Raptor X (kr 1473,-) Raptor "ikke X" (kr 1475,-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå