tulling03 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kort spørsmål: Hvor mange eksponeringer kan det forventes av et digital speilrefleks kamera i dag? Er det lukkeren som blir slitt eller er det andre ting som ryker først? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det varierer. Alt i fra 50-60.000 på de enkleste modellene (de oppgir gjerne ikke tallene før de er garantert 100k). Toppmodellene ligger på 250-300.000. Når lukkerer ryker, koster det et par-tre tusen for en ny og så er det bare å skyte videre... Hva som ryker kommer an på bruken. Hvor mange her er det som har hatt et dSLR som har blitt oppbrukt? Tipper ingen. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Takk for hurtig svar. Har et Canon EOS 300D, så jeg antar at det da kommer i 50-60.000 gruppen. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvor mange her er det som har hatt et dSLR som har blitt oppbrukt? Tipper ingen. Hah!! Jeg har... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=801456&hl Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Hah!! Jeg har... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=801456&hl He-he..Men selv om lukkeren er gåen vli jeg nok ikke si kameraet er 'oppbrukt' av den grunn, selv om det i praksisk nok blir slik pga prisen for å bytte. På et dyrere kamera hadde det vært grei skuring å bytte Forøvrig er det kun 1D-serien (for Canon sin del) som man kan med sikkerhet lese ut av exif hvor mange ekponeringer kameraet har kjørt (og heller ikke den er 100% siden telleren registerer bilder som er skrevet til CF og ikke dersom du fyrer i løse luften uten minnekort for morro skyld....men hvem gjør det i betydelig grad?) Endret 11. oktober 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå