A!1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tja, se disse: http://youtube.com/watch?v=dfzaXoiQ_Jg Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tja, se disse: http://youtube.com/watch?v=dfzaXoiQ_Jg Hehe har sett dem før Faktisk kunne jeg tenkt meg å vært tilhører når ballmer holder foredrag/opptrer. :!: Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Litt stygg og litt off topic: http://technology.desktopnexus.com/wallpaper/5919/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tja, se disse: http://youtube.com/watch?v=dfzaXoiQ_Jg He he, ja nå kom jeg på hvorfor jeg brukte ordet klovn i min beskrivelse av Ballmer tidligere i tråden... Dette er jo sirkus, og på sirkus skal det se ut som alt er spontant, selv om det er vel regissert. Men uansett, planlagt eller ikke, og enten jeg liker han eller ikke, så syns jeg det er litt morsomt med en sånn fyr i den rollen. Bill passer etter mitt syn relativt godt inn i stereotypen av en nerd, Ballmer gjør definitivt ikke det. Og som tidligere nevnt er jeg slett ikke sikker på at det er dumt av MS å ha en sånn fargeklatt som stikker seg frem støtt og stadig. De får vel mye oppmerksomhet gjennom hans sprell og uttalelser. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg tror Ballmer er en av disse menneskene som er så entusiastisk og engasjert for det han driver med at han lar følelsene løpe fra seg til tider. I følge wikipedia skal Ballmer ha trengt operasjon på stemmebåndene etter en episode i Japan i 1991. Tror ikke det var planlagt Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 He he, nei olefiver, mannen er jo rimelig hyperaktiv, og for alt hva jeg vet kan det hende han rett og slett bare er seg selv. Og som du sier er han nok ikke av typen som går på jobb i MS hver dag, kun for å tjene til livets opphold. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Liten kommentar. Forresten morsomt at du skaper litt liv i tråden Thorsen. Men akkurat når jeg har fått mer enn nok av de uendelige bil analogiene, så kommer nå det mest malplasserte analogien jeg noensinne har hørt, linux og kommunisme, og nesten like ille, MS og kapitalisme. Hva i all verden har disse med hverandre å gjøre? Når det gjelder GNU/Linux så er storbrukerne ikke nerder som dual-booter, det er storkapitalen som gjør det fordi det er god butikk. Et monopol undergraver kapitalismen. Et monopol er kun oppsatt på å hindre andre aktører i å få adgang til markedet, dette har ingenting med at Ballmer eller Bill er dårlige mennesker, eller at MS er slemme, dette er symptomatisk i alle bransjer med totalt dominerende aktør. Jeg har sett mange lovprise MS for alt de har bidratt med, nå senest i forbindelse med whs, som for ethvert våkent øye kun er et forsøk på å tette ett hull i muren. Filserver var nemlig en vei for linux inn i de tusen hjem, og det vil MS for all del unngå. At whs er et produkt som undergraver server 2003, betyr at for hver kunde vil de sannsynligvis tape penger. En whs lisens koster omtrent det samme som XP/Vista, som hjemmebrukerne ellers ville brukt, men der hvor det erstatter server 2003 taper MS penger. Når det gjelder GNU/Linux så er det tuftet på fri konkurranse, og bidrag blir gjerne trigget av behov, og man mottar etter evne. Stikk i strid med grunnpilarene i kommunismen. Den dagen ingen truer MS vil all utvikling stoppe. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Liten kommentar. Forresten morsomt at du skaper litt liv i tråden Thorsen. Men akkurat når jeg har fått mer enn nok av de uendelige bil analogiene Vet ikke om kommentaren om bil analogier er rettet mot meg, men i såfall ser jeg ikke hva du hinter til Når det gjelder GNU/Linux så er storbrukerne ikke nerder som dual-booter, det er storkapitalen som gjør det fordi det er god butikk. Jeg har ingen tall men vil anta at store deler av Microsofts inntekter kommer fra privatbruker markedet, jeg vil anta at dette også er en grunn til at Microsoft har større problemer / mindre vilje til å omstille seg. Normale privatkunder bruker veldig lite penger på support og tilleggstjenester. Jeg har sett mange lovprise MS for alt de har bidratt med, nå senest i forbindelse med whs, som for ethvert våkent øye kun er et forsøk på å tette ett hull i muren. Filserver var nemlig en vei for linux inn i de tusen hjem, og det vil MS for all del unngå. At whs er et produkt som undergraver server 2003, betyr at for hver kunde vil de sannsynligvis tape penger. En whs lisens koster omtrent det samme som XP/Vista, som hjemmebrukerne ellers ville brukt, men der hvor det erstatter server 2003 taper MS penger Whs har jeg ikke kommentert/sagt noe om har verken prød det eller har planer om å gjøre det. Men jeg vil forstsatt påstå at både Microsoft og Apple, som begge holder koden sin tett intil brystet, har vært med på å utvikle bruken av it, spesielt med tanke på hjemmebrukerene. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Vet ikke om kommentaren om bil analogier er rettet mot meg, men i såfall ser jeg ikke hva du hinter til Det har til tider vært et utpreget bruk av bil analogier for å forklare ulike aspekter ved linux og også til å sammenlikne linux og windows. En praksis jeg tror Neal Stephenson må ta større deler av skylden for med sin tekst "In the Beginning was the Command Line".Direkte link til det aktuelle avsnittet her. Del "klager" bare litt over at når han er lei av disse bil analogiene, så kommer atpåtil du og delvis forsvarer Ballmes utsagn om linux og kommunisme. btw Jeg har ennå tilgode å diskutere kommunisme med en person som har lest det kommunistiske manifest og forstår hva Marx og Engels mente. Dels fordi Marx mente så mye ... Det er et stort problem at så mange kommunistiske stater har utviklet seg til diktaturer og fortsatt ble/blir kalt kommunistiske av den vestlige verden. Jeg er ingen politisk ekspert, men jeg mener at linux omfavner (gode) grunnverdier fra både kapitalistisk og kommunistisk økonomiteori. Men vi virrer av tema, er Steve Ballmer en gave eller en trussel? Både og. QED Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du har ikke bevist noe olefiver, så da blir det feil å bruke QED. Bruk heller EOD. Steve Ballmer er både en gave og en trussel. EOD. </språknazi> Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 *** olefiver forener de språkallierte og erklærer krig mot språknazistene, marsjerer over spåkøstlandene og brenner språkBerlin til grunne *** QED Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå