Potetgullmann1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei! jeg har nå 3 Harddisker og 1Cd brenner og 1 Dvd brenner (kjøpte den ene etter den andre ). Uansett. jeg har ikke nok/riktig kabler! På hovedkortet har jeg 1 Ide kontakt og 2 SATA kontakter. disse hjelper meg da 0 siden alt har IDE utgang. jeg har kun 1 kabel med 2 ide utganger. dvs at jeg dags dato kun kan bruke 1 harddisk+1 dvd brenner. hvordan ska ljeg få koblet til resten? dette virket kansje litt klumpete og dårlig forklart, men håper mange skjønner. Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328126 Hva slags harddisker/(cd/dvd) stasjoner jeg har regner jeg med ikke er essensielt takk på forhånd for all hjelp! Edit: leif Endret 10. oktober 2007 av Potetgullmann1 Lenke til kommentar
raidernor Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! jeg har nå 3 Harddisker og 1Cd brenner og 1 Dvd brenner (kjøpte den ene etter den andre ). Uansett. jeg har ikke nok/riktig kabler! På hovedkortet har jeg 1 Ide kontakt og 2 SATA kontakter. disse hjelper meg da 0 siden alt har IDE utgang. jeg har kun 1 kabel med 2 ide utganger. dvs at jeg dags dato kun kan bruke 1 harddisk+1 dvd brenner. hvordan ska ljeg få koblet til resten? dette virket kansje litt klumpete og dårlig forklart, men håper mange skjønner. Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328126 Hva slags harddisker/(cd/dvd) stasjoner jeg har regner jeg med ikke er essensielt takk på forhånd for all hjelp! Edit: leif slik jeg ser det har du igrunn 3 muligheter, 1: kjøp konverter fra pata til sata for enten hdd eller cdrom/dvdrom konverter 2: kjøp kontrollerkort for pata og koble det til i en pci port på PC-en ide kontrollerkort 3: eksternt harddisk kabinett akasa eksternt kabinett alt 1 og 2 vil jeg ikke uttale meg hvor godt fungerer, men alt 3 har jeg selv og er storfornøyd med Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Bare plass til 1 disk per? kjøper nok en uansett. Ebooken min (western digital 320gb) ble herpa, så jeg har tatt ut harddisken, og den fungerer . så da får jeg på en måte ekstern harddisk på 320 mb for litt over 500 spenn.. den er grei. men dette hjelper lite når jeg fortsatt har 3 stasjoner som skal være i drift tror jeg skal gå for alternativ 2 i tillegg. har noen ledige pci slots jeg ikke bruker tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå